• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 4 August , 2008

Mult zgomot pentru... Cuil

Saptamana trecuta s-a lansat cu mare tam-tam un nou motor de cautare. Cuil.com este infiintat de un grup de investitori, care erau, pana in urma cu ceva vreme, persoane importante in managementul Google. Ei au decis ca pot sa faca o treaba mai buna decat cea pe care o face „Regele” in prezent. Managementul Cuil si-a prezentat produsul ca fiind revolutionar, urmand ca acesta sa depaseasca in relevanta rezultatele cautarilor cu Google, relevanta care este principalul atu al acestora. Cand Google a fost lansat, lideri pe piata de cautare erau Altavista si Yahoo. Faptul ca rezultatele cautarilor erau de o calitate mult mai buna decat a rivalilor a propulsat noul motor de cautare, care avea sa devina un adevarat mamut din acest punct de vedere: peste 65% din cautarile din intreaga lume desfasurandu-se in acest moment prin Google. Se spera ca aparitia lui Cuil va face ca, in sfarsit, sa apara un rival cu adevarat puternic pentru Google, care sa echilibreze lupta pe piata cautarilor. Din pacate, desi Cuil arata bine si are unele lucruri cu adevarat bune, nici viteza si nici relevanta rezultatelor nu e grozava, acesta alaturandu-se altor afaceri online care au produs mari valuri inainte de lansare si au sfarsit prin a-si dezamagi utilizatorii. Noii rivali ai Google spuneau initial ca vor analiza continutul fiecarei pagini web si vor incerca sa inteleaga conceptul din spatele fiecarei cautari a utilizatorilor sai, fiind astfel in stare sa returneze rezultate mai relevante; spre deosebire de lider, a carui tehnica de cautare se bazeaza pe linkuri si traficul pe care il are un site. Danny Sullivan, analist Web si editorul sef al Search Engine Land a declarat ca Cuil poate exploata plangerile pe care utilizatorii Google le au cu privire la faptul ca acesta incearca sa faca prea mult, ca rezultatele cautarilor favorizeaza site-urile care sunt populare si ca se bazeaza extrem de mult pe site-uri gen Wikipedia. Un lucru interesant si nou la Cuil este faptul ca, pentru fiecare link oferit ca rezultat, ataseaza si o imagine relevanta, dand astfel ocazia utilizatorilor sa nu mai citeasca intreaga descriere a site-ului ca pe Google si sa se edifice si din imaginea oferita. Din pacate, Cuil ataseaza la multe dintre linkurile rezultate imagini care nu au nici o legatura cu ceea ce utilizatorul cauta, ba mai mult, unele dintre aceste imagini sunt de pe site-urile XXX care, stie toata lumea, abunda pe internet. Era greu de crezut ca un motor de cautare proaspat lansat va reusi sa ii provoace greutati lui Google in dominatia acestuia pe piata de cautare, dupa ce Microsoft investeste resurse considerabile de ani buni pentru a reusi acelasi lucru, insa fara rezultate vizibile. Oricum, Cuil aduce cateva lucruri noi si exista sanse, desi mici, ca programatorii sa reuseasca sa elimine problemele din prezent si sa propuna o alternativa viabila la Google. George GINGUTA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.