Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Aşa-zisa revoltă antirasistă e o fraudă cu obiective precise: descompunerea modelului american, instalarea unui regim auto- ritar de stânga şi îndepărtarea civilizaţiei europene. Dintotdeauna, în momentele premer-gătoare răsturnărilor revoluţi- onare, voci conciliante şi suspecte de înţelepciune au minimalizat pericolul, spuneau: e doar un foc de paie, totul va trece, bunul simţ va triumfa! În parte, aceste cuvinte vin din naivitate. În parte, din ignoranţă. Fără excepţie, toate au fost ultima şoaptă, rostită cu frânghia de gât. Spre deosebire de revoluţiile ideologice ale ultimilor 250 de ani, noua revoltă pornită din America e mult mai bine înzestrată. Programul ei a fost deja însuşit de instituţiile publice şi de aparatul de stat. Sistemul de educaţie a fost anexat. Mediile de informare sunt aliate şi se spetesc furnizând propagandă. Scena politică s-a convertit şi a renunţat la datoria de a-i reprezenta pe alegători. Lumea de sus a capitulat sau s-a născut cu ideile care conduc revolta. Până şi democrații au învăţat să aplaude, în timp ce sunt triaţi, concediaţi şi încolonaţi, în vederea reeducării. Într-un fel dezarmant şi cu atât mai periculos, noul regim e organic şi face parte din societăţile pe care le îndoctrinează. Ce vedem acum e încercarea de a da sistemului realitate directă şi putere necontestată.
După Washington, Churchill, Cervantes şi Columb, statuia cui îi vine rândul? E limpede că orice e vertical e demolabil. Putem, deci, bănui: urmează semafoarele! Cu excepţia celor ce se vor adapta şi vor începe să folosească lumina neagră.
După 1945, regimurile de dictatură comunistă au golit Europa de Est de statui istorice ale eroilor naționali, ba chiar le-au folosit uneori pentru a le preschimba în omagii aduse lui Marx și Lenin. Unul dintre cele mai vizibile acte publice ale revoluționarilor francezi, în 1791, a fost profanarea Catedralei Notre Dame din Paris, în interiorul căreia o celebră prostituată a fost divinizată, comparată fiind cu maica Mântu- itorului, după care a urmat distrugerea statuilor din interior. Tehnica și scenariul au fost reluate și amplificate de bolșevici, după Revoluția din 1917, într-o Rusie despuiată de statuile figurilor publice și de monumente religioase doborâte, zdrobite sau topite. După 1945, regimurile de dictatură comunistă au golit Europa de Est de statui istorice ale eroilor naționali, ba chiar le-au folosit uneori pentru a le preschimba în omagii aduse lui Marx și Lenin. În cazul României, prin transformarea unei statui a lui Caragiale, care a primit capul sculptat a lui Lenin. Tot prin statui s-au reglat simbolic și conflictele interne ale regimurilor comuniste. Statuile lui Stalin au fost îndepărtate și mutate în depozit. Aceeași operație a dus și la rebotezarea localităților răs-botezate sub Stalin. Stalingrad a devenit Volgograd, la Brașov a fost defrișat marcajul care scria numele lui Stalin pe Tâmpa, iar orașul Stalin a redevenit Brașov, orașul Gheorghe Gheorghiu Dej a redevenit Onești... Urmele fizice au putut fi șterse, dar cele din mintea multora, nici până în prezent.