• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 19 Martie , 2012

Despre Maramureş, cu drag

Încă din primii ani de viaţă, părinţii noştri încearcă să ne înveţe să ne iubim ţara, să o apreciem pentru frumuseţile ei şi să o respectăm, pentru că este a noastră, construită cu trudă de înaintaşii noştri. Din păcate, toate acestea au ajuns să fie astăzi doar cuvinte frumoase, care nu se mai regăsesc în practică de ani de zile.

Zilele trecute, în cadrul unui eveniment public, am discutat despre o viziune a USL asupra turismului, asupra modului în care România trebuie să arate pentru a fi atrăgătoare pentru străini. De ani de zile vorbim despre proiecte aiuristice, despre grădini ale Carpaţilor şi despre o ţară unde peştii cresc în copaci, fără să vorbim despre lucrurile esenţiale.

Nimeni nu vorbeşte despre infrastructura sistemului, care a fost distrusă şi vândută la bucată în ultimii ani, către clientele de partid. Nimeni nu vorbeşte de intenţia RAAPPS de a vinde, la costuri mult sub preţul pieţei, a unor hoteluri importante ale statului, care sunt, încă, profitabile. Nimeni nu face referire la tarifele foarte mari pentru sejururile din România, care ajung la nivelul celor din cele mai luxoase destinaţii ale lumii. Nimeni nu vorbeşte de sumele colosale cheltuite de Elena Udrea şi nici de numărul extrem de scăzut al turiştilor străini şi români care aleg să îşi petreacă vacanţele în România.

 

Problemele cu care se confruntă turismul, în România, sunt foarte mari şi nu este suficientă o viziune exclusiv pe domeniu pentru a revitaliza un întreg sistem şi pentru a pune România pe harta turismului internaţional, acolo unde îi este locul de drept. Este nevoie de un pachet de măsuri economice, completate de o viziune pentru turism şi, nu în ultimul rând, de o viziune coerentă pentru transporturi. De aceea este esenţial ca aceste domenii să fie coordonate de oameni profesionişti, care să înţeleagă necesitatea cooperării, iar, pot să vă garantez asta, USL are astfel de profesionişti.

Aceleaşi probleme care sunt la nivel naţional sunt şi la nivel local. Maramureşul nostru drag, cu zone încărcate de istorie şi cultură, este din ce în ce mai izolat şi uitat de turişti, din cauza infrastructurii.

Mânăstirea Bârsana, cimitirul vesel de la Săpânţa, bisericile din lemn, mocăniţa, tradiţiile, obiceiurile, cultura şi istoria acestor meleaguri pitoreşti se vor pierde în câţiva ani dacă autorităţile nu vor înţelege mai repede că avem nevoie de proiecte realiste de conservare a zonei şi de atragere a turiştilor.

 

În perioada 2001-2004, în timpul guvernării Năstase, s-au făcut atâtea schimbări în turism, s-au implementat atât de multe programe şi se reuşise chiar introducerea noastră constantă pe harta turistică a lumii. Acum, din păcate, nu ne mai pomeneşte nimeni, participările noastre la târgurile internaţionale de turism s-au redus, iar străinii preferă destinaţii nu atât de frumoase, dar mai accesibile din punct de vedere al infrastructurii şi al tarifelor.

Programul cu care Uniunea Social Liberală va veni în faţa electoratului la alegeriile care urmează, conţine un capitol important referitor transporturile din judeţul Maramureş. Un obiectiv strategic, de maxima importanţă, îl va constitui modernizarea transporturilor din Maramureş către litoral, nu doar cel rutier, unde este evident că va fi nevoie de interconectarea drumurilor europene şi a autostrăzilor, pentru a nu mai face câteva zile pe drumul dintre Maramureş si Marea Neagră. Nu vor fi uitate nici transporturile aeriene şi cele feroviare, pentru că acestea sunt căi rapide, modern şi civilizate de transport, de care avem nevoie de ardoare.

Am să închei repetând ceva ce am spus mai devreme: USL are şi oamenii şi expertiza necesară pentru a face ceea ce trebuie pentru turismul din România şi pentru a repune Maramureşul pe harta destinaţiilor de vacanţă.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.