• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 25 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Iulie , 2008

Man, intaiul!

Activitatea Consiliului Judetean a fost blocata. Directivele noului presedinte, Mircea Man, au o doza de cinism politic si uman greu de regasit in mandatele vreunui conducator din administratia maramureseana post-decembrista. Man crede ca a descoperit ordinea si disciplina in administratie, crede ca cei alesi de maramureseni in functiile de consilieri judeteni sunt doar simpli executanti. Man crede ca totul se reduce la persoana prezidentului. Se inseala! Personalul CJ este la limita superioara a rabdarii. Directori sau functionari sunt umiliti de un conducator ce are un mandat limitat in timp. Presedintele ar trebui sa dea dovada ca este un caracter puternic, ca este un politician deosebit, ca lucreaza in slujba maramuresenilor. Toate acestea suna frumos, in teorie. In fapt, prezidentul se dovedeste a fi un om „mic”. Cel care se ocupa cu lucruri marunte (de genul, „sa urmarim programul vicepresedintilor si a functionarilor-sefi”) nu poate fi decat un sef marunt. Cei cu alura de sefi adevarati au preocupari marete. Inca ar mai fi timp ca Man sa aleaga ce cale va urma. GAZETA de Maramures este o publicatie in care activitatea celor din CJ a fost de multe ori criticata. Am intalnit situatii din registrul tragi-comic al unei administratii care a avut sau nu conducatori buni. Dar ce se intampla acum sau este pe cale sa se intample depaseste orice estimari initiale ale analistilor politici. Doar intr-o saptamana, prezidentul Man a bulversat activitatea forului administrativ judetean. La depunerea jura-mantului, a afirmat ca va fi presedintele maramuresenilor. Ca vrea sa aiba o echipa, ca se dezbraca de haina politica… In momentul de fata exista un blocaj care va avea urmari. Nimeni din conducerea institutiei nu vrea sa vorbeasca cu noi. Am aflat pe canale neoficiale aspecte interesante. Nu am discutat cu prezidentul, deoarece el a dat deciziile care il vor duce in galeria sefilor mici. Altii nu au comentat nimic. Toata lumea s-a ferit de noi, la modul fizic. Ni s-au inchis usi in fata, am fost purtati „aiurea in tramvai” si am primit ca raspunsuri grimase si zambete tam-pe. In numai o saptamana, Mircea Man a dereglat activitatea institutiei care conduce administrativ judetul. Mai mult, a instituit o teroare in randul personalului din aparatul CJ. Dar sa o luam cu inceputul. In mod normal, trebuia sa le dea de lucru vicepresedintilor. Adica, sa ia din atributiunile presedintelui stabilite prin lege si sa le dea celor doi vicepresedinti: Calin Matei si Emil Marinescu. De mai bine de o saptamana, cei doi nu fac nimic. A trecut mai mult de o saptamana si prezidentul nu s-a intalnit cu „locotenentii” lui. Ii ignora. Pentru ca umilinta sa fie si mai mare, le-a transmis ca protocolul oferit celor doi vicepresedinti este de 250 de mii lei vechi pe luna, pe un birou. Masinile demnitarilor au fost luate, stau in garaj. Soferii CJ au fost trimisi in concediu, iar cei care stau la serviciu joaca „cruce” in garaj. Directorii si sefii de compartimente au fost la instructaj. Man a dispus efectuarea unui audit la directiile CJ. De afara par a fi masuri ale unui conducator ce nu vrea sa piarda lu-crurile din mana. Nu este asa! Ma-surile sunt dictatoriale si fara precedent. De cand exista CJ (varianta post-decembrista), nu a fost un conducator care sa asimileze functia cu persoana sa. Man s-a confundat cu functia pana s-a pierdut cu totul in ea. Concluziile sunt sumbre. Daca am fost izolati din cauza guvernantilor, s-ar putea ca acum sa fim izolati din cauza unor orgolii maramuresene. Am parcurs mai multe texte de lege si punctam: vicepresedintii nu au munca normata, secretarul are atributiuni clare. Chiar si presedintele are obligatii definite in mod expres, iar altele sunt la latitudinea lui. Dar pentru a face alegerea buna trebuie sa cunosti legea. Exista un regulament de functionare al CJ pe care si presedintele trebuie sa il respecte. La un nou consiliu va fi un nou regulament. Orice consilier poate propune un regulament care, odata adoptat, devine litera de lege. Daca alesii ar fi mai atenti, ar putea pune capat dictaturii orgoliului, daca nu, vor trage patru ani… Pe de alta parte, unii dintre conducatori si-au inchipuit ca, daca CJ va fi ordonator principal de credit, „sacul cu bani publici” va fi la indemana unui grup restrans. S-au inselat. CJ a inceput sa isi piarda din importanta in favoarea consiliilor locale. CJ va face pro-iecte, iar banii vor merge direct la primariile localitatilor. Banii care vor mai veni vor fi impartiti cu ajutorul unor chei de control. Postasul suna intotdeauna de doua ori! Man a luat si obiectul muncii secretarului general al judetului (nu am reusit sa vorbim cu el, dar cu siguranta s-ar fi comportat ca ceilalti). Corespondenta nu mai merge la secretar, ci la Man insusi. Prezidentul sta sa vada cine si ce scrie institutiei, sau are o structura paralela care se ocupa cu corespondenta. Ceea ce nu ar fi legal! In concluzie, secretarul a ramas „fara ocupatie”, iar vicepresedintii nu au de lucru si au fost alesi degeaba. Nicolae TEREMTUS teremtus@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.