• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 28 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 11 Iunie , 2007

Ma tot mir: Livia Smart Sima

In urma cu un an, maramureseanca Livia Sima, la vremea aceea vicepresedinte al Agentiei Nationale pentru Turism, facea urmatoarea afirmatie: „Autoritatea Nationala de Turism isi doreste sa intre putin mai agresiv in promovarea turismului intern, sa promovam o oferta turistica mult mai tentanta (…) Trebuie sa incepem sa vindem Romania ca si oferta turistica”. Mai zilele trecute am aflat in ce a constat promovarea asta „putin mai agresiva” a turismului. Pe vremea cand Livia Sima era vicepresedintele ANT, promovata in respectiva functie cu rang de subsecretar de stat de Partidul Conservator, s-au facut niste clipuri publicitare TV. Cinci bucati, pentru care s-au cheltuit un milion si trei sute de mii de euro. Gramada asta de bani a intrat in conturile firmei de publicitate Smart Advertising, cea care ar fi trebuit sa promoveze prin produsele sale turismul romanesc. Cele cinci subproduse, ca de produse video nu poate fi vorba, n-au fost difuzate niciodata, din cauza ca nu promovau in nici un fel imaginea Romaniei si nu corespundeau nici macar din punct de vedere tehnic. Toata investitia s-a transformat intr-o campanie inexistenta de promovare a imaginii Romaniei in strainatate, respectiv niste bani publici risipiti degeaba. Unde mai pui ca pretul platit pentru realizarea clipurilor respective este de cel putin cinci ori mai mare decat unul normal. In tot scandalul asta, maramureseanca a avut un rol decisiv. Sima este acuzata ca a schimbat conditiile din caietul de sarcini al licitatiei, astfel incat Smart Advertising sa castige contractul, noile criterii de eligibilitate fixate de Livia eliminand din competitie alte doua firme. Ca sa nu existe surprize, se pare ca tot Sima a modificat si componenta comisiei de licitatie, pentru ca unii membri ai comisiei au cam strambat din nas, deranjati de pretul exagerat cerut de cei de la Smart. Smart e un cuvant englezesc care are mai multe intelesuri; in functie de context, el poate insemna durere, dureros, destept, obraznic, elegant, a simti durere sau a ustura. Din acest punct de vedere, Liviei Sima i se potriveste ca o manusa asocierea asta cu firma Smart. Si pentru ca e greu ca smart sa insemne toate lucrurile deodata, cred ca in acest caz putem scoate doua dintre sensurile cuvantului: destept si elegant. Viitorul control al Curtii de Conturi o sa confirme treaba asta. Ioan BOTIS ibotis@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.