• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 1 Decembrie , 2008

Lupta acerba pe piata browserelor

Lupta dintre Microsoft si Mozilla pentru dominatia pe piata browserelor s-a complicat extrem de mult in ultimele luni, prin aparitia unui nou jucator cu potential mare, Chrome, browser lansat de cei de la Google. Recent, Google a anuntat ca urmeaza sa scoata Chrome din stadiul beta si sa lanseze versiunea 1 a browserului. De asemenea, cei de la Google au anuntat ca gigantul va incerca sa popularizeze noul browser prin toate mijloacele pe care le are la indemana. Astfel, una dintre principalele cai prin care Google intentioneaza sa aduca Chrome pe calculatoarele noastre este preinstalarea browserului pe calculatoarele OEM. Se stie ca preinstalarea Internet Explorer-ului a fost principala arma cu care Microsoft a castigat primul razboi al browserelor, impotriva lui Netscape. Pentru prima oara, se pare ca Microsoft intalneste un adversar care poate sa ii faca o concurenta reala, ce poate egala fiecare dolar investit de Microsoft intr-o directie, cu aceeasi suma. In acest timp, nici Mozilla nu sta degeaba. Mozzila, creatorul celebrului browser Firefox, a anuntat recent ca numarul de download-uri ale add-on-urilor pentru Firefox a depasit 1 miliard. Un add-on este un software, de obicei mai mic decat programul caruia ii este atasat, care te ajuta sa indeplinesti anumite sarcini ce nu sunt incluse in programul original. Astfel, exista add-on-uri care te ajuta sa iti personalizezi mai profund browserul, sa importi setarile sau parolele pe care le-ai avut intr-o instalare anterioara, care iti aduc vremea din zona ta pe desktop in orice moment al zilei sau care iti salveaza un link pe care nu ai timp sa il citesti in momentul navigarii, permitandu-ti sa il deschizi mai tarziu. Aceste add-on-uri permit fiecarui utilizator sa obtina de la browserul sau exact ce are nevoie, cu minimul de consum de resurse cu care acest lucru poate fi facut. Cei de la Mozilla spun ca miliardul de download-uri realizate a fost contabilizat doar pe serverele „oficiale” pe care Mozilla le supravegheaza din 2005, dar ca exista si alte servere care permit astfel de download-uri. Asadar, e foarte probabil ca numarul de download-uri sa fie, in realitate, mult mai mare decat un miliard. De regula, cei interesati isi aduc, concomitent, mai multe astfel de add-on-uri. Numarul impresionat de download-uri arata ca Mozilla este un producator de software de mare calibru, cu un cuvant greu de spus in razboiul browserelor. Microsoft a anuntat ca va amana lansarea urmatoarei generatii a Internet Explorer pana primavara viitoare, probabil, pentru a castiga timpul necesar pentru a-l imbunatati cat mai mult, tinand cont de calitatea adversarilor. Totusi, multi specialisti sustin ca, pana Microsoft nu va renunta la actualul motor al Internet Explorer si nu va adopta unul dintre motoarele mai bune si gratuite care exista, singurele argumente ale sale in lupta cu ceilalti doi rivali sunt: faptul ca acesta vine preinstalat pe calculatoarele cu Windows si „lenea” utilizatorilor de Windows, care nu sunt constienti ca exista alternative mult mai bune. George GINGUTA george@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.