• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 29 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 10 Iulie , 2006

Liderii protectiei plantelor

BASF Agro a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri cu 25% fata de 2004, iar pentru anul in curs a prevazut o relansare pe piata si o crestere de 20% fata de anul precedent. BASF a conceput si implementat sisteme de protectie a plantelor originale, bazate pe criteriul eficientei, care au la baza insecticide si fungicide pentru tratamentul semintei, erbicide cu administrare pre si postemergenta, fungicide si insecticide cu aplicare in vegetatie, acestea fiind concepute in functie de cerintele fermierilor romani pentru fiecare cultura. In prezent sunt functionale sisteme cu aplicabilitate in cultura mare (grau, porumb, floarea soarelui, cartof), viticultura, pomicultura (mar si par), legumicultura. In acest an se va extinde gama de produse fitosanitare, si se vor implementa sistemele la nivel de ferma. La initiativa Dafcochim a avut loc o intalnire intre BASF Romania si clientii finali ai companiei. Aceste intrevederi sunt periodice si au drept scop mentinerea unei legaturi stranse cu fermierii, pentru a veni in intampinarea solicitarilor acestora. Cu aceasta ocazie, dr. Ioana Craciun s-a referit la produsele si politicile companiei. Reporter: Ce este Departamentul BASF Agro? Ioana Craciun: Compania BASF este prezenta in Romania din 1968, cand a fost deschisa o reprezentanta de vanzari aici. Afacerea s-a dezvoltat in anul 1993, odata cu infiintarea a firmei BASF SRL Romania, care incepand cu 2005 a accentuat dezvoltarea pe segmentul agricol, cand BASF Romania s-a integrat in Business Center Central Europe. Rep.: Ce ne puteti spune despre divizia agricola a BASF? I.C.: Divizia BASF de Produse pentru Agricultura este unul din liderii mondiali ai protectiei plantelor si in acelasi timp un puternic partener al fermelor agro-industriale prin portofoliul echilibrat si inovativ de fungicide, insecticide, erbicide, produse pentru tratamentul semintei. Fermierii utilizeaza produsele noastre pentru cresterea nivelului de productie si a calitatii. BASF Agro a intrat acum trei ani si in segmentul de tratament samanta. Tehnologiile folosite incep cu calibrarea, uscarea si chiar modificarea aspectului si dimensiunii semintelor, precum si prin adaugarea diferitelor componente (fizice, chimice, biologice etc.). In aceasta idee, BASF a dezvoltat in Germania, la Limburgerhof, un Centrul de Cercetari Agricole - unde se fac si experimentari privind tratamentul semintei. Cu o cifra de afaceri de 3,4 miliarde euro, BASF se gasea in 2005 pe locul trei in topul furnizorilor mondiali de produse pentru protectia plantelor. Produsele noastre se vand in toata lumea: Europa - 44%, America de Nord - 26%, America de Sud - 21%, Asia, Pacific, Africa - 9%, ponderea acestora fiind de 39% - erbicide, 39% - fungicide si 22% - insecticide. Sprijin pentru fermier Rep.: Ce strategie a adoptat BASF in privinta apropiatei integrari a Romaniei in UE? I.C.: Politica BASF in domeniul protectei plantelor este: “Solutii noi, calitate si sprijin pentru fermier”. Prin programele noastre tinem pasul cu actiunile MAPDR, atat in privinta informatiilor care ajung direct la fermieri, cat si prin creditarea acestora. De exemplu, strategia de comunicare a BASF acorda o importanta sporita informarii corecte a fermierilor atat asupra produselor proprii, cat si comunicarii stranse si eficiente cu acestia. BASF a pus bazele unui Club de Comunicare in Agricultura, al carui scop este schimbul de informatii, prin intermediul presei agricole, intre tarile care sunt deja membre ale UE si cele care urmeaza sa fie primite in structurile europene. Astfel, jurnalisti din diverse state pot vedea foarte bine legatura stransa pe care BASF o are cu ministerul agriculturii din fiecare tara, cu cercetarea stiintifica agricola si cu fermierul. Activitatea Clubului la nivel national si international este finantata integral de BASF. In cadrul acestui club circula informatii pe care jurnalistii le pot accesa doar daca sunt membri ai organizatiei. BASF are foarte multi parteneri media, dar locurile sunt limitate si din cauza ca din acest Club fac parte reprezentanti mass media din foarte multe tari. Speram ca pe viitor Romania sa aiba mai multe locuri, tara noastra fiind a doua ca importanta dupa Polonia, din acest areal. Strategia BASF Rep.: Prezenta in Targu Mures? I.C.: Nu a insemnat nimic altceva decat dorinta de a fi alaturi fermierilor din zona, de a gasi oportunitati de dezvoltare a afacerii cu partenerii nostri si de a afla care sunt problemele cu care acestia se confrunta. Este un mod de a lua pulsul pietei si o modalitate de a afla cum sunt primite produsele noastre de catre utilizatorul final. Initiativa Dafcochim de a organiza, in aceasta forma, intrevederea de azi este de apreciat, pentru ca aici se afla o parte din cei mai mari si mai importanti parteneri ai nostri, respectiv ai Dafcochim-ului, care nu se intalnesc pentru o prezentare, nu se intalnesc pentru intrebari si raspunsuri, ci pentru o discutie libera, transparenta si utila. Rep.: Strategia BASF este de a lucra direct cu distribuitori zonali, care cunosc foarte bine problemele utilizatorilor finali. Cati asemenea parteneri aveti in tara? I.C.: Departamentul Agro al firmei BASF are parteneri care activeaza la nivel national sau regional. Sunt convinsa ca printr-o colaborare si comunicare permanente vom continua dezvoltarea unei afaceri profitabile pentru noi, distribuitori si fermieri. Diana SACAREA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.