Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Licitaţie finalizată pentru modernizarea dezastruosului drum Suceava-Maramureş
Cel mai prost drum din judeţ intră în sfârşit în reabilitare. Porţiunea de aproape 20 de kilometri din drumul naţional care leagă Suceava de Maramureş, o şosea care este de ani de zile într-o stare dezastruoasă, va fi reabilitată începând din primăvară, licitaţia privind efectuarea lucrărilor fiind finalizată, iar grupul de firme declarat câştigător pregătind deja amenajarea de şantier în zonă. Este vorba de tronsonul între Şesuri (limita de judeţ între Suceava şi Maramureş) şi Cârlibaba, porţiunea aflată în starea cea mai proastă.
Drumul Naţional 18, care leagă Suceava de Maramureş, prin comunele Ciocăneşti şi Cârlibaba, este de ani de zile o adevărată „cenuşăreasă”, uitată de autorităţi. Cei peste 40 de kilometri de drum ai DN 18 de pe raza judeţului Suceava au fost doar cârpiţi în ultimii ani, însă nici aceste lucrări de plombare nu au fost duse până la sfârşit. Aşa se face că o porţiune de aproximativ 13 kilometri, de la Cârlibaba şi până la limita cu Maramureşul, este realmente ciuruită de gropi, puţini fiind şoferii care se încumetă să circule pe acolo. În aceste condiţii, mulţi şoferi preferă să ocolească zeci de kilometri decât să circule pe acest drum. Drumul a îngropat turismul maramureşean şi staţiunea cândva de succes de la Borşa.
Tronsonul a fost dat deja în administrare câştigătorilor licitaţiei. Lucrarea are o valoare totală de 54.295.957 lei, fără TVA, iar licitaţia publică a fost câştigată de asocierea Autotehnorom – OPR Asfalt – Rutier Conex XXI. Durata contractului este de 48 de luni, din care 24 de luni proiectarea şi execuţia şi 24 luni perioada de garanţie. Pentru cealaltă porţiune a DN 18 aflată pe raza judeţului Suceava, de la Iacobeni şi până la Cârlibaba, prin Ciocăneşti, procedurile de licitaţie nu sunt încă finalizate, fiind contestate.
Povestea neromanţată a DN 18 a început prin anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir. Această firmă avea ca termen de finalizare a lucrărilor data de 31 august 2013.
Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Fiecare parte, CNADNR, respectiv firma executantă, a dat vina pe cealaltă, pentru că lucrările nu au mai fost efectuate.