Curs valutar

4.5680 RON


4.0093 RON


5.1744 RON


1.4823 RON

Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Teo pe 03.03.2025 la 10:43
O idee excelenta, demararea acestui demers!
Felicitari, Gazeta!
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa 

G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac 

Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!

Din cauza unei legi strambe si a lipsei de bani, intravilanul din sase orase maramuresene ar putea fi blocat la iarna! Firma care isi va adjudeca contractul de deszapezire a drumurilor judetene nu va curata si intravilanul oraselor. Iar primarii nu dispun de fonduri pentru achizitia de servicii in „regim propriu”.
Drumuri judetene blocate de troiene, rute importante impracticabile, comunitati izolate si utilaje de deszapezire care curata doar pana la tabla de la intrarea in orase. Pe scurt, situatia sumbra in care s-ar putea afla Maramuresul daca... se respecta legea.
Situatia absurda si, totodata, disperata in care se afla sase orase maramuresene (Dragomiresti, Salistea de Sus, Somcuta Mare, Seini, Cavnic si Targu Lapus) e cauzata de un articol de lege care limiteaza atributiile Consiliului Judetean in administrarea drumurilor judetene doar la zona de extravilan a localitatilor urbane. Adica, drumurile judetene din intravilanul oraselor intra in administrarea consiliilor locale cu „tot tacamul”, de la intretinere, la deszapezire.
Pana acum, articolul de lege nu a dat batai de cap primarilor de orase, deoarece deszapezirea era asigurata de societatea Drumuri si Poduri SA, care curata de troiene si drumurile judetene din intravilanul localitatilor. Numai ca, de cateva luni, contractul cu societatea din subordinea Consiliului Judetean nu mai este valabil, asa ca, la finele acestei luni, se va organiza o licitatie pentru atribuirea contractului. „Programarea” licitatiei in 3 octombrie si anuntarea castigatorului pe la mijlocul lunii noiembrie da oricum bataie de cap autoritatilor. Practic, in cazul unor contestatii, incheierea contractului ar avea loc abia prin ianuarie 2009!
Primarul din Cavnic a sesizat si o alta „buba”: in caietul de sarcini, nu a fost cuprinsa activitatea de deszapezire a drumurilor judetene situate in intravilanul oraselor si municipiilor. Argumentul servit de directorul Directiei Tehnice din cadrul Consiliului Judetean Maramures, Grazziela Bolma, este ca asa prevede legea. Numai ca aceeasi lege era aplicata altfel, pana acum. Primarul Alexandru Dragos spune ca: „pana in prezent, deszapezirea s-a facut prin Consiliul Judetean, fara sa fie incheiate contracte cu primaria. Noi n-am platit absolut nimic. Noi am facut numai drumurile laterale. Acum, nu se stie inca daca se vor include si drumurile judetene. S-a zis sa se schimbe legislatia sau sa comunicam cati bani am cheltuit anii trecuti cu deszapezirea si sa se ceara de la Guvern banii necesari. Dar noi n-am cheltuit nimic. Si, oricum, in momentul de fata, nu avem posibilitatea sa facem licitatie si nici sa incheiem contracte, pentru ca nu avem bani”. Desi in situatia orasului Cavnic se afla si alte localitati, primarul spune ca, in orasul pe care il conduce, e cea mai grava situatie: „nu poti compara Cavnicul cu un oras de ses, unde ninge de o palma. In plus, la noi e foarte mare lungimea drumului judetean”. Subprefectul Stefan Gönczi a analizat situatia si a dispus ca unitatile administrativ-teritoriale care se gasesc in aceasta situatie sa realizeze o evaluare a sumelor necesare pentru desfasurarea activitatii de deszapezire a drumurilor judetene din intravilan, care sa fie trimisa la CJSU. „Situatia este ingrijoratoare, iar Institutia Prefectului va interveni fie pentru modificarea legii, fie pentru alocarea sumelor din fondul de urgenta aflat la dispozitia Guvernului. Mai exista si posibilitatea de a fi purtate discutii la nivelul CJSU cu societatea care va castiga licitatia, pentru a rezolva problema deszapezirii drumurilor judetene situate in intravilanul localitatilor”, a mai spus subprefectul de Maramures.
Numai ca schimbarea legislatiei dureaza si, oricum, parlamentarii se afla in vacanta. Si nici varianta cu alocarea de fonduri de la Guvern nu pare una viabila. Asa ca, deocamdata, primarii urmeaza indemnul subprefectului si se roaga sa nu vina iarna curand.
Trei administratori si toti trei
„Art. 21. Administrarea drumurilor nationale se realizeaza de Administratia Nationala a Drumurilor, sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Organizarea si functionarea Administratiei Nationale a Drumurilor se va aproba prin hotarare a Guvernului. (2) Sectoarele de drumuri nationale, incluzand si lucrarile de arta, amenajarile si accesoriile aferente, situate in intravilanul resedintelor de judet si al municipiilor, sunt in administrarea consiliilor locale respective.
Art. 22. Administrarea drumurilor judetene se asigura de catre consiliile judetene, iar cea a drumurilor de interes local, de catre consiliile locale pe raza administrativ-teritoriala a acestora. Fac exceptie sectoarele de drumuri judetene situate in intravilanul localitatilor urbane, inclusiv lucrarile de arta, amenajarile si accesoriile aferente, care vor fi in administrarea consiliilor locale respective.
Art. 23. Administrarea drumurilor de utilitate privata se face de catre detinatorii acestora” – Ordonanta nr. 43/1997, privind regimul juridic al drumurilor.
Ioana LUCACEL
ioana@gazetademaramures.ro
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.