Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
La Târgu Lăpuş, piaţa de alimente se mută pe facebook
Pandemia care ne-a închis sufletele între pereţii locaţiilor pentru izolare lasă urme grave în economie, în agricultură, în toate domeniile de activitate, în zona socială, culturală, peste tot. Dacă pe partea industrială guvernul a luat unele măsuri pentru sprijinirea agenţilor economici care se confruntă cu probleme financiare şi de altă natură, în agricultură lucrurile stau diferit. Micii producători, fermierii, cei care au grădini de legume şi livezi de fructe sunt în imposibilitatea de a-şi valorifica produsele. Mulţi legumicultori au produse, dar restricţiile de circulaţie a persoanelor au dus la prăbuşirea vânzărilor în pieţele agroalimentare.
În acest context nenorocit, un grup de tineri din Târgu Lăpuş a realizat un grup pe facebook, un grup al producătorilor agricoli din zona Târgu Lăpuş, pentru promovarea produselor şi vânzarea lor online. Este a doua astfel de iniţiativă în Maramureş, mai există un astfel de grup la Sighet şi are ca scop ajutarea fermierilor, a micilor producători, să-şi poată vinde produsele. Agricultura nu aşteaptă după noul coronavirus!
Pe data de 29 martie a fost lansat grupul facebook „Susțin producătorii autohtoni din Țara Lăpușului”. Inițiator al proiectului, Mihai Burzo - el însuși rezident al orașului Târgu Lăpuș de o viață, a răspuns astfel semnalelor unor exigențe în permanentă creștere din partea locuitorilor acestei zone.
De la început, platforma s-a vrut o opțiune serioasă venind în întâmpinarea populației care se confruntă în aceste vremuri atât cu dificultatea aprovizionării cu alimente proaspete și decente calitativ, cât și cu impasul producătorilor locali în a-și găsi o piață de nișă pentru produsele lor. Acest market virtual al produselor autohtone s-a dovedit a fi în scurt timp un spațiu propice în care o comunitate activă poate să-și prezinte bunurile rezultate din activitățile gospodărești, respectiv de unde se pot cumpăra de la preparate de carne ori lactate, la dulceață sau băuturi pregătite în mod tradițional în gospodării, precum și o gamă de artefacte meșteșugărești.
Modelată după exemplele de bune-practici comerciale online observabile în alte regiuni ale țării, platforma stabilește legătura între producătorul autentic și consumatori, venind în întâmpinarea cererii și ofertei. Practic, s-a vrut un fel de bază de date a producătorilor locali și produselor agroalimentare tradiționale, reprezentative pentru Țara Lăpușului.
„În contextul actual al crizei sanitare care o va prefigura probabil și pe cea economică, lăpușenii trebuie să se familiarizeze mai mult cu acest procedeu al cumpărăturilor online, pentru a-și facilita vânzarea produselor. Intenția de a pune consumatorul alături de producător în acest fel atrage o multitudine de beneficii care avantajează dezvoltarea comunității Țării Lăpușului: prețul primit de producător pentru bunurile lui e unul corect, comerțul se derulează civilizat și cel mai important, se păstrează prețul legitim prin exceptarea intermediarilor. Iniţiativa noastră nu are conotaţii politice, nu ne adresăm decât producătorilor şi consumatorilor. În Târgu Lăpuş nu a existat o asociaţie a producătorilor, dar acum am reuşit să îi aducem pe această platformă pe mulţi dintre ei. Noi îi sprijinim, le explicăm, dacă este cazul, cum funcţionează comerţul online. Desigur, avem în vedere legislaţia în vigoare şi respectarea prevederilor legale. Avem contacte şi cu grupul de la Sighet şi dorim să promovăm Maramureşul şi tot ce are el mai bun. Iniţiativa noastră am explicat-o şi trimis-o şi către autorităţi, chiar şi către ministerul Agriculturii. După ce se va termina cu această nenorocire vom continua cu acest proiect şi sperăm să avem o asociaţie a producătorilor ale cărei baze sunt puse acum”, ne-a spus Mihai Burzo.
Alături de acesta sunt mai mulţi tineri şi persoane care doresc binele producătorilor din zona Lăpuş.
Nu în ultimul rând, venind în acest fel în sprijinul gospodarilor autohtoni și al concetățenilor, Mihai Burzo a evidențiat încă din startul proiectului importanța vitală pe care comunitatea activă în grupul online trebuie s-o acorde respectării condițiilor de păstrare și consum ale produselor, atenția crescută atunci când se cumpără bunuri alimentare sau livrarea comenzilor, pentru evitarea unor neplăceri, accentuând așadar profesionalismul acestui demers util, dar și proverbiala seriozitate a locuitorilor din Țara Lăpușului.
Pagina de facebook: https://www.facebook.com/groups/2624829694403428/