• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 19 Februarie , 2007

Jurnalism pe teren minat

Jurnalistii isi desfasoara activitatea intr-un mediu complex in care astazi, fluxurile informationale si comunicationale circula foarte rapid. Buna functionare si echilibrul unei comunitati, depinde de calitatea comunicarii, dar si de asumarea, de catre jurnalisti a responsabilitatilor si a respectarii legislatiei in procesul de comunicare. La nivelul comunitatii maramuresene exista mai multe categorii de jurnalisti: a) jurnalistii care isi desfasoara activitatea si prezinta impartial si obiectiv informatii care provin de la institutiile administratiei publice locale si din domeniile politic; economic, social, culturale, sportiv, organizatii neguvernamentale etc; b) jurnalistii care analizeaza, comenteaza anumite evenimente petrecute la nivelul comunitatii (editorialisti si analisti) si care promoveaza curente de opinie; c) jurnalistii de investigatie, cei care isi prezinta activitatea, urmare a unor anchete sau reportaje pe anumite domenii si care de cele mai multe ori transforma un subiect intr-o problema de maxima actualitate. Jurnalistii reprezinta un brand propriu, ca persoana, dar sunt si cei care construiesc brand-ul institutiei media la care isi desfasoara activitatea (televiziune, radio, presa scrisa). Din punctul meu de vedere, consider ca jurnalistii de investigatie sunt cei care isi desfasoara activitatea de obicei pe un „teren minat” si din aceasta cauza este foarte important ca ei sa respecte deontologia profesionala si legislatia in vigoare si sa verifice informatiile pe care le detin din cel putin trei surse. Demersul jurnalistilor de investigatie in realizarea anchetei presupune un efort deliberat, planificat si sustinut care apropie politici si proceduri, planifica si executa actiuni respectiv promoveaza si evalueaza atitudini pentru a castiga increderea cetatenilor (telespectatori, ascultatori si cititori). De obicei, jurnalistii de investigatie aduc noutate, impact, proximitate, amploare, proeminenta, unicitate, conflictualitate, familiaritate si interes uman, iar anchetele si reportajele lor primesc prin atitudinile prezentate calitatea de valoare comunicationala. In ultima perioada de timp se constata in mass-media ca, datorita dezvoltarii tehnologice rapide, modalitatile de comunicare sunt intr-o continua derulare si schimbare si ca fiecare jurnalist si institutie mass-media abordeaza anchetele si reportajele de investigatie din mai multe unghiuri de vedere, dezvaluind campuri si teme spectaculoase, care uneori pot deveni divergente. Tocmai din acest motiv, pentru a deveni credibil si a castiga publicul, jurnalistul de investigatie trebuie sa isi impuna in activitatea pe care o desfasoara competenta si profesionalism.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.