• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 18 August 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 3 August , 2010

Jenant, miseilor! / Ia „brenduiti” mai, haaai. Huo!

Daca m-as putea detasa de scarba zilnica, provocata de ipocriziile politicianiste, daca as putea sa citesc fara sa ma enervez sondaje in care aproape jumatate dintre romani il regreta pe Ceausescu si daca as putea sa renunt definitiv la Romania mea, as fi fericita castigatoare a unei excursii, pe viata, in „Romania, the land of jokes”. N-am luat niciodata prea in serios prosteala asta cu brand-ul de tara. Nu pentru ca i-as fi negat importanta, ci pentru ca agitatia haotica a guvernantilor, grabiti sa cheltuie niste bani pentru niste cuvinte si bulibasala, in care am ajuns sa uitam ce si cine suntem, imi poate starni cel mult un zambet. Trist. Prea prinsi, secole de-a randul, sa imitam pe oricine si oricum, am uitat ce ne reprezinta. In perioada interbelica ne-a prins febra frantuzismelor. In perioada comunismului, ne-am grabit sa numim orase cu numele lui Stalin si strazi cu nume rusesti. Iar dupa revolutie, ne-am apucat sa „botezam” strazile cu cifre si sa ne transformam „ionii” in „john-i”, serviciul in job si marii romani in mici ridicoli supusi uitarii. Dupa ce ne-am lepadat de tot ce-i al nostru, fara sa punem nimic in schimb, ne-am apucat astazi, cu disperarea celui cazut in prapastie, sa ne agatam de orice slogan sec si fara substanta si de orice logo. Atat de disperati, incat am ajuns sa plagiem „frunzele”. Noul logo de pe brandul turistic „Explore the Carpathian garden” se regaseste in logo-ul unui proiect englezesc de transport cu autobuze ecologice, Change transport, dar si pe banner-ul unei campanii a OLTCHIM S.A. Dar asta nu prea are importanta. Pentru ca, cu siguranta, nu ne vom opri la acest brand. O sa mai plagiem slogane, frunze, copaci, obiective, logo-uri. Asta, in timp ce in bisericile noastre de lemn, unice in Europa, ploua, in timp ce portile maramuresene zboara peste granite, in timp ce monumentele UNESCO stau inchise ca, deh, pentru reabilitarea lor nu sunt bani, in timp ce costumele populare sunt inlocuite de blugi, iar traditiile de discoteci. Da astea nu se regasesc in logourile companiilor de autobuze ori in cele ale echipelor de handbal. Ioana LUCACEL ioana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.