• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 23 Noiembrie , 2009

Invatamant la standarde europene intr-o scoala europeana

* La Colegiul National ”Mihai Eminescu” Baia Mare functioneaza de la inceputul acestui an scolar un modern laborator de limbi straine, al doilea de acest tip din judetul nostru – laboratorul fonetic digital Prolang. Alcatuit din urmatoarele componente: calculator clasic, videoproiector, sistem de carti pentru elevi si pentru profesor, tabla „inteligenta”, laboratorul faciliteaza munca simultana, dar si diferentiata pe patru echipe. In functie de nivelul real al elevilor, dar si de interesele si obiectivele stabilite, profesorul are posibilitatea de a propune continuturi si demersuri pedagogice diferite pentru fiecare grupa, sistemul Prolang dandu-i posibilitatea de a urmari grupul de elevi in ansamblul sau si/sau pe fiecare elev in parte. Destinat tuturor limbilor straine predate in colegiul baimarean – franceza, engleza, germana, spaniola, italiana – acest laborator permite comunicarea profesorului cu clasa de elevi, apelarea profesorului de catre elevi ori a elevilor intre ei, audierea de documente sonore, vizionarea de filme sau orice alt document video, precum si inregistrarea vocilor elevilor. Tabla interactiva permite utilizarea programului Prolang, concomitent cu urmarirea fiselor de lucru si a planurilor de lectie. Laboratorul fonetic digital de la C.N. ”Mihai Eminescu” permite unui numar de 29 de elevi participarea la activitati moderne. Ideea s-a nascut, dupa ce in anul scolar trecut, doamnele profesor Flavia Costin, limba engleza, si Rodica Mone, limba franceza, au fost delegate de catre liceu sa participe la Targu Lapus la programul de prezentare a laboratoarelor fonetice digitale. Asa cum se stie, comunicarea intr-o limba straina se bazeaza pe abilitati de intelegere, de exprimare si de interpretare orala si scrisa; or acest laborator tocmai aceasta faciliteaza: ascultarea si vorbirea cu precadere, citirea si scrierea poate mai putin evident, dar intr-o maniera fara indoiala moderna, atractiva, interactiva. In plus, noua formula de desfasurare a examenului de bacalaureat la limbile straine vizeaza evaluarea tuturor celor patru zone de competente lingvistice, intelegere si producere orala, respectiv scrisa; iata ca optiunile de predare-invatare oferite de laboratorul fonetic digital vin sa sprijine si eforturile de pregatire pentru examenele de final de an scolar. „Mie mi-au placut orele de franceza pe care le-am facut aici, au fost interactive, mai vii parca, iar cadrul e mai adecvat secolului nostru si dorintelor noastre de aprofundare a cunostintelor de limba. Astfel de ore ar trebui, cred eu, sa devina o obisnuinta, iar intr-o scoala europeana, cum este liceul nostru, asemenea activitati ar trebui sa fie firesti”, a declarat Caia Irina, clasa a XII-a. „Am invatat parca mai usor si cred ca daca am intra mai des in laborator, ne-am dezvolta mai eficient si mai rapid competentele de comunicare in limba farnceza”, a mai spus si Sinziana Lascu, clasa a XII-a. „Din putina mea experienta dobandita de cand functioneaza acest spatiu, pot afirma cu convingere ca toate activitatile la orele de limba franceza, pe care le-am desfasurat cu elevii mei in acest laborator, au fost mai atractive si mai motivante decat cele asa-zis clasice, in sala obisnuita de clasa, cu creta in mana si cu cd palyer-ul pe catedra. Au fost lectii interactive, pe placul elevilor. E momentul sa recunosc ca, adesea, ei m-au salvat din hatisurile tehnice in care s-a intamplat sa ma impiedic, spre amuzamentul lor! Intelegeti ca sunt suficiente competente minime, de bun simt in era aceasta tehnologizata, pentru ca orice profesor sa poata desfasura o activitate reusita in acest laborator” - prof. Rodica Mone. Andreea SZABO, Alexandru DIMA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.