Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 11 Aprilie , 2005
Interesul poarta fesul Rombat
Felul in care conducerea societatii Rombat SA a decis sa ocoleasca legea in dorinta de a deschide un show-room Volkswagen la Bistrita nu a fost pedepsit decat cu amenzi infime. Recent am intrat in posesia unor informatii despre chestiuni dubioase ce s-ar petrece in curtea directorului general Ioan Repede, dintre care o parte au fost confirmate de catre acesta.
Cu putin inainte de 1 martie 2005 au inceput lucrarile de demolare la hala industriala situata pe strada Libertatii din Bistrita, aflata in proprietatea firmei Rombat si folosita ca si centru de depozitare si distribuire a bateriilor pentru autoturisme. Cladirea trebuia demolata pentru a face loc unui show-room Volkswagen ce urmeaza a fi construit de catre societatea comerciala Rombat Automobile SRL, societate constituita de catre Rombat SA, Ioan Repede (directorul general al Rombat SA) si Ioan Prigoana (cel care a devenit si administratorul noii firme).
Lucrarile s-au desfasurat in graba si in lipsa autorizatiilor necesare de la primarie si de la Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului. La acea data, Alexandru Rus (directorul Directiei Tehnice din Primaria Bistrita), declara ca in 25 februarie 2005 s-a primit la primarie o cerere de eliberare a certificatului de urbanism necesar pentru demolarea halei industriale. Potrivit aceluiasi functionar, autorizatia nu a fost eliberata in momentul in care lucrarile de demolare au fost demarate. In urma investigatiilor realizate la fata locului de catre o comisie a serviciului Urbanism s-a concluzionat ca se efectueaza lucrari fara a fi indeplinite conditiile legale, urmand a fi luate masurile care se impun.
In aceste conditii, serviciul Tehnic al Primariei a amendat conducerea Rombat Automobile SRL cu 10 milioane de lei. Pe de alta parte, pentru efectuarea lucrarilor era necesara si obtinerea unui acord de mediu de la Agentia Judeteana pentru Protectia Mediului, lipsa acestui act fiind sesizata la Garda de Mediu de GAZETA. Comisia de ancheta de la Garda de Mediu, condusa de Elena Nistor, a verificat situatia si a ajuns la concluzia ca demolarea s-a facut in mod ilegal, motiv pentru care l-au amendat cu 5 milioane de lei pe administratorul Rombat Automobile SRL, Ioan Prigoana. Cu ocazia aceluiasi control s-a descoperit faptul ca statia Rombat de colectare a acumulatorilor uzati avea autorizatia de mediu expirata, astfel ca administratorul punctului de colectare a fost amendat cu 15 milioane de lei. Valoarea sanctiunilor este rusinos de mica, mai ales ca au fost publicate imagini care evidentiau nesimtirea Rombat: moloz rezultat din demolarea cladirii din strada Libertatii si aruncat la voia intamplarii la marginea Bistritei. Ca sa nu mai vorbim de poluarea din ograda Rombat SA.
Graba care bate la ochi
Graba in care s-au desfasurat actiunile de construire ale show-room-ului a ridicat multe semne de intrebare. Unul dintre actionarii Rombat, caruia ii vom pastra anonimatul, sustine ca demolarea fara autorizatii nu ar fi nici pe departe inceputul ilegalitatilor, ci modul in care a fost constituita societatea comerciala Rombat Automobile SRL. Potrivit actionarului, directorul general Ioan Repede, ar fi propus actionarilor schimbarea destinatiei depozitului de pe strada Libertatii. Aceasta propunere ar fi fost acceptata in conditiile in care grupul actionarilor Rombat ar fi devenit actionari si la Rombat Automobile SRL. Aceeasi sursa sustine ca, la cateva saptamani distanta, Repde ar fi adunat in graba consiliul director si le-ar fi impus decizia sa unilaterala ca la constituirea Rombat Automobile SRL sa participe alaturi de el numai Rombat SA si Ioan Prigoana. Mai mult, sursa sustine ca Ioan Repede face absolut ce vrea in firma si ca membrii consiliului director care nu au participat la sedinta ad-hoc ar fi fost anuntati ulterior de decizia luata. Pe de alta parte, directorul general al Rombat SA sustine ca in Adunarea Generala a Actionarilor din 16 decembrie 2004 s-ar fi luat decizia ca societatea Rombat Automobile SRL sa aiba asociati pe langa Rombat SA, pe Ioan Repede si pe Ioan Prigoana, capitalul nou infiintatei firme urmand sa ajunga la aproximativ 120.000 de euro.
Alte... detalii
Pe parcursul documentarii au aparut mai multe informatii despre presupusele ilegalitati din curtea directorului general Ioan Repede. Principalele informatii se refereau la diferite firme care ar “capusa” prin preajma principalului producator de acumulatori pentru autoturisme din Romania. Una dintre informatii se referea la faptul ca una dintre firmele la care Ioan Repede este actionar ar fi efectuat transporturi pentru Rombat SA. Aceasta informatie a fost confirmata de directorul general, considerand ca “pentru a fi furnizor de servicii de transport pentru Rombat se face o selectie conform unei proceduri, in care un rol important il are tariful”. Pentru a dovedi faptul ca firma Finic-Dim Com SRL a fost aleasa corect, Ioan Repede ne-a prezentat o comparatie intre preturile oferite de firma sa si Moisan Trans Com SRL diferenta de pret fiind in favoarea sa in medie cu 500 de lei pentru 1 kilometru. Consideram ca dovada ar fi avut relevanta numai in conditiile in care ar fi fost luat in calcul cel mai mic pret de pe piata. O alta informatie se refera la faptul ca majoritatea angajatilor Rombat SA si-ar fi incheiat asigurari la firma Nederlanden si ca sotia lui Repede ar fi fost cea care a incasat comisionul, informatie neconfirmata de directorul general. O ultima informatie e legata de faptul ca Repede ar fi obligat dealerii de acumulatori din Transilvania sa incheie contracte cu firma fratelui sau, dar directorul general a considerat ca firma “a respectat toate politicile comerciale ale Rombat”.
Repede mai sustine si ca “firma fratelui meu a pierdut clienti din Transilvania, care au devenit dealeri Rombat SA si care la ora actuala, unii din ei, au volume de vanzari mai mari”. Din pacate, acest lucru nu poate fi verificat de un simplu ziarist.
Liviu COTUTIU
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.