Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 5 Octombrie , 2009
Inovatie in activitatea din gradinita - Metoda proiectelor la varstele timpurii
* Programa activitatilor instructiv-educative in gradinita de copii accentueaza ideea de folosire a contextului ludic, a invatarii active, in stimularea rutei individuale de invatare a copilului cu respectarea ritmului propriu.
Abordarea educationala recomandata si propusa in documentele curriculare si in scrisorile metodice elaborate de Ministerul Educatiei Cercetarii si Inovarii se orienteaza asupra utilizarii metodei proiectelor, proiecte selectate, planificate si elaborate cu ajutorul copilului.
Metoda proiectelor este o strategie de invatare si evaluare a carei caracteristica se concentreaza pe efortul deliberat de cercetare, pe cautarea si gasirea raspunsurilor legate de tema propusa. Ea reprezinta o modalitate de instruire si invatare ce implica integrarea curriculara in jurul temei alese si presupune integrarea activitatii educationale cu practica vietii cotidiene si cu cercetarea. Valoarea pedagogica a acestei metode consta in influenta pozitiva asupra principalilor actori implicati in actul educational si rolul pe care il are fiecare in demersul educational:
pentru copii:
* stimularea si dezvoltarea pe multiple planuri ale personalitatii copiilor pusi in situatia de cercetare, in care singuri trebuie sa gaseasca solutii;
* implicarea activa in activitatea de cunoastere a realitatii;
* parcurgerea continuturilor in ritm propriu;
* isi valorifica experientele de cunoastere;
* isi actualizeaza si activizeaza cunostintele tematice prin amintire, evocare, repetare;
* participa la sistematizarea cunostintelor, intocmirea hartii, stabilesc, impreuna cu educatoarea, inventarul de probleme, solicita participarea si implicarea parintilor;
* isi asuma responsabilitati, roluri, invatarea activa;
* participa, investigheaza, observa, exploreaza, inregistreaza rezultatele, masoara, compara, studiaza sintetizeaza, comunica, se exprima, impartasesc experienta; pentru educatoare:
* imbogatirea experientei profesionale a educatoarelor:
* largirea sferei preocuparilor profesionale si personale;
* aprofundarea de cunostinte; invatarea si aplicarea de noi metode;
* proiecteaza desfasurarea investigatiei in functie de feed-back-ul oferit de copii;
* creeaza contextele de cunoastere naturale, reale, incita la discutii;
* organizeaza, ghideaza activitatea copiilor si creeaza momentele de sinteza; parintii:
* se deprind sa stimuleze si sa sprijine interesul copiilor pentru cunoastere;
* sunt mai aproape de gradinita in demersul educational;
* invata sa se implice, comunica, participa la gasirea de solutii, de materiale; unitatea de invatamant:
* reinsertia scolii in comunitate;
* stabilirea de parteneriate, procesul de invatamant:
* castiga in rigoare stiintifica;
* devine mai flexibil;
* creste calitatea procesului educational din gradinita prin conceperea unitara a curriculumului, organizarea optima a spatiului educational, optimizarea procesului de predare - invatare – evaluare, centrarea activitatii pe copil, respectarea intereselor de cunoastere, a particularitatilor de varsta si individuale, ritmului propriu de invatare;
* modalitate de organizare integrata a curriculumului; Introducerea metodei proiectelor si a organizarii pe teme a curriculumului este un proces care presupune:
* formarea educatoarelor,
* exersarea noii strategii;
* evaluarea potentialului material si uman disponibil,
* analiza obiectiva a consecintelor acestei organizari integrate a curriculumului;
Proiectul sau metoda organizarii pe teme presupune o cercetare organizata in jurul unui subiect care a starnit interesul copiilor si care, prin activitati practice, prin investigatii in mediul apropiat ofera clarificari, acumulari informationale si pragmatice.
In judetul Maramures, metoda se aplica din anul 2002, iar formarea este efectuata de sase educatoare-formatoare, prin Casa Corpului Didactic Baia Mare, pe grupe aflate in diferite faze de formare: aprofundare, dezvoltare, initiere.
S-a elaborat la nivelul judetului un indrumator metodic, un ghid de bune practici, care va sprijini activitatea din gradinita oferind: exemple de activitate, idei de organizare a activitatii si aplicarea metodei, puncte de pornire in elaborarea proiectelor, cu posibilitati de dezvoltare, aprofundare, amplificare, extindere, in functie de nivelul copiilor din grupa.
Metoda este deosebit de atractiva pentru toti cei implicati in actul educational, contribuind la constituirea unei echipe educative, alcatuita din copii, educatoare, parinti, specialisti din comunitate.
Un astfel de exemplu este proiectul CASTANA, elaborat la sugestia copiilor de la Gradinita „Step by step” din Baia Mare.
Pagina realizata de prof. Mariana Pop - inspector scolar general.
Marcela Pop - inspector scolar de specialitate pentru invatamantul prescolar
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.