• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 17 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 29 Septembrie , 2008

Inovatie ai performanta de la STIHL

In 1997, ca urmare a dezvoltarii retelei de distributie, Grupul Stihl a luat decizia infiintarii unei firme proprii in Romania, cu sediul in Bucuresti. De atunci, Stihl Romania a actionat in directia imbunatatirii continue a ofertei si serviciilor acordate cumparatorilor. Despre tot ceea ce inseamna aceasta marca, am stat de vorba cu directorul general al STIHL Romania, Ioan Mezei. Rep.: Cum apreciati evolutia pietei motouneltelor si utilajelor pentru gradina si spatii verzi din ultimii ani si care este prognoza pentru anul urmator? Ioan Mezei: Evolutia pietei de profil a cunoscut o dinamica impresionanta, daca analizam perioada ultimilor 10 ani. Unul dintre cele mai importante momente ale perioadei 1997-2007 l-a reprezentat liberalizarea pietei exploatarilor forestiere, demarata la inceputul anilor 2000, care a influentat puternic vanzarile de motoferastraie. Un alt element esential l-a constituit dezvoltarea rapida si extinsa a pietei imobiliare si, implicit, constructia de locuinte cu gradina. Acest fapt a impulsionat semnificativ vanzarile de motoutilaje si unelte pentru gradinarit. Rep.: Ce valoare estimati ca ar avea aceasta piata? I.M.: A depasit 100 milioane Euro anul trecut si este in continua crestere. Rep.: Care a fost valoarea cifrei de afaceri a companiei in 2007? Ce target v-ati stabilit pentru acest an? I.M.: STIHL Romania a inregistrat cresteri sanatoase de la un an la altul, in jur de 20%. Pentru 2008, ne asteptam la cresteri similare. Rep.: Care sunt principalele tipuri de motounelte (motoferastraie, motocoase, foarfece pentru tuns gard viu, suflante, pulverizatoare, curatatoare, burghie etc.) promovate de firma Andreas Stihl Motounelte? I.M.: Acordam atentie promovarii tuturor grupelor de produse, in relatie directa cu gradul de maturitate a pietei pentru utilajele din grupa respectiva. De pilda, pentru piata de motoferastraie care a ajuns la maturitate, eforturile si mesajul comunicarii sunt mai reduse, fiind corelate cu notorietatea produsului, care, se stie, este ridicata. Cat priveste motocoasele, promovarea mai intensa urmareste informarea, educarea utilizatorilor, care cunosc mai putin despre caracteristici, functionalitati, aplicatii ale acestora. Rep.: Ce factori intervin in stabilirea preturilor produselor? I.M.: Factorii sunt diversi si se refera la conditii interne ale companiei (costul de achizitie, taxe, cheltuieli, pretul altor modele din gama, politica de pozitionare dorita pentru un produs), dar si externe, de piata (pozitionarea de pret a produselor concurente, cererea etc). Rep.: Ce alte produse completeaza portofoliul companiei si ce procent din vanzari detin? I.M.: Portofoliul companiei este completat de gama VIKING de utilaje pentru gradinarit. VIKING este o marca preluata de STIHL in 1992 si care ofera: masini de tuns iarba, tractorase de tuns iarba, tocatoare de gradina si motocultivatoare. Produsele comercializate sub marca VIKING inglobeaza inovatie in tehnologii, functionalitate, ergonomie si design, toate la calitate premium. Rep.: Ce valoare au avut investitiile facute de firma Andreas Stihl Motounelte in 2007? Care sunt planurile de viitor? I.M.: STIHL Romania a facut o investitie importanta in 2005, cand a inaugurat noul centru de vanzari si logistica din Otopeni (aprox. 3 mil. Euro). Pentru anii imediat urmatori, se profileaza o noua investitie in extinderea spatiului de depozitare, impusa de ritmul de dezvoltare general. Rep.: Care sunt problemele cu care va confruntati si cum considerati ca pot fi rezolvate? I.M.: STIHL Romania se confrunta cu probleme in plan logistic, datorate slabei infrastructuri a drumurilor. STIHL isi propune sa ajunga cu produsele sale cat mai aproape de utilizatorul final, sa-si extinda reteaua de distributie in teritoriu. O alta problema ar fi lipsa unui canal al distribuitorilor autorizati dezvoltat, de unde STIHL Romania sa poata gasi resurse de dezvoltare a propriei retele. Pana in prezent, compania noastra si-a creat propria retea, a preluat si format distribuitori proveniti din mici intreprinzatori sau mecanici. Monika KRAJNIK monika@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.