Curs valutar








Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii



Infrastructura modernă: Prioritatea majoră a administrației județene
Infrastructura rămâne o prioritate majoră pentru județul Maramureș, iar cele mai importante proiecte aflate în desfășurare sunt:
- Podul peste Tisa (Sighetu Marmației) – execuție în plină desfășurare.
- Pasajul de la Italsofa – lucrările avansează.
- Pasajul de la Clubul Văcarilor – pregătit pentru execuție.
- Drumul Expres Baia Mare - Satu Mare – parte a Autostrăzii Transilvania, un proiect de interes național.
- Centura de ocolire Baia Mare – un proiect vital pentru fluidizarea traficului și dezvoltarea economică a regiunii.
Proiectul Variantei Ocolitoare Baia Mare a primit avizul pozitiv al Comitetului Interministerial
Un pas decisiv pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Maramureș a fost făcut joi, odată cu obținerea avizului pozitiv din partea Comitetului Interministerial pentru Varianta Ocolitoare Baia Mare. La această ședință desfășurată la Ministerul Dezvoltării a fost prezent și președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea, care a subliniat importanța acestui proiect pentru județ.
„Mai avem un singur pas oficial: emiterea Hotărârii de Guvern! Mă angajez ca, în câteva săptămâni să fiu prezent la Palatul Victoria, la ședința de Guvern, pentru a asista împreună la un moment istoric pentru orașul și județul nostru. Această variantă de ocolire va reduce timpii de trafic, va crește siguranța rutieră și va contribui la dezvoltarea economică a Maramureșului!” a declarat președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea.
Urmează licitația pentru execuție în anul 2025, proiectarea și în apoi șantierul propriu-zis.
La final vor fi 31,87 km de drum modernizat, 39 structuri (poduri, pasaje, viaducte), iar finanțarea de 3,2 miliarde lei vine prin fonduri europene și de la bugetul de stat. Drumul va avea protecție antiseismică conform normativelor moderne asigurând conectivitatea rutieră esențială cu DN1C și DX Someș, îmbunătățind fluxul de trafic între Baia Mare și Sighetu Marmației. Lucrările sunt etapizate astfel: etapa 1 (Sectoarele 1 și 2) – 19,68 km, 21 structuri, finanțare de 1,7 miliarde lei, iar etapa 2 (Sector 3) – 12,19 km, 22 structuri, finanțare de 1,5 miliarde lei . Un pas concret înainte arată că odată avizat Studiul de Fezabilitate, execuția lucrărilor va dura 24 de luni.
Pasajul de la Clubul Văcarilor - o prioritate a Consiliului Județean!
„După ce am pus în linie dreaptă lucrările la pasajul Italsofa, unde atât eu, cât și primarul municipiului Baia Mare, Doru Dăncuș, suntem în contact direct și permanent cu constructorul, am trecut la următorul obiectiv important pentru comunitate: pasajul de la Clubul Văcarilor.
Am chemat la discuții responsabilii implicați în acest proiect și am avut deja întâlniri aplicate la Ministerul Transporturilor cu ministrul PSD Sorin Grindeanu, pentru a prioritiza finanțările necesare și urgente în Baia Mare și Maramureș.
Facem pași rapizi pentru ca și acest pasaj să intre efectiv în execuție. Pentru că noi ne ținem de cuvânt și rămânem dedicați proiectelor care aduc rezultate concrete pentru comunitatea noastră!”, a explicat Gabriel Zetea, președintele CJ Maramureș.
Gabriel Zetea: „Maramureșul avansează în realizarea Drumului Expres Baia Mare - Satu Mare”
Consiliul Județean Maramureș face pași concreți pentru deblocarea și accelerarea celor mai importante proiecte de infrastructură ale județului. În acest sens, președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea a participat, zilele trecute, la o ședință de lucru la Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM), la București, unde a obținut un aviz esențial pentru Studiul de Fezabilitate al Drumului Expres Baia Mare - Satu Mare. Acest aviz așteptat de peste un an și jumătate nu a fost obținut de fosta administrație a Consiliului Județean, ceea ce a condus la întârzieri nepermise în derularea proiectului.
„Pentru Maramureș, mereu acolo unde trebuie. Atunci când nu sunt în județ sunt la București pentru a obține finanțări, avize și decizii ferme pentru proiectele mari de infrastructură. Drumul Expres Baia Mare - Satu Mare este unul dintre cele mai importante proiecte pentru viitorul județului nostru, iar fosta administrație s-a dovedit complet neimplicată în soluționarea problemelor stringente. Avem obligația și datoria morală să transformăm acest vis de zeci de ani în realitate. Mulțumesc doamnei Petcu, președintelui ANRM și domnului Pataky Csaba, președintele CJ Satu Mare, pentru sprijinul acordat!” a declarat președintele CJ Maramureș, Gabriel Zetea.
Obținerea avizului de la ANRM este un pas important, dar nu singurul necesar pentru ca proiectul să devină realitate. În perioada următoare, administrația județeană se va concentra pe avizele de la Mediu și Ape, dar și pe procedura finală de avizare la CNAIR și Ministerul Transporturilor.
Pasaj Italsofa
Consiliul Județean Maramureș și Primăria Baia Mare realizează acest pasaj printr-un parteneriat solid, astfel că Gabriel Zetea, președintele CJ Maramureș, și Doru Ioan Dăncuș, primarul municipiului Baia Mare, participă constant la ședințele de progres ale constructorului și urmăresc evoluția lucrărilor în grafic.
În martie, se vor finaliza bretelele de acces pentru a fluidiza traficul, iar lucrările se vor desfășura și noaptea, tocmai pentru a minimiza disconfortul șoferilor. Acest proiect important se va finaliza în toamna acestui an.
Maramureșul construiește viitorul: noul pod peste Tisa prinde contur
Ce câștigă Maramureșul prin acest proiect?
- O investiție de 130 de milioane de lei, adică peste 25 de milioane de euro, bani europeni care fac posibilă această lucrare esențială!
- Un nou punct de conectare directă cu comunitatea de români de peste Tisa.
- Posibilitatea de a dezvolta schimburile comerciale și de a aduce prosperitate regiunii.
După 20 de ani de eforturi, Consiliul Județean Maramureș a reușit anul trecut, printr-un memorandum între România și Ucraina, să obțină această investiție crucială.
- Lucrările avansează bine, execuția este la peste 50%, iar în două săptămâni baza podului se va finaliza, urmând să se toarne asfalt.
- Se lucrează și pe partea ucraineană, iar în România se ridică una dintre cele mai mari vămi moderne, pe aproape 1 km de teren, cu clădiri administrative și toate facilitățile necesare.
La finalul acestui an, se preconizează că va avea loc recepția acestei investiții care va schimba în bine Maramureșul.