• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 13 Noiembrie , 2012

Imaginea sectorului de apă în mass-media pe primul semestru din 2012

METODOLOGIE
 

Sistemul de indicatori urmăriţi pentru realizarea acestui material este cel folosit în cadrul portalului A-PORT (portalul conţine un sondaj de opinie prezent pe pagina de internet ARA, dar şi pe cea a operatorilor de apă canal din ţară). Sunt urmărite cinci mari categorii de indicatori, fiecare cu subindicatori proprii. Acestea sunt:

1. Calitatea apei furnizate la robinet, cu subindicatorii: culoarea apei, gustul apei şi mirosul apei;

2. Calitatea serviciilor companiei de apă, cu subindicatorii: presiunea apei furnizate, continuitatea furnizării apei potabile şi ritmul de modernizare a infrastructurii apei;

3. Calitatea comunicării cu compania de apă, cu subindicatorii: uşurinta de a comunica cu compania de apă, promptitudinea cu care compania răspunde la solicitări şi modul în care compania anunţă întreruperile programate în furnizarea apei;

4. Sistemul de încasare a contravalorii serviciilor furnizate de compania de apă, cu subindicatorii: distanţa faţă de cel mai apropiat punct de plată a facturii, timpul de aşteptare pentru plata facturii şi tarifele utilizate de compania de apă;

5. Soluţionarea întreruperilor neplanificate în furnizarea apei, cu subindicatorii: solicitudinea preluării de către dispecerat a informaţiilor referitoare la spargeri în reţeaua de distribuţie, operativitatea intervenţiei în cazul reclamării unei întreruperi în furnizarea apei şi calitatea lucrărilor executate de compania de apă în cazul intervenţiilor neplanificate.

 

Urmărirea indicatorilor a fost realizată la nivel de operator, fiecare apreciere făcută de media fiind clasificată în: pozitivă, negativă sau neutră (aici fiind incluse cazurile în care menţiunile la un indicator sunt pur constatative, fără nici un accent evaluativ din partea autorului).

 
REZULTATE
 

În primul semestru al anului 2012, au fost identificate, în mass-media, 3.160 de articole privitoare la sectorul apei, dintre acestea fiind extrase 2.637 de documente (restul articolelor considerându-se că au un conţinut similar cu cele extrase).

Dintre documentele extrase, 2.072 se referă la aspecte legate de activitatea unuia sau a mai multor operatori de apă-canal, în total fiind indexate articole referitoare la activitatea a 59 de operatori de apă. Numărul total de menţiuni la operatori, în textele analizate, este de 2.825, deci, au fost făcute, în medie, 48 menţionări per operator (există, desigur, mari diferenţe de la un operator la altul).

La nivel de ţară, în primul semestrul al anului 2012, imaginea sectorului de apă în mass-media este preponderent pozitivă, după cum se poate vedea în figura 1.

 

În figura 2, este prezentată imaginea sectorului de apă în primul semestrul al anului 2012, pe fiecare din cele cinci categorii de indicatori urmăriţi.

Se observă că ponderea cea mai mare a subiectelor o au calitatea serviciilor şi calitatea comunicării realizate de către operatorul de apă, imaginea lor fiind preponderent pozitivă şi neutră, în cazul calităţii serviciilor operatorului.

Numărul aprecierilor a fost aproximativ acelaşi în primele două trimestre, cu 1.393 aprecieri în primul trimestru şi 1.432 în al doilea. Evoluţia imaginii pe categorii de indicatori în trimestrul II faţă de trimestrul I este prezentată în figurile 3.1. – 3.5.

 

În ceea ce priveşte calitatea apei, se observă o creştere a numărului aprecierilor negative, care se datorează, în special, creşterii aprecierilor negative faţă de culoarea apei (11 menţiuni).

În ceea ce priveşte calitatea serviciilor, în trimestrul II al anului 2012, au fost cu aproape 100 de aprecieri pozitive la indicatorul «2-3. Ritmul de modernizare a infrastructurii apei» mai puţin decât în primul trimestru.

 

Privitor la calitatea comunicării, se observă că a crescut cu 68 numărul aprecierilor pozitive din indicatorul “3-3. Modul în care compania anunţă întreruperile programate în furnizarea apei”. Numărul total de aprecieri este mai mare în sem. I, 2012 faţă de sem. I, 2011, cu 112 menţionări.

 

Numărul aprecierilor negative la calitatea serviciilor este cu 47 de menţionări mai mic în primul semestru al anului 2012 faţă de primul semestru al anului 2011. În ceea ce priveşte calitatea comunicării realizate de către operatorul de apă, numărul aprecierilor pozitive este cu 103 mai mare în primul semestru din 2012.

 

Sistemul de încasare a contravalorii serviciilor are cu 103 aprecieri negative mai puţin în primul semestru al anului 2012, poate din cauză că mulţi operatori au anunţat creşteri tarifare de la 1 septembrie şi nu de la 1 iunie. Soluţionarea întreruperilor neplanificate apărute în furnizarea apei este apreciată, per ansamblu, mai bine, în primul semestru din 2012.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.