• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 18 Septembrie , 2006

Hodoronc-tronc, prin tara

Echipele din Maramures nu dispun macar de un singur autocar propriu cu care sa plece in deplasari, desi evolueaza in ligile superioare ale campionatelor de handbal, volei, rugby sau fotbal. Sportivii maramureseni nu dispun nici macar de un autocar propriu cu care sa faca deplasarile pentru meciurile ce le disputa pe terenurile adversarilor. HC Minaur Baia Mare a avut in anii ‘90 un autocar, dar acesta a fost vandut. ªi echipa de fotbal a avut un astfel de mijloc de transport pe vremea cand evolua in Divizia A, insa el a plecat odata cu fostii actionari. In momentul de fata, solutia se numeste tren, autobuz sau microbuz inchiriat. HC Minaur, echipa fanion a orasului, se deplaseaza la meciuri cu trenul, preferabil noaptea si la cuseta, pentru ca jucatorii sa se refaca in preziua meciului. Pentru deplasarile mai scurte, se inchiriaza de obicei un autocar. In acest fel, fiecare meci pe teren strain saraceste visteria clubului cu 40-50 de milioane de lei. Voleibalistii de la Explorari nici macar nu spera la confortul unui autocar, plecand in deplasari exclusiv cu trenul. S-a incercat in urma cu doi ani o cooptare a unor firme pentru a asigura transportul echipei, insa nu s-a ajuns la nici un rezultat. Se pleaca seara, cu doua zile inainte de meci si se calatoreste noaptea. Fiind un sport cu efectiv mai restrans, se scad din visteria clubului „doar” 20-30 de milioane pe etapa. Echipa de fotbal FC Baia Mare sta ceva mai bine, desi nu are autocar propriu. „Primim adesea transportul sponsorizare de la diferite firme sau ne lasa cei de la Ansamblul Transilvania sa le folosim autocarul”, a spus presedintele Andronic. Ultima deplasare, cea de la Beclean, s-a facut cu autocarul aeroportului. Rugbystii de la Remin se lupta din greu cu un autobuz romanesc destul de vechi, de 40 de locuri pentru fiecare deplasare. Dupa ore bune de stat indoit intre scaune, e normal ca oboseala sa isi spuna cuvantul pe teren. Totusi, rugby-ul e un sport dur. HCM foloseste autocarul vicepresedintelui de la Gloria Bistrita, Heinrich Schorsch, insa doar atunci cand e liber. In rest, se inchiriaza microbuze pentru deplasarile mai scurte si se apeleaza din nou la tren pentru drumurile in sudul tarii. Costurile unei singure deplasari ajung adesea la 30 de milioane. Inutil sa mai amintim de situatia sporturilor individuale sau de cluburile private. Acesta este tabloul sumbru al modului in care se chinuie sportul de performanta din judetul nostru. Din pacate, nu se intrevad semne de schimbare. Ideea lui Bala Liviu Bala, vicepresedintele handbalistelor de la HCM, s-a gandit la achizitionarea unui autocar in coproprietate cu un alt club, respectiv echipa de handbal Minaurul. Dar, imediat a aparut prima contradictie: „ce se va intampla daca ambele echipe vor juca in deplasare, in aceeasi zi si in locatii diferite? Cine il va folosi? Am intra intr-un cerc vicios din care cu greu am putea iesi. Totusi, un autocar ar taia destul de mult din cheltuielile unei echipe. In loc sa plateasca chirie si transport la fiecare deplasare, ar putea folosi acei bani pentru a plati o rata de leasing, si in cativa ani ar avea propriul mijloc de transport. Inca nu avem banii necesari, dar este o idee ce trebuie luata in considerare”, a spus Bala. Costul unui autocar achizitionat in leasing ar ajunge la suma de 120.000 de euro. Viorel Maier: „Mergem cu ce putem” Viorel Maier este presedintele clubului de handbal masculin HC Minaur Baia Mare. „Mergem cu ce putem atunci cand avem meci in deplasare. Inchiriem autobuze sau autocare, in functie de distanta si numarul de sportivi pe care ii avem de deplasat. Cateodata trebuie sa apelam si la tren, pentru deplasarile mai lungi! La Ploiesti am fost cu trenul la cuseta, de exemplu, dar nu in conditii de lux, in timp ce pentru deplasarea la Steaua am inchiriat un autocar. Costul unei deplasari, luand in considerare exclusiv cheltuielile cu drumul, ating in medie 40-50 milioane fiindca, adesea, am avut de parcurs distante foarte lungi, gen Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Medgidia, Iasi sau Resita. Totusi, incercam sa ajungem la meci macar cu 24 de ore inainte, astfel incat baietii sa se refaca si chiar sa faca un antrenament. Ar fi necesar un autocar pentru club si am incercat sa le bag in cap celor de la club ca avem nevoie de el, insa ele sunt destul de scumpe. Un autocar chinezesc ce respecta normele Uniunii Europene ajunge la 105 mii euro cash sau 135 mii euro in leasing. Ori, bugetul curent nu acopera acesti bani. Cand am plecat eu de la club, echipa avea autocar, dar au avut grija sa il vanda in 5 minute”, a incheiat Maier. Opinii „Incercam sa mergem cu o zi inainte de meci, insa drumurile mai lungi, de peste 5-600 de kilometri, fie ele cu trenul sau cu autocarul sunt resimtite de jucatori. Autobuzul cu care mergem in deplasari este unul romanesc, obisnuit” – Eugen Apjok, antrenor Remin Baia Mare „Mergem cum putem, cu autocare inchiriate de pe unde apucam. Cateodata, mai primim cate o sponsorizare de la cineva care ne ofera mijlocul de transport pentru drum. Insa ajungem cu o zi inainte, astfel incat performanta echipei sa nu fie afectata” – Petru Andronic, presedinte FC Baia Mare „Se merge la cuseta cu o zi inainte de meci. La bugetul nostru, nu putem avea pretentii de autocar. Totusi, oboseala unui drum se vede in jocul echipei” – Traian Rad Taut, Explorari Baia Mare Claudiu BABAN claudiu@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.