Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 26 Iulie , 2010
GAZETA VERDE / Avioane eco
Avioanele eco nu mai sunt demult o inventie demna de un SF. Un avion fara pilot si propulsat de energie solara a spulberat in Arizona recordul mondial de durata a zborului unui astfel de avion, rezistand in aer timp de sapte zile.
Text http://www.ecomagazin.ro/wp-content/uploads/2010/07/avion-fara-pilot.jpg
„Pasarea” miraculoasa, Zephyr, are o anvergura de 22,5 metri si o masa de 50 de kilograme, aflat in aer de 168 de ore, continua inca sa zboare deasupra bazei de testare a armatei americane din Yuma (Arizona), si, potrivit unui comunicat QinetiQ, mai poate zbura inca o saptamana. Precedentul record mondial, realizat de un Zephyr al QinetiQ, a fost stabilit in 2008, fiind de 82 de ore si 37 de minute. Recordul, realizat in absenta oficialilor Federatiei aeronautice internationale (FAI), nu a fost insa omologat.
FAI s-a deplasat de aceasta data la Yuma, recordul in curs putand fi recunoscut daca avionul nu se prabuseste. Precedentul record oficial, de 30 de ore si 24 de minute, dateaza din 2001 si a fost stabilit de un avion fara pilot de supraveghere al armatei americane, Global Hawk.
Fabricat din fibra de carbon, Zephyr functioneaza gratie unor panouri fixate pe aripile sale, care capteaza energia solara in timpul zilei. Soarele incarca si bateriile care ii permit avionului sa isi continue zborul pe durata noptii. Potrivit QinetiQ, Zephyr poate fi folosit pentru observarea pamantului sau ca releu de comunicare pentru operatiunile militare.
Si Boeing are o noua inventie: Phantom Eye, un avion cu un corp scurt, aripi foarte lungi, nu are pilot si este alimentat cu hidrogen. Avionul este creat pentru a duce misiuni de supraveghere si de recunoastere, la altitudini mari. „Phantom Eye este primul de acest tip si ar putea deschide o noua era in colectarea informatiilor si in comunicatii”, a declarat Darryl Davis, presedintele Boeing Phantom Works la lansarea avionului.
„Propulsia pe baza de hidrogen este cheia succesului lui Phantom Eye. Este foarte eficient si are nevoie doar de apa, asa ca este un produs „verde” excelent”, a spus Drew Mallow, managerul programului. Peste cateva luni, Phantom Eye va fi dus la Centrul de Cercetare a Zborurilor al NASA, de la Edwards Air Force Base, California, pentru a incepe testele de pregatire a zborului. Primul sau zbor este programat pentru inceputul anului 2011 si va dura intre 4 si 8 ore.
Boeing lucreaza acum la un avion si mai mare, tot fara pilot, care va putea ramane in aer pentru 10 zile si la „Phantom Ray”, un avion de lupta care va testa noi tehnologii.
In acelasi timp, in Elvetia, un avion solar a zburat pentru prima oara, pe timpul noptii. Scopul proiectului este de a arata ca avioanele solare pot zbura si pe timpul noptii si pe distante mari fara combustibil, ci doar cu energia solara acumulata in baterii. Avionul HB-SIA are o anvergura a aripilor de 61 de metri, comparabila cu cea a unui super-jumbo jet, insa cantareste doar cat o masina. A efectuat primul zbor pe 7 aprilie 2010.
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.