• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 15 Februarie , 2011

GAZETA DE VISEU DE SUS / Activitatea principalelor compartimente si birouri din cadrul primariei

SERVICIUL RESURSE UMANE, SALARIZARE In anul 2010 s-a aprobat organigrama in conformitate cu noua legislatie, Primaria incadrandu-se ca numar de salariati in normative. S-au actualizat fisele postului pentru fiecare salariat si s-au actualizat si finalizat dosarele profesionale ale functionarilor publici pe acest an. In urma controalelor efectuate de catre organismele specializate ale statului, nu s-au constatat abateri. Cu toate acestea, exista situatii cand datorita transferului de atributii dinspre stat inspre Consiliul local (descentralizarea) trebuie infiintate posturi noi (ceea ce nu convine Consiliului local – Politic) sau redistribuirea acestor atributii catre alti angajati cu fisa postului foarte incarcata si salariu de mizerie, media 800 lei). SERVICIUL ASISTENTA SOCIALA Autoritatea tutelara a intocmit si revizuit in conformitate cu noile acte normative un numar record de 988 anchete sociale privind persoanele cu handicap, ajutoare sociale, protectia copilului, burse scolare, locuinte sociale si un numar de 50 anchete sociale pentru judecatorie. Conform acestei situatii, circa 6-7% din populatia orasului Viseu de Sus primeste ajutoare sociale sau alte forme de intrajutorare. Fata de nivelul National, unde 11 mil. de locuitori sunt asistati sub o forma sau alta de la bugetul statului, consideram ca ne incadram in limitele decente ale normalului. BIROUL RELATII CU PUBLICUL In anul 2010, functionarul public de la acest birou a comunicat si acordat relatii la aproximativ 3500 persoane. Biroul Relatii cu publicul a functionat cu intermitenta datorita lipsei de personal. In general, s-au dat raspunsuri in timp legal la toate petitiile cetatenilor. Relatia cu mass - media putem sa spunem ca a fost foarte buna. In conformitate cu Legea transparentei decizionale si ale Ord. 21/2006 s-au dat publicitatii toate informatiile de interes public, atat in ziarele regionale (in principal in Gazeta de Maramures), cat si in aparitia lunara a Gazetei de Viseu de Sus. De asemenea, toate sedintele Consiliului local sunt facute publice prin postul local de televiziune HTV. Aparitia la aceasta televiziune in mod repetat clarifica situatiile delicate aparute si care nu sunt intelese de catre populatie sau sunt dirijate politic in directii diferite de cele reale. Au fost respectate reglementarile in domeniu privind aplicarea Legii nr.544/2001, privind liberul acces la informatiile de interes public si respectarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica. Nu au existat decat cateva probleme reclamate de catre persoane fizice sau juridice, care, din exces de zel sau pe criterii politice, incearca sa denigreze activitatea (la ora actuala) fara stabilitate politica si economica a structurilor U.A.T. Putem aminti fara rezerva pe dl. Mircea Serban (care este actionat in justitie pentru calomnie) si firma S.C. Construct Cezare SRL (in curs de actionare in justitie dupa finalizarea cercetarii de catre D.N.A.) si reprezentantii partidelor politice din oras (inclusiv PNL) care incearca prin metode oculte sa destabilizeze administratia orasului, fara sa participe la viata economica administrativa sau politica a orasului. Pana la aceasta ora activitatea unora dintre acestia a fost nula sau au votat in functie de conjunctura sau interese. Multumesc celor care au “ coloana vertebrala”. COMPARTIMENTUL URBANISM SI AMENAJAREA TERITORIULUI In anul 2010 s-au eliberat cu respectarea legii un numar de 105 autorizatii de constructii, 200 certificate de urbanism si 45 autorizatii pentru bransamente la reteaua electrica si apa canal a orasului. Exista probleme foarte multe in ceea ce priveste suprafetele construite abuziv si nedeclarate, desfiintarea unor constructii fara a cunoaste legislatia in vigoare. Aceasta se datoreaza personalului insuficient, necunoasterea legislatiei abuzului. Speram ca aceste probleme sa se rezolve odata cu noul recensamant al populatiei si locuintelor in cursul anului 2011. POLITIA COMUNITARA Un accent deosebit s-a pus pe pastrarea ordinii si linistii publice si patrularea in jurul scolilor nr.1 si nr.7, si totodata implementarea in ceea ce priveste ordinea si un comportament civilizat din partea cetatenilor in parcul orasului. Insotirea personalului din cadrul primariei orasului Viseu de Sus in actiuni specifice serviciului Urbanism si amenajarea teritoriului, Serviciului Asistenta Sociala pentru efectuarea anchetelor sociale si Biroului Agricol. S-a asigurat paza si ordinea publica la casieria din incinta primariei, in perioada acordarii ajutoarelor sociale si ajutoarelor de incalzire, mentinand ordinea si disciplina. A fost asigurata ordinea si linistea publica in piata de alimente, in vederea asigurarii unui climat de comert civilizat, cu efective limitate din punct de vedere numeric, in colaborare cu personalul din cadrul Jandarmeriei – Sectia Viseu de Sus. COMPARTIMENTUL JURIDIC In anul 2010 au fost inregistrate un numar de 264 dosare, avand ca obiect fondul funciar – 67; actiuni de constatare – 113, Legea nr.10/2001 – 7, uzucapiuni – 15, succesiuni - 13, etc. Dintre acestea, 107 actiuni ale reclamantilor au fost admise, 12 actiuni suspendate, 4 renuntari la judecata, 9 actiuni perimate, 5 cauze au fost trimise in rejudecare si 74 de cauze se afla pe rolul instantelor judecatoresti. Inamovibilitatea judecatorilor, care uneori judeca fara prejudecati, dupa ureche sau interese, face ca uneori (sau deseori) sa ramanem cu un gust amar. S-au primit suprafete de paduri fara justificare, s-au pierdut procese fara justificari juridice obiective, juristii UAT fiind considerati “infirmi” de catre judecatori. Uneori, consider ca justitia romana este constituita pentru dizolvarea statului. COMPARTIMENTUL AGRICOL In ceea ce priveste aplicarea legilor proprietatii, in anul 2010 au fost validate in total 82% din suprafetele ce fac obiectul Legii nr.47/2007 si s-a pus in posesie o suprafata de 310 ha padure si 200 ha teren pasune alpina. S-a pus in posesie tot ce este legal. Am intampinat greutati din partea Ocolului silvic Viseu de Sus (Directia silvica Baia Mare), care nu a acceptat punerea la dispozitie a suprafetelor validate in justitie. In acest sens, am declansat actiune in justitie si denunt penal. Composesoratul Viseu de Sus are la dispozitie toate suprafetele validate, dar nu a fost pus in posesie pe suprafata de circa 5000 ha teren cu vegetatie forestiera, refuzand aceasta fara a face demersurile pentru schimbarea amplasamentului. Consider (este opinie proprie) ca frustrarea proprietarilor de a avea acces la uzufructul rezultat din exploatarea propriei proprietati si cumularea suprafetelor dobandite de catre Asociatia composesorala, in vederea eficientizarii economice ale acesteia, este un act de dezinteres din partea conducerii acestuia, prin incalcarea voita si abuziva a Statutului si, la urma urmei, este penala. Urmare a insistentelor membrilor care au initiat denunt penal, am accesat la aceasta. Trebuie sa ne punem o singura intrebare – Dupa 6 ani, ce am castigat in urma revendicarilor ? COMPARTIMENTUL STAREA CIVILA In anul 2010 s-au intocmit un numar de 525 certificate de nastere, 229 certificate de deces si 110 certificate de casatorie. COMPARTIMENTUL COMERCIAL SI TRANSPORT PUBLIC URBAN Au fost inregistrati un numar de 986 de agenti economici, avand sediul in localitate, fiind eliberate un numar de 34 autorizatii de operatori taxi, fiind inregistrate 254 de vehicule care nu se supun inmatricularii. Principalele probleme sunt cele impuse de lege – infiintarea unui serviciu de specialitate, ceea ce nu se poate, fiind interzis de legile actuale. INVATAMANT In anul 2010 s-au asigurat fonduri pentru salarizarea profesorilor de la bugetul de stat , cheltuielile materiale pentru intretinerea scolilor au fost la limita de functionare. Datorita faptului ca s-au diminuat sumele defalcate de la bugetul statului din acest punct de vedere scolile au fost subfinantate. Cu toate ca exista proiecte eligibile pentru toate scolile, nu s-a reusit accesarea de fonduri europene pentru reabilitarea acestora. Activitatea de invatamant din orasul Viseu de Sus se desfasoara in bune conditii, in scoli renovate si ingrijite conform normelor de reparatii, asigurandu-le elevilor conditii decente, cu sali de clase incalzite si bine iluminate. Primaria a fost si este in continuare sensibila la aceasta activitate, raspunzand pozitiv la doleantele directorilor de scoli si gradinite. Din pacate, diminuarea salariilor cu 25% a fost o lovitura grea pentru cadrele didactice, dar speram sa vina vremuri mai bune. Constitutia prevede ca invatamantul este gratuit si sustinut de stat. S-au predat scolile la Consiliile locale, iar banii si directorii sunt dirijati de catre Inspectoratul scolar judetean. Pana astazi, aproape 3 ani, niciun inspector judetean nu a trecut pe la primarie sau Consiliul local si nici nu a anuntat ca este in zona. Va rog sa trageti concluziile ce rezulta din aceasta. Scoala generala nr.1 (scoala de arte si meserii) a incercat sa implementeze un proiect privind dezvoltarea invatamantului profesional cu sustinere externa (nemti). Contractul a fost aprobat de catre inspectorat, ca parteneriat intre aceasta institutie si firma non - profit din Germania. Nemtii si-au indeplinit toate atributele , iar Inspectoratul NU. Cine este vinovat ? SANATATE Functionarea sistemului sanitar din oras este un pericol datorita subfinantarii si trecerii acestuia in subordinea Consiliului local fara a avea transferate resurse financiare suficiente. Cheltuielile materiale care reprezinta circa 9-10% din total, cheltuieli care nu pot fi suportate numai de catre Consiliul local Viseu de Sus, fata de aceasta, va duce la aparitia unor probleme serioase cu privire la functionarea Spitalului. CULTURA De-a lungul anului 2010 s-au desfasurat toate actiunile culturale propuse de catre Casa de cultura. S-a participat la toate festivalurile unde Casa de cultura a fost invitata. Biblioteca a functionat in conditii normale, completandu-si activitatea de informare prin accesarea unei linii de finantare pentru achizitionarea unui sistem informatic performant care este pus la dispozitia populatiei. Muzeul isi desfasoara in conditii normale activitatea, incercandu-se accesarea unei linii de finantare pentru implementarea proiectului existent. SPORTUL Prin construirea salii de sport, s-a pus la dispozitia tineretului o baza sportiva moderna. Aceasta baza sportiva este folosita de catre tineret si elevii scolilor din oras. Referitor la terenul de fotbal, s-a propus infiintarea unui club sportiv al Consiliului local in vederea revigorarii acestei activitati. Acest atribut al Consiliului local nu a fost atins pana in acest moment din cauza divergentelor dintre acestia, probabil ca interesele politice sunt prioritare celor cetatenesti. Teoretic, Scoala generala nr.7., nr.3, nr.4, au prevazut in proiectele de reabilitare Salile de sport. Practic realizarea acestora depinde de accesarea fondurilor europene si includerea acestora in linia de finantare, insa accesarea acestor fonduri depinde de politica dusa de Guvern si Inspectoratul scolar judetean. Institutiile de cultura din orasul nostru au desfasurat activitati specifice la un inalt nivel, asa cum traditia o cere. Casa de cultura a mentinut stacheta la toate festivalurile si spectacolele, incepand cu Armoniile de primavara si terminand cu festivalul de colinzi si obiceiuri de iarna, iar „Zambete in prier” a devenit un concurs de notorietate nationala. BIBLIOTECA Biblioteca, pe langa activitatea zilnica pe care o desfasoara, a fost gazda mai multor saloane de pictura si fotografie, loc de intalnire pentru admiratorii de frumos. De mare notorietate si mare tinuta profesionala, Muzeul este sediul unor colocvii si dezbateri cu ocazia sarbatorii zilelor de importanta nationala si locala, fiind vizitat de un numar tot mai mare de elevi si turisti. BIROUL IMPOZITE SI TAXE La nivelul anului 2010 incasarea impozitelor si taxelor se prezinta dupa cum urmeaza: - persoane fizice - incasat 69,19 % - ramasite - 30,81 % - persoane juridice – incasat 66,43 % - ramasite - 33,57 % Cauzele neincasarilor sunt mai multe. Degradarea nivelului de trai datorita lipsei locurilor de munca, firme mici si mijlocii in faliment si dizolvarea juridica, procent mare de somaj, pensionari si persoane cu ajutor social. Pentru persoanele juridice s-a procedat la aplicarea legislatiei in vigoare, dar fara rezultatele scontate, deoarece se fac operatiuni bancare cash prin ocolirea sistemului bancar. CONTABILITATE - Executie bugetara Propus - Realizat: 20.175.000 - 18.115.802 - Venituri, 18.157.654 lei - Subventii, 531.597 lei - Cheltuieli, 18.115.802 lei - Datorii, 3.935.853 lei INTEGRAREA EUROPEANA S-a incercat accesarea a cat mai multe proiecte, dar limitarea fondurilor necesare proiectarii si cofinantarii nu permite intocmirea de proiecte pe toate axele lansate. De asemenea, dupa momentul depunerii proiectelor, verificarea eligibilitatii acestora si semnarea contractelor, in timp inseamna in jur de 2-2,5 ani. De asemenea, in multe cazuri se modifica in ghidul de finantare structura documentatiilor, ceea ce obliga la refacerea intregii documentatii economice si tehnice. Casa de cultura este eligibila din anul 2009, iar in 2010 s-a solicitat refacerea intregului proiect. Aceasta necesita timp si fonduri suplimentare. POLITIA In cursul anului 2010, colaborarea Primariei si Politiei a fost foarte buna, intervenindu-se prompt in caz de necesitate, ajutorul acesteia fiind de real folos in cazurile solicitate. S-a intervenit prompt si s-au respectat drepturile cetatenilor impuse de legislatia in vigoare. Lipsa legislatiei, in continua modificare, duce uneori la comentarii privind Statul de drept ca si institutiile acestuia, cu rasfrangere asupra vietii de zi cu zi si aplicatii in viata socio- economica. Colaborarea, putem sa spunem aproape, dintre primarie si Politie, scoate in evidenta rezultatele acesteia. Nu au existat probleme intre Primarie si Politia de Frontiera, colaborarea dintre cele doua institutii fiind foarte buna. In anul 2010 s-a infiintat in orasul nostru o Sectie de Jandarmerie. Colaborarea foarte buna intre cele 3 institutii face ca siguranta cetateanului sa fie din ce in ce mai buna.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.