• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Miercuri , 9 Martie , 2011

GAZETA DE SIGHETU MARMATIEI / Operațiunea asfaltarea

* Gheorghe Giurgi, directorul Serviciului de Gospodărire „Urbana” Are o experiență de două decenii în slujba comunității, o listă impresionantă de realizări și un renume al calității, care a ajuns la rang de axiomă. Gheorghe Giurgi, directorul Serviciului de Gospodărire Urbana, vorbește într-un amplu interviu despre lucrările care vor fi demarate de serviciul pe care îl conduce. Reporter: Prezentați, pe scurt, serviciul pe care îl conduceți. Gheorghe Giurgi: Serviciul Urbana este o unitate de subordonare locală, căreia, prin hotărâre de Consiliu Local i-a fost dată în administrare și întreținere și reparații străzile din oraș și zonele verzi. Și în cadrul Urbana, ca și în alte unități din subordinea Primăriei, există impedimentul de a nu se poate face angajări, chiar dacă se găsește front de lucru. Urbana are o bază materială bună, chiar dacă unele din utilajele pe care le exploatează sunt vechi și amortizate aproape integral. Serviciul Urbana are în dotare o stație de asfalt, unde utilizând ingredientele specifice și de calitatea solicitată de stasuri, a fabricat și fabrică în continuare asfalt de foarte bună calitate. Acest lucru a fost dovedit de lucrările executate pe raza Municipiului Sighetu Marmației. În urmă cu vreo 4 ani s-a reușit achiziționarea unui utilaj de așternere a asfaltului, care lipsea. De când este acest utilaj, străzile asfaltate de Urbana au ieșit foarte bine. Pe lângă faptul că Urbana are în întreținere străzile, Serviciul deservește orașul și iarna pentru deszăpezire, într-o variantă în care Primăria nu are contract cu terțe persoane juridice, unde să fie obligați să plătească inclusiv staționările. Ne gestionăm de așa manieră activitatea încât angajatul de la deszăpeziri vine la muncă doar când e solicitat, dar nu la costuri foarte mari. Este o unitate care nu realizează beneficii în sensul unui agent economic. Și chiar dacă realizează, impozitul pe profit, asupra beneficiului realizat de serviciu se virează potrivit Codului Fiscal la Bugetul Local. Dar nu mergem cu costuri ridicate la lucrările executate, mai ales că sunt finanțate din banii publici și având în vedere că dotarea este tot a autorității locale. De aceea, sigur că nu se realizează profituri, închiderile fiind de aproape 1000 pe 1000. Fiind unitate de subordonare locală, este obligată potrivit legii, în toate situațiile de lucrări, să-și cuprindă 5% cotă de dezvoltare. Această cotă de dezvoltare se înregistrează în niște conturi specifice și a mai fost utilizată pentru a se completa utilajele din dotare, unelte și aspecte care privesc strict dezvoltarea serviciului. De asemenea, zonele verzi sunt gestionate tot de Urbana. Avem în dotare și o seră, astfel încât florile ornamentale și arbuștii din tot orașul sunt toate de aici. Urbana se ocupă și de mobilierul urban: întreținerea băncilor în parcuri, reparații coșuri de gunoi, repararea unor garduri deteriorate. Acum a început acțiunea de primăvară și a demarat activitatea de toaletare a copacilor. Tot Urbana se ocupă și de curățenia în parcuri. Practic, se ocupă de întreținerea tuturor parcurilor și zonelor verzi. Reporter: Care sunt străzile care necesită reparații și care au fost prinse în bugetul de anul acesta? G.G.: Pe strada Arieșului avem trotuarele care au rămas din lucrări de anul trecut, avem de aplicat doar un strat de covor asfaltic. Este modernizarea străzii Decebal, începută tot de Urbana, unde trebuie finalizată lucrarea anul acesta. Aici s-a turnat binderul și urmează stratul de uzură. Modernizarea străzii Gutinului a început anul trecut. Sunt niște străduțe scurte de legătură între două artere principale. Aici s-a introdus canalizarea și apa și urmează suprastructura străzii. Realizare trotuare Gh. Doja, Șincai, e vorba de strada pe un sens de intrare dinspre Satu Mare spre Baia Mare. E o stradă de trafic intens. Trotuarele au rămas nefăcute acolo și acolo creează un disconfort cetățenilor care trebuie să iasă în carosabil. Reabilitare trotuare Mihai Viteazu, strada unde e situată și Poliția Municipală. Realizare trotuare Vasile Alecsandri (o străduță care duce de la piață la zona cimitirelor, pe unde lumea circulă mult). Realizare trotuare strada Eroilor, asfaltul pe această stradă a fost turnat tot de Urbana, trotuarele sunt înguste și creează disconfort celor de acolo. Pe aici circulă, în special vara, mulți dintre cei care merg la Grădina Morii, așa că pentru a descongestiona carosabilul, e obligatorie punerea la punct a trotuarelor. Reabilitare str. Mărășești, tot o străduță de legătură, asemeni Gutinului și Decebal. Este o stradă care dă posibilitatea și amenajării unor zone verzi. Reabilitare str. Gh. Lazăr, Silaghi Istvan și Lucian Blaga – asta a fost o stradă numită pe vremuri Karl Marx, pe o lungime de vreo 2,1 km. Aici s-a cuprins o sumă doar de 4 miliarde, după niște calcule făcute, dând posibilitatea la o șosea de 6 m lățime pe un kilometru, la 5 cm de asfalt, însemnând acoperire doar pe jumătate din stradă. Dar a fost o stradă reabilitată pe rețele de apă, ocazie cu care s-a readus la starea inițială, dar în timp au apărut tasări pe zonele tăiate și e neapărat nevoie să turnăm un covor asfaltic. Reabilitare Gh. Barițiu – asta e o stradă de la str. Eroilor în dreapta, de asemenea, o stradă lată unde se pot amenaja și zone verzi. Intenția noastră este cât se poate să dezvoltăm zonele verzi, mai ales că este o directivă a UE de a crește metri pătrați de zonă verde, raportat la numărul de locuitori. Se vor mai efectua și plombări: iarna aceasta a fost nevoie de aplicarea pe carosabil de nisip cu sare, care a dus la distrugerea carosabilului și la apariția de gropi. S-a început deja acțiunea de plombare, pe un sistem de asfalt rece pe care-l produce un furnizor din Miercurea Ciuc și care se pretează la lucrări pe timpul acesta destul de rece. N-am avut altă alternativă deocamdată decât asfaltul rece. În buget sunt prinse și reparații pe străzi pietruite sau balastate. Există și asemenea străzi în Sighet, care se strică datorită traficului. În Sighet sunt înscrise în jur de 6000 de mașini. Străzile neasfaltate trebuie reparate mai des.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.