• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 8 Februarie , 2011

GAZETA DE SIGHETU MARMATIEI / Dezvoltare pe cont propriu

* Lipsa fondurilor, legile restrictive si masurile guvernamentale obliga autoritatile locale sa caute solutii pentru dezvoltare pe cont propriu. Primarul municipiului Sighetu Marmatiei, Eugenia Godja, vorbeste intr-un amplu interviu despre solutii inedite si oneste si demoleaza o serie de „mituri” lansate de „binevoitori”. Reporter: Din cauza lipsei de fonduri, primaria este nevoita sa caute solutii pentru rezolvarea unor probleme, cum este subfinantarea spitalului municipal. Ati avut recent o intalnire cu principalii agenti economici sigheteni. Eugenia Godja: Am avut o intalnire cu cei mai importanti oameni de afaceri si prin cuvantul directorului si prin materialul prezentat de echipa manageriala de la spital, am aratat care este situatia actuala a unitatii sanitare. Bugetul nu este inca stabilit, dar sunt o multime de lucrari care trebuie facute si care angajeaza si obliga si primaria la un efort financiar important. Dar fiind prima intalnire, noi am dorit doar sa le prezentam situatia, le-am lasat un ragaz de vreo doua saptamani sa reflecteze asupra a ceea ce au vazut si sa vina ei cu propuneri de ajutorare. Cred ca cei mai multi ne vor ajuta cu materiale si le-am spus ca au dreptul sa urmareasca ce se face cu ce dau. De asemenea, a venit si spitalul cu un pachet de servicii de laborator, ca un fel de recompensa pentru angajatii societatilor lor. Nu poate fi pus semnul egal intre ce dau ei, dar e un fel de recompensa pentru gestul lor. Urmeaza sa facem intalniri si cu alti manageri care nu au forta economica a acelora din prima intalnire, dar poate se vor gasi resurse pentru a ajuta spitalul. Cei care pot si doresc vor ajuta, cei care nu, nu. Reporter: Care este stadiul procedurii de vanzare a spatiilor comerciale detinute de Primaria Sighetu Marmatiei? Eugenia Godja: Lucrurile merg greu, chiar astazi am avut o intalnire cu toti factorii implicati. Nu sunt eu presedinte de comisie, dar m-am luptat pentru acest lucru din 2009. S-a format atunci o comisie, dar lucrurile merg greu din cauza actelor necesare. In plus, am avut 600 de dosare si pe Legea 10 si a durat pana a fost rezolvate, deoarece nu pot fi vandute spatiile pana cand nu se reglementeaza situatia lor juridica. Vrem sa acceleram acest proces, si, tocmai de aceea a fost convocata aceasta sedinta si am decis sa ne intalnim in aceeasi formula peste doua luni, ca sa analizam din nou situatia. Aceasta operatiune ar veni si in sprijinul agentilor economici, dar ar ajuta si bugetul primariei. Din acest an, bugetul este structurat in doua parti: una de functionare si cealalta de dezvoltare. Practic, fondurile de dezvoltare pot fi asigurate numai din astfel de tranzactii, vanzare de terenuri, de spatii. Reporter: Ati incercat pe mai toate institutiile sa eficientizati la maxim activitatea si bugetul. Eugenia Godja: Avem un ordin din 2010 al Ministerului Administratiei si Internelor si cel al Finantelor din 2010, prin care se stabileste cuantumul cheltuielilor de personal pe toate institutiile. Si apare o diferenta de aproape 11 miliarde de lei vechi. Am primit totodata o nota in sensul interzicerii depasirii acestui plafon. Adica, chiar daca avem bani, legea nu ne lasa sa dam in plus pentru salarii. Si atunci am considerat ca e corect sa distribuim suma in mod egal la toata lumea. Si procentul care revine la fiecare e undeva la 97%. S-a luat legatura si cu Directia Finantelor, am facut adrese si la Minister si incercam sa gasim o solutie. Cea mai mare problema este la Scoala de muzica, s-a luat legatura si cei de la Inspectoratul Scolar Judetean si sper sa gasim o solutie. Prin aceste sume mici, practic, guvernul incearca sa ne forteze sa facem reduceri de personal, insa noi nu dorim acest lucru, de aceea incercam sa gasim alte solutii de rezolvare a problemelor. Reporter: S-a discutat despre unificarea institutiilor de cultura de pe raza municipiului Sighetu Marmatiei. Eugenia Godja: A ramas la stadiul de idee. Saptamana viitoare o sa avem o discutie, avem un proiect si vom chema toti factorii implicati la discutii. Dar as vrea sa spun foarte clar ca nu e vorba despre desfiintarea institutiilor de cultura, nici de scadere a prestigiului lor. Am pus problema unificarii sub aspect financiar-contabil, dar aceasta problema va fi discutata saptamana viitoare pe o varianta de proiect elaborat de noi. Reporter: Este 2011 mai greu decat 2010? Eugenia Godja: Da, este un an greu, si pentru sighetenii de rand, si pentru agentii economici si pentru administratia locala. Insa cautam solutii. Joseph de Maistre povestea: „L-am intrebat intr-o zi pe un militar de seama: Ia spune-mi, domnule general, ce inseamna o batalie pierduta? N-am izbutit niciodata sa inteleg bine ce e. Mi-a raspuns, dupa o clipa de tacere: habar n-am. Iar, dupa o a doua tacere, adauga: e o batalie despre care crezi ca ai pierdut-o… o batalie nu se pierde materialmente… Imaginatia e aceea care pierde bataliile.” Noi nu credem ca am pierdut batalia cu criza, cautam solutii si sunt sigura ca le vom gasi.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.