• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 29 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 5 Iunie , 2006

GAZETA - cel mai citit saptamanal maramuresean

Un sondaj realizat de compania de cercetari sociologice Metro Media Transilvania a testat preferintele baimarenilor in materie de media locala. Interpretarea sondajului arata ca GAZETA de Maramures se afla in topul preferintelor baimarenilor atunci cand achizitioneaza un saptamanal. Intrebarile operatorilor au verificat gusturile baimarenilor atat pentru presa scrisa, cat si pentru media audio-video. Saptamana trecuta au fost date publicitatii rezultatele unui sondaj de audienta realizat de Metro Media Transilvania. Tinta cercetarii sociologice a fost presa maramureseana. Prin intermediul a opt intrebari, cei de la Metro Media Transilvania au dorit sa verifice care sunt preferintele cititorilor baimareni in materie de presa. Intrebarile au verificat preferintele baimarenilor pentru toate cele trei mijloace de comunicare media: presa scrisa, televiziuni si radiouri. Sondajul arata ca in topul saptamanalelor, locul intai este ocupat de GAZETA. La intrebarea „Pe care din urmatoarele ziare le-ati citit/rasfoit ieri?”, raspunsul cititorilor a fost sistematizat astfel: 31% au optat pentru Glasul Maramuresului, 29% pentru Graiul Maramuresului, iar 8% pentru Informatia Zilei. Aproximativ 10% din cei chestionati prefera un ziar central. „Care este ziarul local pe care il cititi cel mai des? In cate din ultimele sapte zile l-ati citit?”, a fost o alta intrebare a celor de la Metro Media Transilvania. Interpretarea raspunsurilor intervievatilor se prezinta astfel: pentru Glasul Maramuresului au optat 52% (cu o frecventa medie de 4,2 zile pe saptamana de referinta), pentru Graiul Maramuresului, 41% (cu o frecventa medie de 4,1 zile pe saptamana de referinta), pentru Informatia zilei, 3% (cu o frecventa medie de 4,7 zile pe saptamana de referinta), pentru Detectivul de presa, 2% ( cu o frecventa medie de 4 zile pe saptamana de referinta), pentru Uj Szo, 1% (cu o frecventa de 1 zi pe saptamana de referinta). Iar 1% dintre baimarenii intervievati au citit alt cotidian, cu o frecventa de 3,9 zile pe saptamana de referinta. La intrebarea dedicata saptamanalelor, interpretarea sondajului arata ca GAZETA de Maramures ocupa, autoritar, locul I in preferintele cititorilor. Intrebarea operatorilor a fost: „Pe care din urmatoarele saptamanale le-ati citit/rasfoit in ultimele 7 zile? Gazeta de Maramures este pe primul loc in preferintele cititorilor de saptamanale, cu 9%. Locul doi este ocupat de publicatia „De toate pentru noi” cu 7%, iar locul trei de „Uj Szo”, cu un procent de 4%. La intrebarea „Pe care din urmatoarele saptamanale le-ati citit in ultima luna?”, pentru De toate pentru noi, opteaza 18% dintre intervievati, iar pentru Gazeta de Maramures, 16%. In cadrul sondajului, au fost testate preferintele baimarenilor si in materie de mijloace media audio-video. Piata media audio-video La intrebarea „Care este postul de televiziune local pe care il vizionati cel mai des? In cate din ultimele sapte zile l-ati vizionat?”, 71% dintre cei intervievati au raspuns Axa TV, cu o frecventa de 4,3 zile in saptamana de referinta, 16% Club TV, cu o frecventa de 2,8 zile, in saptamana de referinta, iar 9% au optat pentru Canal 7, cu o frecventa de 3,5 zile in saptamana de referinta. Intrebarea a carei subiect l-au constituit radiourile locale a sunat astfel: „Care este postul de radio local pe care il ascultati cel mai des? In cate din ultimele sapte zile l-ati ascultat”? Conform datelor prezentate, pentru Radio Galaxia au optat 72% dintre cei intervievati, care au indicat ca au ascultat acest post de radio cu o frecventa de 4,1 zile in saptamana de referinta, Club TV a obtinut 23%, cu o frecventa de 4,1% pe saptamana de referinta, iar pe locul trei Radio Alfa cu 3%, cu o frecventa de cinci zile in saptamana de referinta. Sondajul a fost realizat de Institutul Metro Media Transilvania, una dintre cele mai cunoscute companii din domeniul cercetarii sociale si al studiilor de marketing, infiintata in 1994 de un grup de universitari clujeni. Mihaela MIHALEA mihaela@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.