Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Duminică , 11 Martie , 2012
Forţa curajului şi determinării
Vasile Ciolpan este unul dintre cei mai hotărâţi şi mai curajoşi primari maramureşeni. Are tăria de a-şi susţine proiectele şi punctul de vedere până la capăt, indiferent de riscuri şi rămâne întotdeauna loial principiilor sale şi comunităţii din Vişeu de Sus.
A trecut prin mandate extrem de dificile, presărate cu crize de tot felul: politice, economice, sociale. Prin perseverenţă, curaj şi implicare, a reuşit însă să le depăşească pe toate cu bine. Vişeu de Sus este un model de dezvoltare strategică, cu proiecte deosebite în toate domeniile de activitate.
Ultimii patru ani au însemnat continuarea aceluiaşi trend al dezvoltării locale. În domeniul infrastructurii, cea mai importantă realizare a fost finalizarea lucrărilor de extindere a reţelelor de apă pe programul de finanţare European SAMTID prin A.D.I.L. (Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Locală ) în zona centrală a oraşului şi reabilitarea parţială a staţiei de pompare. Valoarea acestor lucrări a fost de 1,7 milioane Euro. Reabilitarea drumurilor s-a numărat printre priorităţile permanente ale administraţiei locale. S-a intervenit continuu la cererea cetăţenilor pentru reabilitarea sau construirea de drumuri periferice din piatră şi balast. Putem aminti drumurile din zonele V.Râului, V. Scradei, V. Peştilor , Gurguiata, V. Vinului, Pinului, Poduri, Arşiţa, Colnice, Horean, Botoaia, Rădeasa, V. Ulmului, V. Rădiesei şi altele.
În schimb, nu s-a intervenit decât sporadic la drumurile orăşeneşti dintr-un motiv obiectiv: urmează implementarea unor proiecte mari de extindere apă, canal şi modernizarea străzilor. Un alt proiect important este extinderea reţelei de iluminat public: s-au finanţat de la bugetul local extinderi de reţele electrice în zonele locuite şi unde populaţia nu avea potenţial financiar pentru aceasta. Putem aminti zone locuite de pe V. Vinului, Poduri, Arşiţa etc. De asemenea, s-au făcut intervenţii pentru repararea reţelelor electrice din cartierele mai îndepărtate ale oraşului urbane, datorită uzurii fizice avansate exista pericolul întreruperii energiei electrice. Putem aminti cartierele V. Poieniţei, Rădeasa, Arşiţa, V. Vinului. Iar în acest an se va reabilita reţeaua electrică din cart. Colnice şi se va încerca extinderea din fondurile Consiliului Local de reţele electrice şi iluminat public, în zonele rămase fără aceste servicii publice .
Proiectele de dezvoltare vor continua şi în acest an:
1. Canalizare periurbană (ce a rămas nefinalizat), străzile: Gutinului , N. Iorga, Iza, Mesteacănului, Bârdaşilor, Alunişului, Căpşunilor, Măcrişului, Bogdan Vodă I şi II, Măceşelor, Tineretului, Botoaia, Nuferilor, Ţapinarilor, 1 Mai, 9 Mai, Pietrosului, N. Grigorescu, Rozelor, Tisei, fiind ultimul an de implementare. Finanţarea acestui proiect a fost suspendată în anul 2008 din motive subiective. Termenul de implementare a acestui proiect a fost de 24 luni, iar termenul de finalizare a fost anul 2009. Cu toate demersurile făcute la toate forurile competente, în care s-a explicat necesitatea şi oportunitatea executării acestor lucrări în termenele contractului nu s-au primit fondurile necesare finalizării proiectului.
Din această cauză au rămas neexecutate lucrări pe străzile sus amintite.
2. Implementarea proiectului de extindere apă şi canal finanţat din fonduri POS MEDIU şi reabilitare staţie de epurare în valoare de 7,5 mil. EURO (cca. 308 miliarde lei vechi ) se va face începând din vara anului 2012.
De asemenea în luna decembrie s-a semnat contractul cu Agenţia de Dezvoltare Nord –Vest pentru implementarea proiectului integrat de dezvoltare urbană ( PIDU ), care cuprinde 2 componente distincte:
A. Reabilitarea infrastructurii urbane ce presupune asfaltare ( carosabil şi trotuare, inclusiv canale pluviale ) pe străzile :
Cartier Ţipţirai – Teilor, Rodnei, Prislopului, Rozelor, 9 Mai, 1 Mai .
Cartier Central – Cerbului, Maramureşului, Ţapinarilor, Libertăţii, Iuliu Maniu, Carpaţi, Republicii, Trandafirilor, M. Eminescu, T. Vladimirescu, A. I. Cuza, Gării, Păcii, Florilor.
Valoarea totală a proiectului este de 17.523.422 RON din care :
- 13.657.403 RON, fonduri europene;
- 3.336.019, T.V.A.
- 803.148 – contribuţie proprie a Consiliului Local
- urmează în lunile decembrie – martie achiziţia publică.
B. Sistem de supraveghere video în centrul urban al oraşului nostru în vederea eliminării vandalismului şi acţiunilor antisociale. Se vor monta 32 camere de supraveghere. Acţiunea de supraveghere va fi monitorizată de poliţia orăşenească şi poliţia locală.
În ianuarie – aprilie 2012 va avea loc licitaţia publică, urmând a se executa lucrările. Valoarea totală a proiectului este de 1.037.684 RON.
- Fonduri europene 787.531 RON
- Valoare neeligibilă 61.144 RON
- T.V.A 189.007 RON
- Tot în această perioadă se va scoate la licitaţie reabilitarea Casei de Cultură. S-a primit avizul favorabil de la Compania Naţională de Investiţii pentru finalizarea proiectului tehnic în vederea licitaţiei publice. Valoarea proiectului este de 1,6 mil. RON ( 16 miliarde lei ).
Alături de alte domenii strategice ca învăţământul, şi sănătatea a fost transferată pe umerii administraţiei locale. Astfel, toate cheltuielile materiale pentru funcţionare sunt suportate de către Consiliul Local. Au existat propuneri de cofinanţare a acestor cheltuieli de către localităţile arondate în funcţie de numărul de bolnavi trataţi, dar nu s-a obţinut în acest sens avizul Consiliului Local. În aceste condiţii, bugetul local suportă toate cheltuielile de funcţionare. De asemenea, în Consiliul Director s-a aprobat înfiinţarea unor saloane care să funcţioneze pe bază de taxă pentru persoanele potente financiar .
În anul 2011 Consiliul local a finanţat pentru spitalul din Vişeu de Sus lucrări în valoare de aprox. 430.000 RON.
RAPORTUL PRIMARULUI
DESPRE ACTIVITATEA ADMINISTRAŢIEI PUBLICE LOCALE
A ORAŞULUI VIŞEU DE SUS ÎN ANUL 2011
BUGETUL ORAŞULUI VIŞEU DE SUS
===============================
Bugetul de venituri si cheltuieli ale oraşului Vişeu de Sus a fost, în anul 2011, la partea de venituri, de 26.664.000 lei, valoare cu 77.69% mai mică decât bugetul anului precedent, iar la partea de cheltuieli a fost de 24.800.000 lei, valoare cu 77.69% mai mică decât bugetul anului precedent.
Structura veniturilor bugetului local pe surse
Realizarea bugetului pe surse de venit
Venituri proprii
|
|
6.968.981
|
Sume alocate de G
|
480.110
|
|
Alocaţii de la bugetul de stat pt. Învăţământ
|
|
6.439.000
|
Alocaţii de la bugetul de stat pt. alte cheltuieli
|
|
1.555.984
|
Total
|
15.444.675
|
|
Structura pe surse a veniturilor proprii
|
Realizarea bugetului pe categorii de venituri
|
Incasari
|
Din Total
|
|
|
Cote defalcate din impozitul pe venit
|
|
2420871
|
2507000
|
|
Impozite pe clădiri persoane fizice
|
|
365.405
|
380.000
|
|
Impozite pe clădiri persoane juridice
|
|
867.104
|
875.000
|
|
Impozite pe terenuri persoane fizice
|
|
170.662
|
176.000
|
|
Impozite pe terenuri persoane juridice
|
|
99.640
|
153.000
|
|
Taxe pe mijloace de transport persoane fizice
|
|
270.229
|
271.000
|
|
Taxe pe mijloace de transport persoane juridice
|
|
391.276
|
521.000
|
|
Venituri din concesii, închirieri
|
|
63855
|
101.000
|
|
Taxe judiciare de timbru
|
|
270597
|
275000
|
|
Venituri din vânzarea de bunuri proprietate privată
|
|
76735
|
73000
|
|
Amenzi
|
|
210549
|
245.000
|
|
Alte Taxe
|
|
479364
|
483.000
|
|
Total
|
5.686.287
|
6.060.000
|
||
|
|
Structura cheltuielilor pe destinaţii, pe total buget, este următoarea:
Realizarea bugetului local pe destînatii
|
|
Dobânzi
|
450.700
|
Salarii
|
15.071.090
|
Cheltuieli materiale
|
4.459.253
|
Subvenţii
|
21.462
|
Investiţii
|
1.033.280
|
Transferuri
|
380.000
|
Alte cheltuieli
|
3.384.215
|
Total
|
24.800.000
|
Cheltuielile cu salariile sunt repartizate pe capitole după cum urmează:
Distribuirea cheltuielilor de personal pe capitole bugetare
|
|
Autorităţi publice
|
994.146
|
Învăţământ
|
5.982.409
|
Asistenţa Socială
|
653.822
|
Poliţia Comunitară
|
111.869
|
Evidenţa populaţiei
|
36.545
|
Biblioteca
|
38.261
|
Total
|
7.817.042
|
Structura cheltuielilor pe principalele destinaţii.
Realizarea bugetului pe capitole de cheltuieli
Autorităţi publice
|
2.235.531
|
Servicii de evidenţă a populaţiei si poliţia comunitară
|
163.655
|
Dobânzi
|
450.700
|
Învăţământ
|
6.985.313
|
Cultura, Religie
|
360.965
|
Servicii publice generale (alegeri)
|
0
|
Transferuri cu caracter general Spital Orăşenesc
|
9.761.516
|
Asigurări si asistenta sociala
|
1.175.530
|
Servicii publice Orăşeneşti
|
1.313.924
|
Salubritate
|
442.028
|
Străzi
|
1.571.038
|
Acţiuni general economice
|
339.800
|
Total
|
24.800.000
|
PRIMAR, VASILE CIOLPAN
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.