• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 25 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Miercuri , 9 Iunie , 2010

FESTA DELLA REPUBBLICA / Italsofa, the italian touch

* Italsofa este un brand de referinta in industria mobilei din Europa si una dintre cele mai mari investitii greenfield, intinzandu-se pe o suprafata de circa 60.000 de mp. Italsofa Romania a fost infiintata in 2000, ca parte a grupului Natuzzi, o societate cu peste 50 de ani vechime, listata la bursa din New York. Grupul Natuzzi, producator italian de frunte pe piata mobilierului, leader mondial in industria producatorilor de sofa si a tapiteriilor din piele, a fost infiintat in anul 1959. In perioada anilor 1960, Pasquale Natuzzi a castigat o considerabila experienta de afaceri urmand sa puna bazele productiei industriale incepand cu anul 1970. La inceputul anilor 1980, cu ocazia vizitelor in SUA, Pasquale Natuzzi a intuit marile oportunitati pe aceasta piata. Telul lui Natuzzi a fost “ popularizarea sofalei de piele” care la aceea vreme era considerata un produs elitist. In doar cativa ani, multumita intuitiei creative manageriale, stilul Natuzzi a devenit un simbol al canapelelor produse italiane in SUA. In prima parte a anilor 1990, peste 90% din productia Grupului a fost exportata spre piata SUA. In timpul aceleiasi perioade, s-a luat decizia de creare in Italia a lantului de vanzare cu amanuntul Divani &Divani by Natuzzi, primul lant de magazine proprii specializate in canapele din piele. Succesul sau a fost confirmat prin cele 125 de magazine, in sistem de franciza, localizate in marile orase italiene si de alti 63 distribuitori Natuzzi din strainatate. Prezenta, tot mai hotarata a Grupului pe piata SUA, a stat la baza deciziei istorice a conducerii Natuzzi, de a lista compania la Bursa din New York. In 13 May, 1993, monitorul celei mai importante burse din lume a afisat abrevierea NTZ 15 ½-- , pretul de deschidere a fost de 15 ½ dolari. Acest eveniment a contribuit la consolidarea unei legaturi indestructibile intre compania italiana si marea piata din SUA. In 1998 , Grupul a deschis o unica si moderna cladire, conceputa de arhitectul Mario Bellini, in High Point, N.C, unde cea mai importanta expozitie de mobila tapitata are loc de doua ori pe an. Cladirea gazduieste birourile americane Natuzzi ( o companie care a angajat in 1985 peste 40 de persoane menite a oferi relatii si produse celei mai diverse clientele americane) si un showroom impunator de 90.000 sq.ft, care prezinta cea mai complexa colectie de canapele si fotolii, desigur in termeni de stil, textura, functionalitate si pret. Astazi, Natuzzi este un grup industrial format din 13 fabrici integrate vertical. Compania controleaza 92% din materia prima si din produsele semi-finite necesare productiei, care este condusa dupa metoda: “ just in time“ si care isi conduce intern serviciile principale. Natuzzi inseamna o afacere care implica peste 5500 angajati, care se obliga sa satisfaca cerintele a peste 2400 de clienti din 123 de tari din toata lumea. BAZELE DE PRODUCTIE Integrare verticala Grupul produce doar la comanda si controleaza intregul proces de productie, de la crearea scheletelor din lemn si pana la procesarea pielii, de la productia de poliuretan la testele de calitate. Aceasta ii da dreptul sa garanteze punctualitatea in livrari, insemnand in fapt o efectiva aplicare a metodei “just in time“. Productia se desfasoara in fabrici localizate in Italia, China, Brazilia si Romania, unde manufacturieri cu experienta creeaza cu mainile lor dibace modele ce sunt apoi exportate in toata lumea. Natuzzi si-a imbunatatit “know-how”-ul si l-a transmis noilor angajati din cadrul Atelierelor Scoala, punctul de pornire pentru oricare viitor lucrator al Grupului. Obiectivul Grupului este de a ridica nivelul calitativ al produselor sale, aceasta contribuind la mentinerea standardelor inalte estetice si creative ale produselor italiene din toata lumea. Piata si Distributie Natuzzi exporta 88% din productia sa, deservind peste 2400 de clienti de retail, in 123 tari. Modelele sale sunt expuse in aproximativ 10.000 puncte de distributie. Reteaua de vanzari consta in 98 de agenti, coordonati de Directori de Vanzari si Directori de Zona. In Italia, Portugalia si Grecia, Grupul vinde prin cele 125 de magazine proprii Divani &Divani by Natuzzi, functionale in sistem de franciza. Alte 25 de magazine aditionale sub numele Natuzzi sunt localizate in Australia, China, Cipru, Slovenia, Croatia, Ungaria, Elvetia, Franta, Islanda si Spania. Proiectul de vanzare cu amanuntul Forta marcii Natuzzi trebuie sustinuta printr-o strategie de distributie care ofera control integral asupra tuturor activitatilor legate de vanzarea cu amanuntul. Strategia se bazeaza pe o formula care este inovativa in industria noastra particulara. Ca si fabricant, leader al mobilei tapitate, Natuzzi a integrat productia cu punctele de vanzare pentru a interactiona si completa valoarea lantului de distributie. Proiectul marcii Natuzzi induce astfel o dezvoltare naturala a afacerii de retail prin crearea unui canal de distributie directa, sub numele Natuzzi, capitalizand astfel istoria plina de succes a numelui Divani &Divani by Natuzzi in Italia. SERVICII O companie orientata catre client Serviciul Clienti si intreaga retea de vanzari este condusa de cartierele generale din Santeramo in Colle ( Bari ) , Natuzzi America din High Point- North Carolina ( SUA ) si Natuzzi Asia (Hong Kong). Grupul furnizeaza un numar mare de servicii, inclusiv livrarea la cerinta vanzatorului cu amanuntul de oriunde din lume, facturand in diferite valute si oferind servicii complete pre- si post vanzare. ITALSOFA ROMANIA In 2001 Grupul Natuzzi a fondat filiala romana: ITALSOFA, altfel deja prezenta in China si Brazilia. Constituirea unei noi filiale de productie purtand marca ITALSOFA vine ca o strategie pentru acoperirea pietii europene cu produse proprii. Investitia s-a ridicat pe o suprafata de 200.000 mp unde sunt prevazute doua corpuri de productie de circa 60.000 mp acoperiti, cuprinzand productia de canapele din piele si textil, semi-fabricate necesare pentru productia din Romania, semi-fabricate pentru export in Italia si o baza de procesare busteni pentru intreg necesarul Grupului. Valoarea investitiei “bate” spre 40 de milioane de euro, cuprinzand partea de edificiu si de utilaje. ITALSOFA ROMANIA e filiala cu cea mai mare extindere, pe un singur nivel, al Grupului, atat in ce priveste strategia referitoare la piata de referinta cat si ca dimensiune. Italsofa Romania si presedintele societatii, Francesco Stasolla sunt implicati si in viata comunitati italiene din Maramures, dar si in viata comunitatii majoritare. La finele anului trecut, Italsofa Romania a facut o sponsorizare record in istoria Spitalului Judetean de Urgenta Dr. Constantin Opris din Baia Mare: suma de 130.000 de euro, dar si promisiunea ca acest gest nu va fi singular. Din acesti bani se vor rezolva mai multe probleme ale acestui spital. Se reabiliteaza complet si se utileaza o sala de ortopedie. De asemenea, s-a achizitionat un ecograf cu destinatie vasculara si cardiovasculara, de ultima generatie si s-a cumparat un aparat extrem de important pentru buna desfasurare a operatiilor si interventiilor in sectia de urologie, un rezectoscop. Se vor achizitiona doua electrocardiografe, cinci pulsoximetre si un aparat de anestezie - terapie intensiva, de care spitalul are intotdeauna nevoie.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.