• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Luni , 22 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 26 Octombrie , 2010

Expeditie „de colectie”

* Iubitorii masinilor istorice ne-au reprezentat cu mandrie judetul la „Raidul Transfagarasan”, eveniment organizat de Retromobil Club Romania in colaborare cu Clubul VW – Käfer Baia Mare. Masinile de epoca au parcurs in total aproximativ 1000 km (dus-intors) fara incidente deosebite. Pentru al doilea an consecutiv, masinile de epoca din Clubul VW – Käfer Baia Mare au fost pe Transfagarasan. Din Baia Mare au plecat 18 echipaje, iar pe traseu s-au alaturat coloanei inca 4 masini istorice. Ideea „Raidului Transfagarasan” a fost ca masinile de epoca din nordul tarii sa se intalneasca la Balea Lac cu masinile venite din sudul tarii sub coordonarea Retromobil. Reamintim ca VW – Käfer este al doilea club ca importanta pe plan national, dedicat pasionatilor de masini rare si bine intretinute. Majoritatea masinilor ce au plecat din Baia Mare au fost „broscute”, dar pe langa Volkswagen au fost si masini Mercedes, Trabant, Renault si Cadillac. „Spectaculozitatea iesirii a constat in faptul ca am urcat pe Transfagarasan pe timp de iarna cu autoturisme vechi. Au fost si probleme. Una dintre broscute pierdea ulei si am remediat-o si chiar in varf pe Transfagarasan, la ultimele curbe Cadillac-ul a fost tractat pentru ca era multa zapada si avand tractiune pe spate a avut aderenta scazuta. Majoritatea au avut cauciucuri de iarna pentru ca stiam din experienta de anul trecut ca trebuie sa fim bine echipati. Anul acesta au fost minus 10 grade, vant puternic si zapada de vreo 10 cm. Transfagarasanul era deschis circulatiei publice, dar fiind o intalnire oficiala, cei de la drumuri au fost anuntati si au pregatit drumul. Partea de sud, pe unde au venit cei de la Retromobil a fost mult mai curata. Pe unde am mers noi s-a aruncat nisip dupa ce a nins”, ne-a declarat Ioan Vlad, presedintele Clubului VW – Käfer. Pentru situatii extreme, baimarenii au avut cu ei si o platforma, insa nu se prea ajunge la asa ceva, pentru ca, din punct de vedere tehnic, masinile sunt foarte bine intretinute. Au mai existat intalniri de acest gen insa cea de anul acesta este deosebita si pentru ca „am reusit cea mai mare intalnire ca numar de participanti. Retromobilul considera doar masinile atestate, de aceea pe site-ul lor o sa apara doar 27. De la noi au fost 7 masini atestate istoric. Dar eu am zis ca nu mai rupem clubul in doua: atestate/ neatestate, asa ca am anuntat evenimentul si am spus ca indiferent daca masina este atestata sau nu, cine doreste poate veni”, spune presedintele clubului baimarean, club afiliat la Retromobil. Din sudul tarii au fost 18 echipaje, insa acestia au fost mai ghinionisti in sensul ca pe drum s-au defectat doua masini. La Balea Lac s-au dat diplome de participare si o diploma de consolare celui care n-a mai reusit sa ajunga cu masina in varf. „Noi le-am dat celor de la Retromobil diplome de neparticipare pentru ca niciunul n-a fost la intalnirea noastra”, spune Vlad zambind si explicand in continuare ca „intentia de anul acesta a Retromobilului a fost sa faca o intalnire cu noi la Baia Mare. Sa vina mai multe masini de la ei aici. Eu mi-as fi dorit pentru maramureseni un eveniment de genul acesta. Dar din cauza crizei n-au mai reusit sa vina, desi ne-au promis solemn”. Calin Simionescu, membru al clubului baimarean, ne-a spus ca asemenea evenimente sunt utile „pentru socializare, iti faci noi prieteni, te revezi cu prietenii, plus ca stand de vorba cu oameni care au aceeasi pasiune gasesti fel de fel de subiecte de discutie. Pana la urma, fiecare isi lauda masina si felul cum o intretine. Plus ca in asemenea intalniri gasesti si foarte multe solutii constructive, ca vezi ce au facut anumite marci in timp. Plus ca apar unele defectiuni de natura tehnica. In general, cu autoturismele moderne, daca se intampla ceva, vine cineva ti-o tracteaza si o duce in service si nu te intereseaza. Dar la masinile istorice esti nevoit sa-ti bagi nasul sa cauti solutii sa vezi cum o repui pe roti. Acest hobby este despre «jucarii mari pentru copii mari»”. Baimarenii au mai avut anul acesta doua intalniri cu cei de la Retromobil: la Balvanyos si la Bucuresti-Giurgiu. Intalnirea de la Giurgiu a fost una tehnico-aplicata, cu greutate si prin faptul ca s-a reactivat un Raliu Istoric, prima editie avand loc in 1904. Mai mult, evenimentul a fost organizat sub licenta Federatiei Internationale a Vehiculelor Istorice. Iar aici, Ioan Vlad a obtinut cu Volkswagen-ul 1300 locul II in clasamentul general si locul I la clasa din care face parte autoturismul sau. De asemenea, Calin Simionescu si Alexandru Bocksai au obtinut premii speciale pentru Renault-ul Caravelle, respectiv Cadillac-ul De Ville, fiind participantii care au parcurs cel mai lung drum pana la concurs. Maramuresenii vor avea parte de un nou eveniment cu masini de epoca prin februarie, cand se va organiza „Carnavalul Broscarilor”. „Noi „mergem la pas”. Plus ca si atunci cand „mergem la pas” ne bucuram ca mergem. Iar faptul ca am reusit sa urcam Transfagarasanul cu vehicule istorice nu este putin lucru. De asemenea, ne bucura ca n-am avut probleme. Cel mai batran conducator auto care a urcat si coborat Transfagarasanul cu ocazia acestui eveniment a fost domnul Nicolae Mulea, 73 de ani” - Ioan Vlad, presedinte VW – Käfer „Astfel de iesiri in coloana cu masini istorice aduce bucurie in sufletul tuturor celorlalti participanti din trafic cu care ne intalnim pe drum. De fapt, nu exista om care sa nu fie sensibil la asemenea lucruri frumoase, indiferent daca este sofer, pieton sau carutas. Ceea ce facem noi nu inseamna liniute, raliuri, ci o chestie eleganta si rafinata” - Ioan Vlad Mircea CRISAN mircea@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.