Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Evaluarea națională: rezultate și concluzii
Rezultatele de la Evaluarea Națională 2023 au fost publicate de Ministerul Educației. Dintre cei 154.115 elevi prezenți, 117.507 au obținut medii mai mari sau egale cu 5, ceea ce înseamnă 76,2%, față de 76,8% în anul 2021, respectiv 82,3% în anul 2022. Pentru prima dată, media de la Evaluarea Națională este 100% media de admitere la liceu, nemaifiind luată în calcul media din liceu.
Ministerul Educației a centralizat rezultatele înregistrate de absolvenții clasei a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională (EN VIII) în perioada 19 - 22 iunie 2023 și a publicat rezultatele(înainte de depunerea/soluționarea contestațiilor) pe site-ul dedicat - evaluare.edu.ro.
La nivelul județului Maramureș situația este următoarea:
- la proba de Limba și literatura română au participat 3513 de absolvenți ai clasei a VIII-a,din care 2771 au obținut note mai mari sau egale cu 5 (procent de promovabilitate 78,87%);
- la proba de Matematică au participat 3501 absolvenți, din care 2605 au obținut note note mai mari sau egale cu 5 (procent de promovabilitate 74,40%);
- la proba de limbă şi literatură maternă au participat 147 de absolvenți, din care 143 au obținut note mai mari sau egale cu 5 (procent de promovabilitate 97,27%).
În județul nostru s-au înregistrat 34 de note de 10 la proba de Matematică și 34 de note de 10 la proba de Limba și literatura română.
Un număr de 8 (opt) candidați au încheiat examenul cu media generală 10 (zece), aceștia provenind din următoarele unități de învățământ:
- Colegiul Național „Gheorghe Șincai” Baia Mare – 2
- Colegiul Național „Vasile Lucaciu” Baia Mare – 2
- Școala Gimnazială „Alexandru Ivasiuc” Baia Mare – 1
- Școala Gimnazială „Mircea Vulcănescu” Bârsana – 1
- Școala Gimnazială Nr. 1 Moisei – 1
- Școala Gimnazială Nr. 18 Baia Mare - 1
NU au fost candidați eliminați în județul Maramureș.
Rezultatele au fost publicate în centrele de examen/unități de învățământ și pe site-ul dedicat prin anonimizarea numelui și a prenumelui, pe baza unui cod unic alocat și comunicat fiecărui candidat.
Casetă
Perlele elevilor
Mai exact, unul dintre exerciţiile din această sesiune a constat în transcrierea propoziției subordonate din enunțul: „Fiecare cunoștea ce sunet scoteau tălăngile de la vacile sale.” Cerința a pus la încercare, se pare, imaginația și creativitatea elevilor, care au venit rapid cu soluții chiar dacă nu au învățat. „Vacile sunt subordonatele oamenilor. Tălăngile sunt subordonatele vacilor. Iar sunetul este subordonat tălăngilor”, a scris un elev.
Trecând la un alt exercițiu, care presupunea argumentarea importanței respectării regulilor, în 50-100 de cuvinte, un elev a decis să „explice” ceva mai succint, pe înţelesul tuturor. „Foarte, foarte importante sunt regulile. Ce ne-am face fără ele? Fără reguli, ar fi lupte și războaie! Și chiar sunt!”, a scris elevul.
O altă cerință a fost: „Elaborarea a două enunțuri. În primul, verbul „a face” să fie la imperativ negativ, iar în al doilea „ea” să fie complement prepozițional”. „Nu face pe ea!”, a scris un alt elev, ca rezolvare a subiectului.
La subiectul unde trebuiau să prezinte un element comun din două texte, un elev a scris „Elementul comun este că subiectele la evaluarea națională conțin ambele texte".
Într-un alt enunț, elevii au trebuit să găsească două figuri de stil dintr-un text. În loc de ”piercing-uri”, un elev a inventat o nouă variantă a termenului englezesc și a scris „pirsuri”.