Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 23 Ianuarie , 2006
Etichetele marfurilor: de la comic la absurd
de Time
Indicatia “Poate contine nuci” de pe pungile de arahide a devenit demult motiv de amuzament, alaturi de atentionarea “Poate provoca somnolenta” de pe tubul de somnifere, insa creatorii de etichete pentru marfuri nu se culca pe lauri, noteaza The Times, citat de Rompres.
Atunci cand revista pentru consumatori Which? s-a adresat cititorilor cu rugamintea de a aduce exemple de etichete ciudate, redactia a primit drept raspuns o colectie impresionanta de descrieri aproape don-quijotesti in ceea ce priveste irationalitatea si lipsa lor neinfricata de logica. Astfel, lacul pentru iahturi International se comercializeaza in cutii metalice, avand pe ele imaginea unei timone, fapt ce te duce cu gandul ca ar fi destinat navelor maritime. Insa, cu litere mici cumparatorii sunt atentionati: “Nu poate fi folosit pe mare”. Redactia revistei nu si-a crezut ochilor: “in toata viata nu am vazut alta eticheta care sa fie atat de nepotrivita in ceea ce priveste descrierea produsului. Acest lac este destinat pentru acoperirea detaliilor interne ale iahturilor, precum sunt parapetele. Dar cati oameni isi tin iahturile in casa?”
Creatorii de etichete pentru marfurile comercializate in supermarketul Sainsbury’s nu au fost catusi de putin intimidati de faptul ca exista o neconcordanta totala intre continutul “creatiilor” lor si menirea produsului comercializat. De exemplu, pe un pachet de clatite se poate vedea imaginea unor afine, iar mai jos sta scris: “Imi plac afinele suculente!” O cititoare a revistei, Sheila Brady, a presupus in mod justificat ca este vorba despre clatite cu afine. Dar nu, aceasta era eticheta unor clatite simple, fara umplutura. Probabil, textul “Imi plac afinele suculente!” se referea nu la continutul pungii, ci pur si simplu era menit sa exprime atitudinea angajatilor de la supermarket fata de “afinele suculente”, ironizeaza publicatia britanica.
Frigiderul care… incalzeste
O felicitare realizata de firma ZZ Designs cu ocazia aniversarii a doi ani are desenata o cifra “2” pufoasa. Se pare insa ca fericitul sarbatorit va mai trebui sa astepte un an inainte de a putea sa ia in mana felicitarea-cadou, pentru ca pe plicul acestei felicitari sta scris: “Aceasta nu este o jucarie! A nu se oferi copiilor mai mici de 3 ani!”
De altfel, unii creatori de etichete au urmat traditia impusa de autorii atentionarii despre “nuci” si nu au ezitat sa vorbeasca despre lucruri evidente. De exemplu, lanternele electrice Panasonic sunt “destinate pentru a fi folosite in intuneric, in calitate de sursa de lumina”. Si afirmatiile contradictorii sunt destul de raspandite. Biscuitii Tuc sunt fabricati dupa o reteta “originala, dar noua si imbunatatita”. Cu nimic mai norocoase s-au dovedit a fi persoanele care au cumparat covrigi cu umplutura din salata si mozzarella: potrivit sfaturilor firmei producatoare, acestia trebuie “pastrati in frigider”, dar se recomanda… “evitarea pastrarii la temperaturi scazute”.
Unii creatori de etichete au depus “mari eforturi” pentru a putea gasi solutii la probleme complicate, de genul: cum se poate vinde apa potabila Penta la un pret de 1,50 de lire sterline pentru o sticla? “Puteti folosi Penta pentru ceea ce noi numim biohidratare: o hidratare celulara optima va va ajuta sa invingeti efectele conditiilor de viata in secolul XXI si va permite creierului dvs. sa fie activ intreaga zi”. Daca acest text vi s-a parut prea complicat, nu va nelinistiti! Mai jos sta scris ca apa Penta “este usor de baut”. Concluzia: aceasta este o pseudostiinta foarte scumpa.
Cele mai “idioate” etichete
- Acest costum nu ofera posibilitatea de a zbura - pentru un costum de Superman pentru copii.
- Nu intoarceti cu capul in jos - text scris pe fundul (!) cutiei de tort Tiramisu.
- Atentie! Nu este destinat pentru pilirea dintilor - pentru o bormasina electrica.
- Nu incercati sa opriti lantul cu mainile - pentru o pila suedeza.
- Atentie! Se misca la folosire! - pentru un scooter de copii.
- Folositi usa doar pentru intrare/iesire - text scris pe usa unei cladiri de biroruri din Pittsburgh (Pennsylvania).
The Times
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.