Curs valutar

4.5680 RON


4.0093 RON


5.1744 RON


1.4823 RON

Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Teo pe 03.03.2025 la 10:43
O idee excelenta, demararea acestui demers!
Felicitari, Gazeta!
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa 

G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac 

Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!

Luni , 27 Iunie , 2005
Enesis, tiparul calitatii
Putini dintre cei ramasi fara loc de munca au curajul de a pune bazele unei afaceri, mai ales daca e vorba de un domeniu necunoscut. Exista insa si curajosi, iar Veronica Jentea e un exemplu. In 1998, Jentea a fost convinsa sa infiinteze o tipografie. Aceasta a fost geneza firmei Enesis, iar ce s-a intamplat dupa aceea poate fi rezumat la un singur cuvant: dezvoltare.
In urma cu sapte ani, Veronica Jentea si Gavril Petrisor au hotarat sa deschida o afacere intr-un domeniu relativ nou atat pentru ei, cat si pentru mediul de afaceri maramuresean. Astazi, Tipografia si Editura Enesis, infiintate de cei doi, au reusit sa-si castige un loc printre liderii din domeniu datorita calitatii si promptitudine ridicate la rang de arta.
Reporter: De ce o tipografie?
Veronica Jentea: Fusesem inginer la IMMUM, iar in 1998 am fost disponibilizata. Petrisor este tipograf si mi-a vorbit mult despre acest domeniu si despre oportunitatea de a deschide o tipografie. Desi sunt inginer, intotdeauna am avut inclinatii si spre literatura si cred ca a tipari o carte este o arta.
Rep.: De ce Enesis?
V.J.: Initial, voiam s-o “botezam” Genesis, dar ni s-a spus ca mai exista o firma cu acest nume, asa ca am taiat g-ul de la inceput.
Rep.: Cum v-ati adaptat cerintelor dintr-un domeniu nou?
V.J.: M-a ajutat foarte mult asociatul meu. Iar in primul an am stat in tipografie mai tot timpul si m-au ajutat si cursurile pe care le-am urmat in perioada in care eram somera.
Rep.: Ce investitie presupune o tipografie?
V.J.: Foarte mare. Noi am pornit afacerea cu utilaje mai ieftine, dar reinvestind profitul am reusit sa cumparam utilaje performante. Recent, am reusit sa achizitionam un utilaj Heidelberg si intentionam sa continuam politica de modernizare a liniei tehnologice, insa utilajele din acest domeniu sunt foarte scumpe, pornesc de la 30.000 de euro si ajung la 110.000 de euro.
Rep.: Cum ati atras primii clienti?
V.J.: Multi dintre fostii mei colegi de la IMMUM isi deschisesera si ei o afacere, asa ca am inceput sa colaboram. Am pus intotdeuna pe primul loc calitatea, seriozitatea si promptitudinea, iar clientii au fost multumiti. Un client multumit e cea mai buna metoda de publicitate. Multi dintre clientii de atunci au ramas fideli tipografiei. Cel mai mare segment din clienti este reprezentat de persoane juridice. Lucram si cu firme cu capital strain si cu firme din alte judete.
Rep.: O editura?
V.J.: La inceput, aceasta initiativa a starnit reactii in randul concurentei, dar apoi s-au convins ca nu am facut editura pentru a le face concurenta neloiala. Acum, am reusit sa stabilim o colaborare chiar si cu alte firme concurente.
Rep.: Viitor?
V.J.: Vom continua sa ne specializam, atat pe partea de utilaje, cat si pe cea de personal. E foarte important sa oferi calitate la preturi scazute atunci cand concurenta este acerba.
Ioana LUCACEL
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.