• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 20 Ianuarie , 2015

Eminescu, pe aripile timpului - 1000 de recitări într-o oră

Astăzi, cei 100 de elevi ai Liceului Teoretic ,,Emil Racoviţă” au recitat în ora de dirigenţie versuri de Eminescu. Această manifestare face parte din proiectul cu titlul „Eminescu, pe aripile timpului – 1000 de recitări într-o oră. Proiectul s-a derulat în doua etape: la Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu” şi la liceu, în timpul orelor de dirigenţie.

 

La Biblioteca Judeţeană „Petre Dulfu”, activitatea a început printr-o prezentare de carte: ,,Basm” de Geo Bogza, primită de elevi ca premiu de sfârşit de an prin proiectul,, Manualul - cartea care te inspiră”. Fragmentul care încheie basmul a impresionat: „Cum au ieşit din sat, Sfântul Petru a început să se roage la Dumnezeu: „Doamne, fă ceva pentru oamenii aceştia, că tare

ne-au primit frumos! Fă ceva, fă să-şi vadă măcar o dată sufletul”. „Bine, Sfinte Petre, a spus Dumnezeu, privind gânditor satul din vale.” Iar după o vreme, din neamul acela de oameni s-a născut Mihai Eminescu”.

 

A urmat apoi un moment care a evocat aspecte inedite din viaţa poetului relatate de prietenul său, Alexandru Vlahuţă.

Corespondenţa dintre Mihai Eminescu si Veronica Micle a fost surprinsă printr-o scurtă scenetă care a amintit despre celebrul concert al violonistului Pablo de Sarasate, concert susţinut la teatrul bucureştean în iarna anului 1876. Sceneta a făcut trecerea spre momentul artistic al activităţii, susţinut în limbile româna, engleză si franceză.

Finalul a fost înălţător, versurile din poezia „Imn Eminescului” scrise de Mitropolitul Ardealului, Valeriu Anania, umplând inimile celor prezenţi în Salonul Artelor.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.