Curs valutar

4.5680 RON


4.0093 RON


5.1744 RON


1.4823 RON

Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa 

G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac 

Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2. 


Luni , 7 Noiembrie , 2005
Eleganta, confort, promptitudine
La inceputul anilor ’90, intr-o perioada in care taximetria, ca si restul domeniilor, se scalda in ape tulburi, Vasile Pasca a hotarat sa ridice standardele. Asa a luat fiinta, in 1991, firma “Galant”, care s-a ghidat, inca de la inceput dupa o deviza sugestiva: eleganta, confort, promtitudine.
In primii ani de dupa Revolutie, taximetria se putea practica aproape de oricine si, de cele mai multe ori, fara avize, autorizatii sau masini de calitate. In 1991, Vasile Pasca s-a gandit sa incerce sa schimbe lucrurile, si sa puna pe prim plan “eleganta, confortul si promititudinea”. Asa a fost infiintata firma de taximetre Galant, un nume care in prezent nu mai are nevoie de prezentare.
Reporter: Care sunt atu-urile “Galant”?
Vasile Pasca: Noi incercam sa ne respectam deviza. Am pornit cu cinci masini si in prezent am ajuns la 176, care au o vechime de maximum cinci ani, pentru ca reinnoim frecvent parcul auto. Si avem taxiuri dispersate in tot orasul, cred ca avem cea mai buna acoperire a zonelor. Punem foarte mare accent si pe comportamentul taximetristilor (avem un regulament de ordine interioara, caruia ii spun “Biblie”, conform caruia soferii nu au voie sa fumeze, sa asculte manele, decat daca ii permite clientul etc.). Cerem in permanenta angajatilor sa aiba o tinuta corespunzatoare, sa aiba masina curata, sa vorbeasca frumos cu clientii... Si daca un client face reclamatie legata de nerespectarea acestor lucruri, nu am retineri in a-l da afara pe sofer.
Rep.: Carente in domeniu…
V.P.: Locurile de parcare sunt insuficiente si numarul masinilor prea mare. Pentru Baia Mare s-au aprobat, initial, 1.000 de taxiuri, ceea ce e foarte mult. Noi incercam sa facem o triere a lor, prin Camera Taximetristilor, unde sunt vicepresedinte, dar degeaba. Mai exista si probleme legate de stabilirea tarifului. Exista firme care cred ca prin tarif mic pot rezista. In strainatate, tariful pe km e egal cu pretul unui litru de benzina. La noi, tariful de ruinare e 8.500 de lei/km. Noi am rugat sa se urce tariful de ruinare la 10.500, sa nu se poata practica un pret mai scazut, dar nu intereseaza pe nimeni.
Rep.: Femei taximetrist?
V.P.: Am avut una singura, dar a plecat.
Rep.: Comenzi ciudate?
V.P.: Avem cazuri in care clientii ne roaga sa le ducem acasa pizza, vin, tigari… Avem un client fidel care cere de fiecare data cinci portii de ciorba de burta. Avem si circa 50-60 de pre-comenzi. Adica sunt cazuri in care exista un fel de conventie, de abonament: masina vine zilnic la o anumita ora, fara sa mai fie nevoie sa se sune la dispecerat. De obicei, in cazul elevilor, se practica astfel de pre-comenzi.
Rep.: Incidente?
V.P.: Sunt si incidente, cazuri in care clietii refuza sa plateasca…
Rep.: Strategie pentru viitor?
V.P.: Din primavara intentionez sa introduc uniforme pentru toti soferii. Si ramane ideea de baza, a reinnoirii parcului auto. Numarul de masini nu poate fi crescut, pentru ca exista acea lista fixa de 850 de locuri, si acestea pot fi preluate daca se retrage cineva. Oricum, reusim sa fim prompti. Primim si onoram in medie 1.000 de comenzi in 24 de ore, iar cand e vreme urata, numarul comenzilor ajunge si la 1.500. In plus, avem multe curse pe extern, chiar si in strainatate, de la aeroportul din Budapesta, de exemplu.
Pentru cei interesati, comenzile pentru un taxi GALANT se pot face la numerele de telefon 942, 21.63.63., 21.36.37. sau pe mobil la 0745.23.38.22., 0723.44.22.06. sau 0788.63.48.88.
Ioana LUCACEL
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.