• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 7 Noiembrie , 2005

Eleganta, confort, promptitudine

La inceputul anilor ’90, intr-o perioada in care taximetria, ca si restul domeniilor, se scalda in ape tulburi, Vasile Pasca a hotarat sa ridice standardele. Asa a luat fiinta, in 1991, firma “Galant”, care s-a ghidat, inca de la inceput dupa o deviza sugestiva: eleganta, confort, promtitudine. In primii ani de dupa Revolutie, taximetria se putea practica aproape de oricine si, de cele mai multe ori, fara avize, autorizatii sau masini de calitate. In 1991, Vasile Pasca s-a gandit sa incerce sa schimbe lucrurile, si sa puna pe prim plan “eleganta, confortul si promititudinea”. Asa a fost infiintata firma de taximetre Galant, un nume care in prezent nu mai are nevoie de prezentare. Reporter: Care sunt atu-urile “Galant”? Vasile Pasca: Noi incercam sa ne respectam deviza. Am pornit cu cinci masini si in prezent am ajuns la 176, care au o vechime de maximum cinci ani, pentru ca reinnoim frecvent parcul auto. Si avem taxiuri dispersate in tot orasul, cred ca avem cea mai buna acoperire a zonelor. Punem foarte mare accent si pe comportamentul taximetristilor (avem un regulament de ordine interioara, caruia ii spun “Biblie”, conform caruia soferii nu au voie sa fumeze, sa asculte manele, decat daca ii permite clientul etc.). Cerem in permanenta angajatilor sa aiba o tinuta corespunzatoare, sa aiba masina curata, sa vorbeasca frumos cu clientii... Si daca un client face reclamatie legata de nerespectarea acestor lucruri, nu am retineri in a-l da afara pe sofer. Rep.: Carente in domeniu… V.P.: Locurile de parcare sunt insuficiente si numarul masinilor prea mare. Pentru Baia Mare s-au aprobat, initial, 1.000 de taxiuri, ceea ce e foarte mult. Noi incercam sa facem o triere a lor, prin Camera Taximetristilor, unde sunt vicepresedinte, dar degeaba. Mai exista si probleme legate de stabilirea tarifului. Exista firme care cred ca prin tarif mic pot rezista. In strainatate, tariful pe km e egal cu pretul unui litru de benzina. La noi, tariful de ruinare e 8.500 de lei/km. Noi am rugat sa se urce tariful de ruinare la 10.500, sa nu se poata practica un pret mai scazut, dar nu intereseaza pe nimeni. Rep.: Femei taximetrist? V.P.: Am avut una singura, dar a plecat. Rep.: Comenzi ciudate? V.P.: Avem cazuri in care clientii ne roaga sa le ducem acasa pizza, vin, tigari… Avem un client fidel care cere de fiecare data cinci portii de ciorba de burta. Avem si circa 50-60 de pre-comenzi. Adica sunt cazuri in care exista un fel de conventie, de abonament: masina vine zilnic la o anumita ora, fara sa mai fie nevoie sa se sune la dispecerat. De obicei, in cazul elevilor, se practica astfel de pre-comenzi. Rep.: Incidente? V.P.: Sunt si incidente, cazuri in care clietii refuza sa plateasca… Rep.: Strategie pentru viitor? V.P.: Din primavara intentionez sa introduc uniforme pentru toti soferii. Si ramane ideea de baza, a reinnoirii parcului auto. Numarul de masini nu poate fi crescut, pentru ca exista acea lista fixa de 850 de locuri, si acestea pot fi preluate daca se retrage cineva. Oricum, reusim sa fim prompti. Primim si onoram in medie 1.000 de comenzi in 24 de ore, iar cand e vreme urata, numarul comenzilor ajunge si la 1.500. In plus, avem multe curse pe extern, chiar si in strainatate, de la aeroportul din Budapesta, de exemplu. Pentru cei interesati, comenzile pentru un taxi GALANT se pot face la numerele de telefon 942, 21.63.63., 21.36.37. sau pe mobil la 0745.23.38.22., 0723.44.22.06. sau 0788.63.48.88. Ioana LUCACEL

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.