• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 24 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 26 Aprilie , 2004
* Caravana Iveco a prezentat in Baia Mare
Vedeta soselelor

* Tardiva tentativa

* Bursa vorbelor

* Punguta Financiara

* In alb si negru

* Caravana Iveco a prezentat in Baia Mare
Vedeta soselelor

A doua editie a caravanei IVECO a ajuns in Maramures, desfasurandu-se la sfarsitul saptamanii trecute. Firma Delta Motors este cea care a pus in miscare elegantele vehicule, fiind de peste cinci ani reprezentantul regional al prestigioasei firme italiene atat in ceea ce priveste vanzarile, cat si pentru service.

Pe drumurile Europei, un camion din cinci a fost construit de Iveco. Calitatea autovehiculelor italiene este dublata de performanta financiara excelenta, data de faptul ca autovehiculele pot fi achizitionate prin firma de leasing AFIN, printre ai carei actionari se numara si Iveco. De la Delta Motors se pot cumpara autovehicule noi sau rulate, de la gama usoara (3,5-6 tone) pana la noua serie Eurocargo (6,1-15 tone) care combina confortul superior cu tehnologia de varf. Succesul seriei Stralis (> 16 tone) continua, fiind declarat Camionul Anului 2003.

Noul sediu

Caravana Iveco, organizata de reprezentantul zonal Delta Motors, a programat, pe langa prezentarea parcului de autovehicule, inaugurarea noului sediu de pe strada Margeanului nr. 3, precum si demonstratii off-road la Balastiera Ilba, unde toate autovehiculele si-au dovedit abilitatile in conditii de teren. Demonstratia a avut ca scop cucerirea pietei pentru vehicule de santier, judetul nostru fiind considerat unul cu potential in acest sens. De asemenea, noul sediu are ca scop apropierea de clienti, care pana in acest an erau nevoiti sa se deplaseze la Cluj pentru service si piese. Punctul de lucru acopera activitatea de vanzari de autovehicule, de piese auto, oferind service agreat Iveco pentru perioada de garantie si postgarantie. Detinatorul unui autovehicul Iveco va beneficia de solutionarea rapida si specializata a oricaror probleme tehnice, fara a fi nevoit sa apeleze la improvizatii. “Clientii nostri, peste 500, au avantajul de a beneficia de service-ul nostru si de piese originale pentru orice produs Iveco. Depanarea in teritoriu se face 24 de ore din 24, cu ateliere mobile dotate la standarde europene. Oferim cea mai diversificata gama de autovehicule comerciale, printre care si vedetele noastre Stralis Active Space sau modelul Daily, in cele mai avantajoase conditii de leasing de pe piata" a declarat Sorin Chirica, directorul general al Delta Motors.

Tehnologia mileniului III

Iveco este astazi, in inima concernului Fiat, o firma cu acces la enorme resurse tehnologice, de cercetare si de marketing. Resursele sunt ale unui grup industrial cu o cifra de afaceri anuala de 47,8 miliarde USD, numarand peste 250.000 angajati. Cheia succesului este diversificarea, cercetarea si dezvoltarea unor domenii specifice, interactiunea lor fiind benefica pentru toate sectoarele de activitate. Din aceasta cauza, Iveco este acum lider in domeniul cercetarii pentru tehnologia transporturilor. Acestea sunt doar cateva din argumentele care fac ca Iveco sa fie unul din cei mai mari producatori din lume de vehicule de transport pentru sosea. Iveco este unul dintre cei mai importanti producatori de vehicule comerciale si motoare Diesel. A fost fondata in 1975 ca rezultat al fuzionarii a cinci producatori europeni, carora li s-au mai alaturat si alte companii. Douazeci si cinci de ani de experienta in integrarea oamenilor, limbii, culturii si mai ales a tehnologiei se transpun intr-o gama variata de vehicule comerciale moderne.

Lavinia COTARCEA



* Tardiva tentativa

Securizarea formularelor tipizate, intrata in vigoare la inceputul anului 2003, se dorea a fi o masura care sa faca imposibila falsificarea documentelor cu regim special. Contrabandistii au gasit insa solutii pentru eludarea legii, vanzand la colt de strada facturi ridicate pe numele unor firme-fantoma. Noul Cod Fiscal face o alta incercare de a stopa fenomenul, prin personalizarea tipizatelor comune pe economie. De la 1 iulie, formularele se vor executa prin imprimarea numelui societatii, numarului de inmatriculare la Registrul Comertului, alaturi de codul unic de inregistrare, atributul fiscal, sediul social, contul bancar si capitalul social a utilizatorului. O alta masura luata impotriva evaziunii fiscale este introducerea antrepozitului fiscal. Acesta reprezinta spatiul in care sunt realizate, transformate sau depozitate produsele accizabile. Toate transporturile de produse supuse accizelor trebuie sa fie insotite de documente administrative de insotire a marfii tiparite de Imprimeria Nationala.

Lavinia COTARCEA



* Bursa vorbelor

Ca firmele romanesti sunt nepregatite pentru balamucul care va insemna aderarea la UE, stim deja. Dar nu credeam ca originalitatea romanului tinde spre absurd. Se pare ca un sondaj efectuat in 10 state care adera la integrarea europeana ii arata cu degetul pe romani, ca avand opinie separata. Majoritatea celor chestionati se asteapta sa se loveasca de o concurenta acerba pe piata unica, in timp ce companiile romanesti plaseaza abia pe locul al patrulea efectul concurentei, situand in top posibilitatea... ingrasarii profitului. Mda, asta e partea plina a paharului. Dar daca ne incapatanam sa purtam ochelari de cal, viitorul apropiat sta sub semnul tragediei. Ca o licitatie alaturi de firme franceze, britanice sau de euro-aiurea va fi castigata de cel mai bun. Nu de cel care crede ca e mai bun. Afaceristul roman se balangane inca in hamacul lui “las' ca oi vedea io atunci ce si cum". Paradisul UE se va dovedi de fapt o jungla de nepatruns pentru cel care crede ca nu trebuie nimic de facut decat sa astepte sa cada perele malaiete. In jungla nu cresc peri. Eventual nuci de cocos, tari si grele, numa' bune de facut cucuie capetelor tari.

de Lavinia COTARCEA



* Punguta Financiara

FMI cere

Romania va incheia un nou acord cu FMI. Mihai Tanasescu, ministrul Finatelor Publice, a declarat ca Romania va incheia in luna mai acordul de supraveghere preventiva cu FMI. Pana atunci, angajamentul Romaniei este sa coboare deficitul sub 5,5% din PIB.

Gardianul denumirilor

Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale (MADPR) protejeaza denumirile de origine ale produselor agricole. Potrivit unui proiect de lege, MADPR este institutia publica centrala responsabila de protectia indicatiilor geografice si denumirilor de origine ale produselor agricole si alimentare.

Patronii Romaniei

Statistici guvernamentale. Potrivit statisticilor realizate de guvern, in Romania sunt inregistrati 200.000 de intreprinzatori, raportat la o populatie ocupata de 9,1 milioane de persoane, din care 4,6 milioane sunt salariati, iar 2,1 milioane sunt lucratori pe cont propriu.

Mihaela MIHALEA



* In alb si negru

Cum se gospodaresc banii contribuabilului, ramane o problema rar lamurita. Transparenta este ignorata de regula din cauza mismasurilor celor responsabili si uneori de teama interpretarilor rauvoitoare. Pentru a da un sens cuvantului transparenta pomenit mai sus, viceprimarul orasului Baia Sprie a tinut sa expuna activitatile derulate in ultima vreme in urbe. Cum problema apei potabile a tinut multa vreme capul de afis in suita de reprosuri aduse primariei, Octavian Cernestean a amintit proiectul Phare in valoare de 340 milioane de lei, obtinut pentru schimbarea conductelor de canalizare. S-au facut captari de apa din nordul orasului, care au ameliorat lipsa de apa, cu mentiunea ca in vreme de ploi abundente, filtrele se colmateaza, ducand la scaderea debitelor. Unul din consilieri a identificat o sursa de apa potabila in zona Borcutului si Consiliul Local a fost convins sa aprobe o investitie pentru captare. Din rezerva Primariei s-au montat conductele (circa 100 milioane lei), captarea propriu-zisa fiind estimata la 40-60 milioane lei. “La acest punct lucrarile s-au blocat, primarul refuzand achitarea sumei. M-am oferit sa achit eu suma ramasa, pentru ca initiativa e buna si ar imbunatati alimentarea cu apa a cetatenilor" a spus Cernestean. Tandemul Primaria Baia Sprie-credite Phare a dus la extinderea Caminului de Pensionari, marindu-se capacitatea de cazare si sporirea confortului. Caminul a beneficiat de un proiect de 190.000 de euro, dar ramane consumator de bani publici. In camin sunt internate persoane din judet, cheltuielile fiind suportate doar in parte de locatari. Pensionarul achita o suma ce nu poate depasi 60% din cuantumul pensiei, diferenta fiind suportata de catre primarii. Problema este ca nu toate primariile isi achita obligatiile, circa 600 de milioane fiind alocate intretinerii Caminului de batrani de catre Primaria Baia Sprie. Cernestean a subliniat ajutoarele oferite de firmele familiei sale cetatenilor aflati in nevoie: “Stiti ca indemnizatia mea de consilier, pe care am primit-o vreme de sase luni, am impartit-o oamenilor nevoiasi? In fiecare an, in apropierea Sarbatorilor, am oferit celor saraci pachete cu alimente. Acum, am pregatit un sistem de tichete sociale, de care vor beneficia 500-600 de persoane. Toti cei care au venituri de sub un milion de lei pe luna vor primi painea zilnica si, lunar, alimentele de baza ca ulei, zahar si faina. Cheltuiala firmelor familiei mele se ridica la aproximativ 50 de milioane de lei lunar".

Lavinia COTARCEA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.