• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 24 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 1 Noiembrie , 2004
* Cumparatori de mirese!

* Crearea succesului

* Bursa vorbelor

* Punguta Financiara

* ASIBAN Maramures a incheiat polita de asigurare cu numarul 1.000.000!

* INTERVIU - Calin Popescu Tariceanu, copresedinte al Aliantei D.A.
Politicianul charismatic

* Cumparatori de mirese!

Cu toata gargara croita in jurul necesitatii de a atrage investitori "externi", firmele straine mici sunt excluse de pe piata romaneasca. Conform legii, cetatenii straini care doresc sa desfasoare activitati comerciale in Romania trebuie sa aiba in buzunar 100.000 de euro, iar pentru a-si prelungi dreptul de sedere trebuie sa demonstreze ca au realizat o investitie de minimum 70.000 de euro sau au creat cel putin 15 locuri de munca. Imposibil? Nu si daca esti inventiv.

Cum sloganurile gen "numai investitiile straine pot duce la europenizarea economiei romanesti" au devenit deja imn national, iar "pestii cei mari" sunt greu de prins, reprezentantii guvernului strang la usa micii investitori straini. Recentele modificari aduse Ordonantei de Urgenta nr. 194/2002, care reglementeaza regimul strainilor in Romania trimit acasa micii afaceristi straini. Viza de lunga sedere in vederea desfasurarii de activitati economice se acorda pe baza avizului Agentiei Romane pentru Investitii Straine (ARIS), un fel de "bau-bau" al investitorilor externi. Iar pentru a primi mult ravnitul aviz, strainii trebuie sa demonstreze ca indeplinesc o serie de conditii destul de severe. Adica, au un plan de afaceri care sa cuprinda date referitoare la natura, amplasarea, durata activitatii avute in vedere, precum si nevoile estimate de forta de munca; dispun de fondurile necesare desfasurarii activitatii, in valoare de cel putin 100.000 euro; activitatea viitoarei firme sa fie benefica economiei nationale si sa se concretizeze in aporturi semnificative de capital, tehnologie si crearea de locuri de munca si sa aiba experienta in domeniul pe care urmeaza sa-l abordeze, adica sa fi practicat in tara de origine o activitate similara sau apropiata cu cea pe care intentioneaza sa o desfasoare in Romania. Pentru prelungirea dreptului de sedere (pentru o perioada de 90 de zile), cetateanul strain trebuie sa prezinte documente din care sa rezulte ca investitia sa este concretizata in aport de capital sau transfer de tehnologie, in valoare de minim 70.000 euro, sau creeaza cel putin 15 locuri de munca. Pentru asociati, conditiile impuse nu sunt chiar atat de stricte, adica investitia minima trebuie sa se cifreze la 50.000 euro ori iar numarul locurilor de munca create trebuie sa fie peste 10, si desigur, toate cu norma intreaga.

Legea care “vinde" romance!

Desi rigorile impuse de lege ar fi trebuit sa trieze investitorii straini, "onorandu-i" cu un aviz favorabil doar pe cei cu "buzunare groase", se pare ca efectul e cu totul altul. Cetatenii straini, in special cei care nu provin din statele integrate in UE, si cu care legea e mult mai aspra, au gasit o solutie pentru a se strecura printre meandrele legii: casatoria de convenienta. "Poate ca aceste modificari ii avantajeaza pe romani, adica aduc in Romania numai investitorii mari si ii dau afara pe micii . Dar, oricum smecheriile nu se fac la nivel mic. si in plus de asta, legea vinde strainilor femeile din Romania. Adica pentru a scapa de birocratie si pentru a putea ramane in Romania, suntem nevoiti sa ne casatorim cu romance, din convenienta. Cand am venit in Baia Mare, in urma cu vreo trei ani, putini dintre turcii de aici erau casatoriti. Acum putini sunt necasatoriti. si cei mai multi s-au insurat pentru a scapa de viza si sunt nevoiti sa plateasca lunar nevestii un salariu care pleaca de la cinci milioane", a spus M.H., un cetatean turc cu afaceri in Baia Mare. Lantul legislativ e mult mai strans pentru cetatenii statelor care nu fac parte din Uniunea Europeana sau nu au incheiat acorduri de colaborare cu Romania. "Cei din tarile UE nu au probleme la fel de mari ca si noi. Adica ei pot sta linistiti un an, fara sa-i intrebe cineva ceva. si nu cred ca sunt mai seriosi sau vin cu mai multi bani. Ca sunt si intre ei afaceristi de carton", a spus G.K., un cetatean sirian care administreaza o societate comerciala din judet. Cum cei mai multi straini din Maramures administreaza de regula afaceri mici, gen magazine sau ateliere mici de productie, se pare ca viitorul lor se arata destul de sumbru, in conditiile in care nu va fi aplicata metoda "casatoriei platite". Ceea ce va arunca o noua pata asupra imaginii tarii noastre si va certifica inca o data ca in Romania orice se poate vinde si cumpara. Inclusiv nevestele.

Procentul refuzatilor: 15 %!

Conform raportului pe anul 2003 al Agentiei Romane pentru Investitii-Straini, din numarul total de solicitari pentru prelungirea dreptului de sedere in Romania pentru cetatenii straini care desfasoara activitati comerciale (in afara celor care provin din tarile UE) au fost respinse circa 15%. Un procent destul de mare, avand in vedere faptul ca legea nu impunea conditii atat de stricte. "Campioni" atat in numarul de cereri respinse, cat si in cele aprobate par a fi cetatenii turci.

Rigorile legii

"Prelungirea dreptului de sedere temporara se acorda strainului care indeplineste urmatoarele conditii: activitatea desfasurata corespunde conditiilor pentru care a fost acordat dreptul de sedere initial; obiectul activitatii desfasurate este cel initial ori o continuare sau un rezultat al acestuia; cererile pentru prelungirile ulterioare ale dreptului de sedere temporara trebuie insotite de urmatoarele documente: certificatul constatator, din care sa rezulte calitatea solicitantului, denumirea si sediul social al societatii comerciale, mentiuni efectuate la comunicarea instantelor de judecata, durata de functionare a societatii comerciale. (...) dovada detinerii legale a spatiului pentru sediul social si a punctelor de lucru ale societatii comerciale; documente din care sa rezulte ca investitia este concretizata in aport de capital sau transfer de tehnologie, in valoare de cel putin 70.000 euro ori crearea a 15 locuri de munca, in cazul actionarului, si 50.000 euro ori crearea a cel putin 10 locuri de munca, in cazul asociatului; documente care sa ateste venituri personale in cuantum de cel putin 700 euro lunar, in cazul actionarului, si 500 euro lunar, in cazul asociatului, obtinute din activitatea desfasurata pe teritoriul Romaniei."- OUG 194.

Ioana Lucacel






* Crearea succesului

Big Impex a luat fiinta in 1994, atunci cand putini cunosteau detalii privitoare la produsele din policarbonat si care sunt avantajele folosirii acestui tip de material. Dupa un deceniu de promovare, firma maramureseana a reusit sa-si creeze o retea proprie de distributie si chiar sa castige licitatii in dauna unor firme externe, prin asumarea unor raspunderi contractuale stricte.

Desi nu-i chiar facil sa promovezi pe piata un nou produs, Adalbert Zonaczki si Zoltan Zavaczki au avut curajul sa incerce acest experiment, intr-o perioada in care produsele clasice erau preferate pe piata materialelor de constructii. In 1994, au fondat Big Impex, prima firma maramureseana de distributie a produselor si accesoriilor din policarbonat. Rezultatele promovarii beneficiilor folosirii acestui tip de material (prin participari la targuri de specialitate sau aparitii in diferite publicatii de specialitate) nu s-au lasat prea mult asteptate. Astazi, Big Impex, avand ca asociat unic pe Adalbert Zonaczki, este distribuitor autorizat al panourilor celulare din policarbonat Barlo SPC (produse de Barlo Plastics - Belgia) si Daulux (produse de Polyu - Italia). Pe langa panourile clasice, firma distribuie si produse extrem de rezistente care sunt utilizate pentru luminatoare hale industriale si civile, acoperiri, copertine, pereti copertina, bariere, pavane de protectie etc. Pentru a se mentine in top, firma a fost nevoita sa-si completeze oferta cu produse noi: caramizi din policarbonat polystrar (o alternativa la cele de sticla - avantajele ar fi rezistenta la impact si foc, greutatea mica, gama diversificata de culori si proprietatile termo si fenoizolante).

Profit reinvestit

Pentru ca Big Impex sa poata acoperi si partea de montaj, transport si consultanta, in 2001, a fost infiintata firma Steel Metal. Astfel, la cerere, se asigura si executia structurii metalice de sustinere si montajul, in conformitate cu conditiile tehnice impuse de producatori. O noutate in acest sens ar fi luminatoarele echipate cu trape de ventilatie si/sau evacuare a fumului. Aceste noi servicii au dus la cresterea cifrei de afaceri, dar si la largirea listei lucrarilor de referinta, ca vitrajul la pavilionul central al Romexpo, cupola la Federatia Romana de Atletism, luminatoare la uzinele Dacia Pitesti, halele European Drinks, santierele navale Tulcea, piata "Timpuri noi" Bucuresti. Numai anul trecut, firma a avut vanzari de 875.000 euro. si, desi cresterea pretului petrolului a aruncat acest tip de producatori intr-o criza de materie prima, Big Impex preconizeaza pentru anul acesta o crestere cu 40%. Iar planul de investitii viitoare nu se opreste aici. Din cauza faptului ca acest tip de produse nu au prea mare trecere in anotimul rece, Big Impex tatoneaza terenul pentru promovarea unei noi game de produse, care sa nu fie legate de sezon. "Nu stim inca ce tip de produse vom alege. Oricum, mai avem de lucrat si in acest domeniu, in special pe partea de distributie. Pentru ca, desi am incercat sa acoperim toate zonele tarii, e nevoie in permanenta de promovare. Oricum, cred ca perioada de varf va fi pana la integrarea in UE. Dupa aceea, vor ramane pe piata doar cei care au stiut ca e foarte important sa cresti standardele prin reinvestirea profitului", a opinat Rita Daubner, asistent manager Big Impex.

Ioana Lucacel






* Bursa vorbelor

de Ioana LUCACEL

Jenant! Cum deja ne-am obisnuit, printre ingredientele circului electoral se numara si fel de fel de promisiuni pompoase si imposibil de realizat. Nu stiu cum se face, dar, cel putin din patru in patru ani, "cantindatii" mioritici isi atribuie valeitati de demiurgi si cred ca pot controla tot ce misca in tara asta. si uite ca, dupa patru ani de gogosi servite romanilor (despre "cat e de important sa stopam inflatia si despre imposibilitatea interventiei in cursul firesc al economiei aflate pe drumul europenizarii, care include si majorarea preturilor"), s-a spart buba. Adica, dintr-o data, primul ministru poate sa se implice in stoparea majorarilor preturilor, chiar daca piata europeana impune un val de scumpiri. Asa ca, Maria Sa Adrian a iesit saptamana trecuta la rampa cerand costuri cat mai mici la benzina, desi explozia pretului titeiului ar fi trebuit sa creasca si pretul benzinei. Asa ca "binefacerile" se vor resimti tot dupa alegeri, cand oricum se asteapta un val important de scumpiri.

Politele RCA cresc cu 35%

Din 2005, posesorii de masini vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru plata asigurarii auto obligatorii (RCA). Potrivit noilor reglementari, propuse de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), politele RCA vor fi mai scumpe cu 35%. Motivele acestui salt sunt majorarea limitelor de raspundere pentru asiguratori (a despagubirilor) si unificarea politelor RCA (asigurare auto valabila in tara) si Cartea Verde (asigurare auto recunoscuta in strainatate). Practic, din 2005 asigurarile auto incheiate in tara vor avea acoperire si in strainatate. Tot anul viitor, nivelul despagubirilor va creste cu 30%, urmand ca majorarile sa continue, astfel ca in 2007, despagubirile acordate pentru vatamare corporala ori deces sa ajunga la circa 500.000 de euro pe dauna. In acest context, CSA da mana libera societatilor de asigurari de a mari sau scadea tarifele cu 10%, fata de nivelul stabilit prin lege.

Ioana LUCACEL







* Punguta Financiara

Dulce si crocant

Lansat in Marea Britanie in urma cu aproape sapte decenii sub forma de napolitana invelita in ciocolata Rowntree's, desertul Kity Kat Chunky a intrat de curand si pe piata dulciurilor din Romania. Anual, in peste 100 de tari, sunt vandute peste 100.000 de tone apartinand acestei marci, botezata dupa numele unui club de arta englez, celebru in anii '20.

Saracie lucie

Intr-un raport al Ministerului Muncii se precizeaza ca peste 30.000 de persoane servesc zilnic masa la una din cantinele de ajutor social. Tot in raport scrie ca numarul ajutoarelor pentru incalzirea locuintei este mai mare cu 150.000 fata de anul trecut.

Egalitate rurala

Ministerul Agriculturii a stabilit masuri specifice necesare pentru a asigura in mediu rural egalitatea de sanse intre femei si barbati. Prin aceste masuri se incurajeaza infiintarea de asociatii ale femeilor care traiesc la sate.







* ASIBAN Maramures a incheiat polita de asigurare cu numarul 1.000.000!

Agentia ASIBAN Maramures s-a facut din nou remarcata printre agentiile judetene ale prestigioasei companii de asigurare-reasigurare. Motivul? In Baia Mare a fost incheiata polita de asigurare de viata cu numarul 1 milion, ceea ce e o performanta, in contextul concurentei acerbe de pe piata asigurarilor si popularitatii inca scazute a asigurarilor de viata, in randul romanilor.

In aceasta toamna s-au numarat "bobocii" si in cadrul agentiei ASIBAN Maramures. Rezultatele nu pot fi clasate decat in sfera superlativului. Pe langa faptul ca statisticile declara agentia maramureseana cea mai profitabila "veriga" din cadrul companiei, ASIBAN Maramures a avut sansa de a incheia polita de asigurare de viata cu numarul 1.000.000. Radu stef, beneficiarul acestei polite de asigurare, este un client vechi al companiei, care s-a convins de multa vreme ca seriozitatea si siguranta nu sunt vorbe in vant, nici sloganuri ieftine pentru ASIBAN. "Pe perioada cat am fost client ASIBAN, atat propria experienta, cat si informatiile obtinute cu privire la aceasta companie, mi-au aratat ca am de-a face cu un partener serios, de incredere, sigur mai ales. si nu vreau sa ascund faptul ca, in afara de siguranta oferita, am descoperit la ASIBAN si calitate deosebita a relatiei cu clientii. Referitor la polita incheiata, faptul ca alti 999.999 de oameni au incredere in ASIBAN imi confirma ca am facut o alegere corecta", a spus Radu stef. Ecaterina Strempel, directorul agentie ASIBAN Maramures, considera ca laurii acestui succes trebuie impartiti intre toate cele 40 de agentii din tara. "Este o bucurie pentru noi sa ne remarcam intre agentiile ASIBAN, precum si pe piata baimareana. Incheierea acestei polite nu reprezinta neaparat meritul exclusiv al agentiei noastre, deoarece ea ar fi putut fi incheiata la orice agentie ASIBAN din Romania. S-a intamplat sa fie la noi, fapt care demonstreaza ca ASIBAN functioneaza ca un mecanism inchegat, fiecare agentie contribuind la evolutia companiei", a declarat Strempel.

Traiectoria ascendenta

Evolutia spectaculoasa a societatii ASIBAN pe piata asigurarilor putea fi certificata inca din primii ani de activitate. ASIBAN a fost fondata in 1996, de catre cinci actionari, cu subscrieri in cote egale: Banca Comerciala Romana, BRD- Groupe Societe Generale, CEC, Banca Transilvania si Societatea de Semnalizari si Automatizari Feroviare. In numai trei ani, ASIBAN a crescut asemeni voinicului din basme, clasandu-se intre primele 10 companii de asigurare din Romania, intr-o piata cu peste 70 de societati de acest gen. Iar traiectoria ei a ramas ascendenta. Incepand cu anul 2000, ASIBAN a fost premiata constant de catre revista PRIMM, una dintre cele mai importante publicatii de specialitate din tara, adjudecandu-si "Premiul pentru cea mai prompta companie de asigurari" (in 2000 si in 2001), "Premiul pentru calitatea serviciilor" (2002) si "Premiul Managerul Anului" (acordat in 2003 presedintelui companiei, Dumitru Ceraceanu). Astazi, ASIBAN ofera clientilor peste 70 de produse din toate clasele de asigurari. Capitalul social al companiei a atins 190 de miliarde de lei, fapt care a clasat-o in prima jumatate a anului pe pozitia a saptea atat pentru asigurarile generale, cat si pentru cele de viata.

Strategia ASIBAN

"Vina" realizarii acestor performante o poarta fundamentarea afacerii pe cateva principii care ii confera stabilitate, cum ar fi contractele de reasigurare cu liderii mondiali in domeniu (Partner Re, SWISS Re, GE FRANKONA Re, Hannover Re, Mapfre Re, TRYG Baltica International, Lloyd's Syndicates, Converium, Sirius Ruck, Scor Re, Odyssey Re, MCR etc.), un management al riscului eficient prin dezvoltarea portofoliului de asigurare echilibrat si personalul calificat, caracterizat prin seriozitate si profesionalism. Axandu-se pe "ingredientele" clasice ale strategiei ASIBAN in domeniul asigurarilor de viata (ca dezvoltarea portofoliului de produse, in mod special a asigurarilor de sanatate si programelor de pensii, imbunatatirea relatiei cu clientii prin acordarea unei atentii deosebite dialogului direct consultant-client, extinderea canalelor de distributie care, implicit inseamna si cresterea fortei de vanzare) agentia ASIBAN Maramures a reusit sa se situeze in fruntea celor 40 de agentii judetene. Totusi, din punct de vedere al incasarilor, asigurarile de viata reprezinta circa 20% din portofoliul ASIBAN, iar in cadrul agentiei maramuresene, acest tip de asigurari se cifreaza la 18%. Insa, in contextul integrarii in Uniunea Europeana se asteapta schimbari si in acest domeniu. "Viitorul apropiat prefigureaza schimbari semnificative pe piata asigurarilor de viata, atat din punct de vedere concurential, cat si din punct de vedere legislativ. Procesul de adaptare a aquis-ului comunitar european va face ca, in 2005-2006, sa avem o piata a asigurarilor de viata in transformare. Este o evolutie previzibila si fireasca, iar noi suntem pregatiti sa ne adaptam", a subliniat Mirela Pop, Director Asigurari de viata ASIBAN. Agentia ASIBAN din Baia Mare este pe str. Avram Iancu, nr. 14/3-4, telefon/fax: 0262-223914, 0262-215448, mobil 0722-659157, iar Agentia Sighetu-Marmatiei in P-ta 1 Decembrie, bloc M5, parter, tel: 0262-314613.

Ioana LUCACEL






* INTERVIU - Calin Popescu Tariceanu, copresedinte al Aliantei D.A.
Politicianul charismatic

Calin Popescu Tariceanu este unul din politicienii care ies din linia generala, comuna, a celor care au facut din politica un fel de afacere. Charismatic, cu stiinta discursului politic, actualul lider al liberalilor, copresedinte al Aliantei DA si nominalizat la functia de premier, este o prezenta placuta si un interlocutor ce poate fi redutabil in cazul unor dispute electorale.

Propus de Alianta D.A. pentru functia de prim ministru, Calin Popescu Tariceanu, poate candida cu succes la titlul de “politicianul de catifea".
Reporter: Credeti ca este posibila o campanie electorala curata in Romania? Calin Popescu Tariceanu: Campaniile electorale au inceput sa se axeze peste tot, si Romania nu o sa faca exceptie, cum nu a facut nici in 1990, pe campanii electorale pozitive si negative, bazate pe defaimarea adversarului. Eu cred ca asta e realitatea si trebuie sa o acceptam ca atare. Eu nu cred ca e un motiv sa ne plangem si cred ca e mai corect sa o luam asa, barbateste, in piept si sa o tratam ca pe un dat al situatiei.
Rep.: Ce am putea invata de la administratiile occidentale?
C.P.T.: Avem de invatat totul in contextul in care la noi este un fel de parodie de democratie, o parodie de birocratie. Birocratia nu trebuie privita doar in sens peiorativ. Administratia face, de multe ori, treaba de mantuiala, este in buna parte influentata de mentalitatile din perioada comunista, pentru ca multi dintre functionarii publici au lucrat in perioada comunista. Principiile de corectitudine si transparenta sunt deocamdata la nivel de enunturi, va mai dura multa vreme pana vor deveni o realitate.
Rep.: Alianta PNL-PD Maramures a scos un rezultat mai mult decat bun la alegerile locale. Se va repeta isprava la generale?
C.P.T.: In Maramures, liberalii sunt o prezenta activa in viata politica a judetului. si democratii s-au miscat bine, asa ca este normal sa avem rezultate bune. Alianta la nivelul judetului este condusa corespunzator. Imi doresc si cred ca vom obtine rezultate bune la scrutinul din noiembrie.
Rep.: Timp de patru ani judetul a fost izolat politic, financiar, din punct de vedere al proiectelor... Va putea Alianta sa readuca Maramuresul acolo unde ii este locul?
C.P.T.: Trebuie sa castigam alegerile. Maramuresenii sunt deosebiti, sunt muncitori si este normal ca acest judet sa primeasca atentia pe care o merita. Ca sa raspund: DA!

Carte de vizita

S-a nascut pe 14 ianuarie 1952, la Bucuresti. A absolvit Facultatea de Hidrotehnica din cadrul Universitatii Bucuresti, avand masterat in Informatica si Matematica. In perioada 1996-1997 a fost Ministru al Industriilor si Comertului. Din 1997, timp de doua legislaturi, a fost membru al Camerei Deputatilor. A initiat doua propuneri legislative, una referitoare la industria de aparare, cealalta privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice. Este vicepresedinte al grupului parlamentar liberal si co-presedinte al Aliantei D.A.. Este presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Este desemnat de Alianta D.A. la functia de prim ministru al Romaniei.

Maramures, o reduta puternica

Rep.: Sunteti asteptat in nordul tarii. Veti fi prezent la lansarea candidatilor Aliantei maramuresene?
C.P.T.: Avem un program foarte incarcat. Am primit invitatia primarului Cristian Anghel si sper sa reusim sa venim in Baia Mare, fie cu domnul Basescu, fie cu alti colegi liberali si democrati. Maramuresul, acesta parte de tara, asa cum am mai spus este una din “redutele" noastre puternice si trebuie sa-i onoram pe cei care ne apreciaza.
Rep.: Nici nu a inceput bine campania electorala si sunteti “in atentia" PSD. Ati primit si porecla...
C.P.T.: Se poate spune ca asa este politica romaneasca. Mai mult circ decat o confruntare pe idei, programe. Noi, cei de la Alianta, vom explica cetatenilor ce dorim sa facem, cum vom putea realiza si la ce trebuie sa se astepte. Sunt un om deschis si nu imi este frica de confruntarile directe cu contracandidatii. Problema este daca vor accepta ei!
Rep.: Veti replica la atacurile “neortodoxe"? Cum?
C.P.T.: Nu cred ca politica este o insiruire de acuze. Sunt un politician care isi doreste, fiind campanie electorala, o confruntare de idei, pe multele probleme ale societatii romanesti. Bineinteles, nu ne vom feri sa replicam la atacurile murdare. Dar o vom face elegant, cu argumente.
Rep.: Sunteti optimist?
C.P.T.: Daca ne referim la alegerile de acum, acesta cred ca este contextul in care ati pus intrebarea, pot spune ca sunt un optimist. Adica, vom castiga alegerile. Lumea trebuie sa inteleaga ca suntem singura sansa pentru ca Romania sa “prinda acest ultim tren". Va fi greu, dar merita sa ne luptam pentru binele romanilor.

“Coruptia vizeaza puterea"!
Rep.: Are ce cauta PNA in politica?
C.P.T.: Nu, PNA nu are ce cauta in politica, dar trebuie sa aiba curajul sa ia taurul de coarne si sa actioneze acolo unde sunt semnale de acte de coruptie. Desigur, exista riscul ca PNA sa fie folosit ca instrument de presiune asupra adversarilor puterii. Este un risc major, insa as spune ca, in general, coruptia vizeaza puterea si nu opozitia.
Rep.: PNL a anuntat neimpozitarea profitului ca masura ce o va lua dupa alegeri. Dar a fost aprobata ca initiativa a PUR.
C.P.T.: stiti ce se intampla? Din fericire, ideile nu se pot fura. Este o cerinta foarte bine formulata de noi, inca de la dezbaterile pe buget din anul 2000. Am facut o referire, fara sa stiu ca Guvernul a adoptat aceasta hotarare, spunand ca aceasta va fi una din primele masuri pe care le vom adopta in caz ca vom castiga alegerile. Vreau sa va spun ceva. Mi-e indiferent cine aproba o asemenea masura. E foarte bine ca PSD a inteles, chiar si in ceasul al 12-lea, ca trebuie sa adopte o asemenea masura.
Rep.: Este dificil sa lucrezi cu Traian Basescu?
C.P.T.: Nu. Are o mare putere de munca si ne intelegem bine. Trebuie sa castigam alegerile pentru ca avem o datorie fata de cetatenii acestei tari.

Optiuni si argumente
l Tony Blair sau Adrian Nastase?
Nici unul, nici altul. Pentru ca Adrian Nastase este alter ego-ul lui Tony Blair.
l Politica sau afaceri?
Raspunsul meu este: politica sau afaceri.
l Romania sau strainatate?
Romania.
l Mare sau munte?
Mare... si putin munte.
l O carte sau un film?
O carte. Istoria politica.
l Opozitie sau putere?
Putere, pentru ca puterea este cea care confera posibilitatea sa iti pui in practica ideile si principiile.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.