• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Miercuri , 27 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 1 Octombrie , 2007

East West Artists

La sfarsitul lunii august si inceputul lunii septembrie, timp de zece zile, la Carei s-a desfasurat a noua editie a Simpozionului International de Arta Plastica „East West Artists”, organizat de Dorotheea Fleiss. Printre cei aproximativ cincizeci de artisti participanti la simpozion s-au numarat si trei baimareni. Timp de zece zile, Careiul a fost gazda unui simpozion international de arte plastice, considerat o veritabila universitate de vara. Printre cei aproximativ cincizeci de artisti participanti la acest simpozion (artisti din Romania, Ungaria, Germania, Italia, Spania, Polonia, Cehia, Austria, Marea Britanie, SUA, Ecuador, Haiti, Thailanda, Japonia, China si Coreea de Sud), s-au numarat si trei baimareni: pictorul Ioan Anghel Negrean, asist. drd., si – o premiera in istoria simpozionului – doi studenti de la Universitatea de Nord Baia Mare, Facultatea de Litere, sectia Filozofie, Teologie si Arte, directia de studiu Pictura, studenti care au beneficiat de doua burse de participare la aceasta manifestare culturala. Cei doi studenti sunt Imola Csurka (anul II) si Ioan Pop (anul III). Intre Arheosemne si sake Fiecare dintre participantii la simpozion a trebuit sa realizeze trei lucrari. Ioan Anghel Negrean a pornit de la niste elemente vazute in Muzeul din Carei (oase umane provenite din sapaturile arheologice), doua dintre lucrarile realizate de artistul baimarean purtand in final numele de „Arheosemne”. Cea de a treia lucrare, „Muntele Rosu”, a fost inspirata de niste dale de gresie din acelasi muzeu, dale „citite” de Negrean inca din prima zi a simpozionului. Lucrarile realizate de studentii baimareni sunt interpretari personale semifigurative, la granita dintre figurativ si nonfigurativ, dupa cum le caracteriza Ioan Anghel Negrean. Acesta ar fi elementul comun al lucrarilor realizate de cei doi studenti. Diferentele sunt date de temele alese de cei doi; in timp ce Imola Csurka a plecat in demersul ei plastic de la ruinele vazute in apropiere de locul in care participantii la simpozion au fost cazati (rezervatia arheologica de la Bobald, satul disparut), Ioan Pop a reluat una din mai vechile sale teme, cea a ingerilor. Cu toate ca timpul a fost scurt, participantii la simpozion si-au facut timp pentru a vizita Muzeul din Negresti-Oas si Galeriile de Arta ale muzeului, Cimitirul Vesel din Sapanta si cateva obiective turistice din Sighet, excursie sprijinita de Directia de Cultura Satu Mare. Ioan Anghel Negrean isi aminteste ca a existat si un moment cu iz de picanterie in desfasurarea simpozionului: „Intr-una din seri, cand stateam cu totii adunati la aceeasi masa, artistul din Japonia a scos o sticla de sake si noi, bautorii de palinca, am ramas profund dezamagiti de bautura traditionala japoneza. La aspect era la fel ca palinca, dar nu si la tarie…” Mai stim si ca, la doar doua zile de la inceperea taberei, Ioan Anghel Negrean a trebuit sa fie temperat din furia creatiei, pentru a nu-i demoraliza pe asiatici… Cine ar fi crezut ca o sa traim si zilele astea? Putem fi competitivi „Deschiderea simpozionului a avut loc in castelul care adaposteste muzeul din Carei. Nu a existat o tema impusa de organizatori. Tocmai asta a fost interesant, pentru ca, in final, s-a vazut pe simezele expozitiei deschise la Muzeul de Arta din Satu Mare o mare diversitate a modalitatilor de exprimare plastica: de la pictura gestualista-abstracta, la reprezentari figurative, fotografii de autor, instalatii minutios realizate de asiatici, sculptura in lemn si metal si desene grafice. Studentii baimareni au facut dovada profesionalismului si s-au prezentat mai mult decat onorabil in contextul simpozionului, motiv pentru care au fost rasplatiti in cadrul vernisajului expozitiei de final cu diplome de participare. Experienta acumulata in cele zece zile poate fi echivalenta cu cea adunata in atelierele scolii intr-o durata mult mai mare de timp. Sunt foarte importante contactele si schimburile de idei realizate de studenti cu artisti veniti din alte zone ale lumii, din alte culturi. Un alt mare castig consider ca il reprezinta increderea in sine cu care studentii nostri au plecat de la acest simpozion, pentru ca si-au dat seama ca pot fi competitivi.” – Ioan Anghel Negrean Ioan BOTIS ibotis@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.