• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Joi , 18 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 30 Octombrie , 2006

Dresoarea leului portocaliu

* Mihaela Bohus, branch manager ING BANK, sucursala Baia Mare Mihaela Bohus, este una dintre femeile de top din Maramures. Datorita experientei vaste în domeniul bancar, are în degetul mic cam toate operatiunile realizate într-o banca de standarde internationale. În prezent, conduce filiala locala a unei banci de renume: ING Bank. Reporter: De ce ati ales sa intrati în echipa ING Bank? Mihaela Bohus: ING este o institutie financiara internationala cu o excelenta reputatie care, prin prezenta sa în Romania, a ridicat nivelul de profesionalism bancar la nivelul întregii piete. Pentru mine, intrarea în echipa ING a însemnat o mare sansa si totodata o provocare, întrucat mi-a oferit posibilitatea sa fac parte dintr-o echipa de profesionisti, cu o mare deschidere catre inovatie si un mod de lucru la standarde internationale. Rep.: Care sunt principalele inovatii introduse de ING Bank pe piata romaneasca? M.B.: ING a fost prima banca internationala care a deschis o sucursala dupa 1989, oferind întreaga gama de servicii. ING a lansat permanent produse si servicii inovatoare pe piata romaneasca, fiind primul furnizor de servicii bancare electronice, în 1995. Anul urmator a fost unul si mai bogat în inovatii, ING fiind prima institutie financiara care a tranzactionat titluri de stat, primul furnizor de servicii de custodie precum si de servicii specializate de cash management. În 1997, a devenit prima banca straina care a deschis o retea de sucursale pentru companii în Romania. În ceea ce priveste serviciile pentru persoane fizice, ING Bank a fost prima institutie inanciara care a introdus Self’Bank, în 2004, conceptul fiind de altfel marca înregistrata ING. În 2006 a fost prima institutie financiara care a introdus în Romania MasterCard cu tehnologia chip. Rep.: Multe dintre IMM-uri se plang ca bancile nu-i sprijina în realizarea unor investitii. Cum ajuta ING Bank oamenii de afaceri? M.B.: Principala preocupare a ING Bank Romania este sa le ofere clientilor sai servicii de încredere, eficiente si flexibile pe o piata imperfecta, adesea dificila. Succesul pe piata romaneasca si recunosterea, atat din partea partenerilor, cat si a competitorilor, se datoreaza adaptarii continue la nevoile pietei locale, introducerii de noi servicii care sa satisfaca asteptarile clientilor si refuzului ferm de a face concesii calitatii. ING va pune la dispozitia sectorului IMM un nou produs: factoringul intern, ce va fi oferit începand din luna decembrie prin intermediul diviziei sale nou înfiintate, ING Commercial Finance. Vor fi finantate IMM-urile ce au un portofoliu de creante cu maturitati de 60-90 de zile, au probleme cu lichiditatile si dificultati în a obtine finantari. Produsul va fi vandut prin reteaua de sucursale bancare ING, deci inclusiv în Baia Mare. Strategia de extindere Rep.: Tot mai multe banci transforma Romania într-un nucleu al operatiunilor bancare deschise în Balcani. Este tara noastra o piata cu perspectiva sau au gasit aici profesionisti care pot prelua functii de conducere? M.B.: În tarile vecine (Polonia, Cehia sau Ungaria) managementul multinationalelor este asigurat majoritar de locali. În Romania, întarzierea tranzitiei s-a manifestat si la nivelul alegerii unui management local, dar aceasta situatie este pe cale de a se schimba. În prezent, exista un numar mare de profesionisti romani, inclusiv în domeniul financiar, care au castigat încrederea managementului strain. De altfel, majoritatea managerilor ING Bank sunt romani, unii dintre ei fiind recrutati de pe bancile ASE-ului chiar de catre directorul general ING Bank, Misu Negritoiu, si formati apoi ca bancheri în ING. Rep.: Cum vedeti piata bancara din Maramures? M.B.: Piata bancara din judetul nostru este foarte dinamica, avand în vedere prezenta unui numar foarte mare de banci - 20, fiecare avand mai multe sucursale si agentii. ING Bank se implica activ pe piata locala, oferind maramuresenilor produse bancare atractive si de calitate, care se adreseaza companiilor, dar si persoanelor fizice. Rep.: Pe cand o extindere în mediul rural? M.B.: ING Bank va ramane fidela strategiei sale de extindere la nivel teritorial, în dorinta de a deveni din ce în ce mai aproape de clientii sai. 2006 a fost anul în care s-au deschis cele mai multe sucursale ce ofera servicii bancare pentru companii - 7, numarul lor ajungand în prezent la 22, alte 3 fiind planificate a se deschide pana la sfarsitul anului. Si reteaua teritoriala de ING Office-uri ce ofera servicii si produse bancare persoanelor fizice a cunoscut o expansiune semnificativa, ajungand în prezent la peste 100 de unitati, în 26 de orase din Romania. Pentru 2007, strategia la nivel national este, de asemenea, de expansiune si de largire a ariei de cuprindere a produselor existente, pentru diverse segmente de clienti. Tinta: cota de piata de 8-10% Rep.: Cum vor influenta restrictiile BNR creditele de consum în Romania? M.B.: Competitia stransa se manifesta în toate sectoarele de activitate, iar cel bancar nu face exceptie. În noile conditii de piata, competitorii vor încerca sa se plieze cat mai rapid pe noile nevoi ale pietei si sa încerce sa gaseasca noi modalitati de extindere si/sau consolidare. Piata bancara se va dezvolta în continuare atat în ceea ce priveste diversitatea canalelor de distributie, cat si a produselor. Rep.: Principalele schimbari preconizate pe piata bancara dupa 1 ianuarie 2007? M.B.: Pe o piata din ce în ce mai aglomerata, bancile vor trebui sa devina din ce în ce mai creative, si pentru a reusi sa atraga noi clienti si, de asemenea, pentru a satisface nevoile clientilor existenti. Cele mai bune pozitii le vor avea bancile cu cele mai mari cote de piata, care vor continua sa se adapteze pietei si sa apeleze la toate resursele lor, pentru a crea în permanenta cele mai competitive produse si servicii. În ceea ce o priveste, ING Bank, cu o cota de piata actuala de 5,5-6%, ce o situeaza pe locul 4 în clasamentul celor mai puternice banci din Romania, tinteste în urmatorii 3-5 ani o cota de piata de 8-10%, care îi va asigura o pozitie competitiva, în special luand în considerare schimbarile survenite dupa momentul aderarii Romaniei la UE. Ioana LUCACEL ioana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.