• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Marţi , 23 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 18 Aprilie , 2005

Dracula in Maramures!

Extrem de dur prin specificul sau, un raliu off-road solicita la maximum atat pilotul, cat si masina. In premiera, padurile Maramuresului vor gazdui o etapa a campionatului national de off-road. In organizarea clubului clujean Transsylvania Off-Road, intre 7 si 14 mai va avea loc Dracula Trophy, a doua etapa a Campionatului National de off-road. Competitia se va desfasura in zone accidentate din judetele Cluj, Maramures si Bistrita Nasaud. O astfel de competitie necesita un consum material si fizic deosebit, pilotii si masinile fiind solicitati la maxim de-a lungul probelor speciale ce se vor desfasura pe parcursul celor 7 zile de concurs. Raliul va fi, in fapt, o bucla, cu punctul maxim de interes in zona judetului nostru. Se preconizeaza ca se va intra in judet pe data de 8 mai, seara, prin zona Cavnic (unde se va innopta). Apoi, a doua zi se va merge catre Valea Izei, se va urca pe Valea Viseului si apoi pe cea a Vaserului pana unde permite peisajul montan. In cele din urma, caravana va parasi Maramuresul in directia Pasului Tihuta-Iacobeni. In program este inclus si un popas la Hanul Dracula (intre Bistrita si Vatra Dornei). Ierarhia se stabileste dupa un sistem destul de complicat prin cumul de puncte de penalizare (cel care aduna cele mai putine penalizari este declarat invingator si primeste 30 de puncte in campionatul national). Penalizarile se stabilesc in functie de timpii realizati raportati la cei ai castigatorului fiecarei probe speciale, astfel: pe drumurile de legatura - cate un punct pentru fiecare minut de intarziere, pe probele speciale se penalizeaza cu 1 punct fiecare minut de intarziere, acesta inmultindu-se cu gradul de dificultate al specialei. Orice interventie brutala asupra mediului ambiant (distrugerea unui copac, lasarea de resturi plastice in urma) este penalizata cu 400 de puncte. Prin urmare, se pune accentul pe pastrarea intacta a decorului natural. Nelu Pogacean, organizatorul raliului si totodata presedintele clubului Transsylvania Off-Road, declara ca: “specific acestui tip de competitie este faptul ca masinile strabat trasee deosebit de dificile, pe drumuri de a caror existenta inca nici eu nu sunt sigur. Fiecare concurent primeste la start un road-book (un tip de harta folosita in operatiunile militare din anii ’60 pe care se marcheaza punctele de control si bifurcatiile unde concurentii trebuie sa ajunga), dupa care se ghideaza in alegerea traseului. De aceea el este si pastrat secret, pentru a nu se putea merge in recunoastere. Practic, acesta este singurul reper pe care concurentii il au la dispozitie. Este, practic, un concurs de orientare!” Off-roadul este un sport destul de costisitor, putini fiind cei care isi pot permite sa-l practice. Masinile consuma in medie 80 litri de benzina la 100 km, deci numai combustibilul necesar acestui raid trece de 15 milioane de lei, la care se adauga taxa de participare (200 euro), dotarile tehnice, echipamentul si eventualele piese de schimb, toate trecand de 1.000 de euro. Chiar si costurile de organizare sunt mari, in jur de 10.000 de euro. Totusi, numarul participantilor creste mereu, contandu-se la Dracula Trophy pe cel putin 25 de participanti de la toate cluburile din Romania. Claudiu BABAN

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.