• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Vineri , 19 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 13 Februarie , 2006

Distributie de prima mana

Firma Comexmar a fostinfiintatain primii ani de dupa Revolutie. Initial, desfacerea s-a bazat pe vanzarea statica de bauturi alcoolice si bere.insa, bazandu-se pe o strategie de piata bine stabilita, pe profesionalismul angajatilor si calitatea produselor oferite, Comexmar a devenit un nume cunoscut si respectatin domeniul distributiei din Maramures. Inca de lainfiintare, din anul 1991, Comexmar urmeaza o traiectorie ascendenta. Initial, activitatea firmei se rezuma la vanzarea statica, adicain depozit, a bauturilor alcoolice si a berii.insa, pornind de la principiul caintr-o piata dinamica nu poti supravietui fara o strategie de piata dinamica, firma a fost nevoita sa opereze cateva schimbari.in 1996 ainceput sa faca si distributiein judet.in prezent, Comexmar dispune de un depozit de distributiein Baia Mare (450 mp), un depozit de vanzare statica (100 mp) si un depozit de distributiein Sighetu Marmatiei (330 mp). Totodata, societatea aincheiat contractein sistem en-gros cu distribuitori locali din principalele orase ale judetului. Dovada ca strategia de piata a firmei a avut succes, anul trecut, portofoliul produselor si al furnizorilor s-a triplat fata de 2004, iar firma a ajuns la o cifra de afaceri de 1,5 milioane RON pe luna. Mai mult, Comexmar deruleaza contracte cu producatori consacrati ca Alexandrion Grup, Prodvinalco, Calsrom, Pan Group, Mineral Quantum, Glina (Mandi) Company, Gudmark, Geen si Overseas. si, pentru o buna parte dintre acesti producatori, Comexmar are exclusivitatein Maramures. Astfel, a constituit un pachet de produse pe toate gusturile, din care nu lipseste Alexandrion, Tuborg, Kreskova, V33, Power Horse, apa minerala Spring Harghita, Cava D’Oro etc. Strategia Comexmar Strategia care a dus firma Comexmar printre liderii din domeniu s-a bazat pe cinci puncte principale: acoperire cat mai larga a judetului, personal cat mai bine pregatit, logistica, portofoliu de produse alcatuit din marci de prestigiu si un portofoliu de clienti cat mai complex. Erika Nemet, directorul economic al Comexmar, a declarat: „sunt multe firme care pun accent pe dezvoltarea structurii interne. Noi am mers invers. Amincercat sa vedem ce se poate face pe piata. Numarul de angajati nu a crescut semnificativ si cam 80% dintre ei sunt angajati vechi ai firmei. Iar firma ainceput sa se dezvolte. De la un an la altul, cifra de afaceri se dubleaza, iar portofoliul de clienti are acelasi trend.” Agentii de vanzari ai firmei suntimpartitiin doua divizii: bauturi alcoolice (7 agenti) si produse alimentare (3 agenti), plus o retea de agenti de distributie care livreaza marfa cu masinile proprii. Desi Comexmar se declara pregatita pentru a da piept cu standardele UE, Angela Ciobotaru, administratorul firmei spune ca strategia de dezvoltare a portofoliului de clienti si a retelei de distributie nu se opreste aici: „avandin vedere taxa pe viciu, majorarea utilitatilor si accizelor, e greu de spus care va fi evolutia firmeiin perioada urmatoare. Oricum, noi suntem pregatiti pentru integrareain UE si credem ca vom avea mai multi clienti externi dupa aderare. Deja am avut discutii cu o firma din Cehia, dar e destul de dificil sa impui un produs nou pe piata. Oricum, societatile din afara cred ca piata din Romania are un potential bun, iar noi suntem optimisti.” Ioana LUCACEL ioana@gazetademaramures.ro

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.