Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Dialoguri virtuale. Să trăiți bine! Chiar trăim bine? (III)
Întrebare: Câteva cuvinte privind trendul principalilor indicatori în ultimii zece ani?!
Răspuns: În perioada 2011-2020, 155 dintre țările analizate au cunoscut o îmbunătățire cu cel puțin un punct a calității vieții, a bunăstării sociale, în timp ce 42% dintre acestea au înregistrat scoruri mai mari cu cinci sau mai multe puncte. Statele Unite ale Americii, Brazilia și Ungaria sunt singurele trei țări care au înregistrat un declin privind indicele de progres social în acest interval.
Î.: Care sunt coordonatele care au crescut sau au scăzut în ultimul deceniu?
R.: Din 2011 până în prezent, coordonatele care s-au îmbunătățit la nivel global sunt accesul la informații și comunicații, accesul la educație avansată, locuință, apă și salubritate. Drepturile personale și incluziunea se regăsesc printre indicatorii care au scăzut de-a lungul perioadei analizate, în timp ce siguranța personală și calitatea mediului au stagnat.
Î.: Care sunt componentele indicatorului: Nutriție și îngrijiri medicale de bază?
R.: Subnutriție: Decese cauzate de boli infecțioase; Accidente prin căderea copilului; Rata mortalității materne și Rata mortalității infantile.
Î.: Care sunt componentele indicatorului: Apă și canalizare?
R.: Decese imputabile apei, igienizării și igiena nesigură; numărul populației care utilizează surse de apă nesigure sau neameliorate; Numărul populației care utilizează canalizare nesigură sau neameliorată.
Î.: Care sunt componentele indicatorului: Adăpostire?
R.: Utilizarea combustibililor curați și tehnologia pentru gătit; Acces la electricitate; Decese imputabile poluării aerului din gospodărie.
Î.: Care sunt componentele indicatorului: Siguranța personală?
R.: Decese în trafic; Crimele politice și tortura; Criminalitate percepută; Rata omuciderilor.
Î.: Care sunt componentele indicatorului: Fundamentele bunăstării?
R.: Acces la cunoștințe de bază; Acces la educație de calitate; Femeile fără școlarizare; Paritatea de gen în realizarea secundară; Înscrierea la școala primară; Obținerea școlii secundare.