• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 16 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 10 Septembrie , 2013

Dialoguri virtuale / Luminiţa de la capătul tunelului

Întrebare: Vizita directorului general al Fondului Monetar Internaţional este urmată de lungi negocieri între reprezentanţii instituţiilor creditoare şi autorităţile române?!

Răspuns: Imediat după încheierea vizitei lui Lagarde au început discuţiile tehnice cu echipa de experţi, în perioada 17-31 iulie 2013, formată din specialişti ai FMI, Banca Mondială şi Comisia Europeană, condusă de Andrea Schaechter în locul lui Erik de Vrijer. Reprezentantul FMI în România este Guillermo Tolosa.

 

Î.: Noile negocieri pleacă de la concluziile ultimului acord, cel din 2011. Care au fost acestea ?

R.: Specialiştii din boardul F.M.I. au afirmat că acordul din 2011 a fost finalizat cu succes.

 

Î.: Care au fost elementele menţionate la acea dată ca fiind relevante pentru afirmaţia de „succes”?

R.: Le enumăr, cu menţiunea că ceea ce părea la acea dată un succes, după nici o lună, se dovedeşte a fi un fiasco, asemănător cu privatizarea Oltchim. Este vorba de privatizarea CFR Marfă. Celelalte elemente de succes menţionate au fost: introducerea managementului privat la companiile de stat şi reducerea arieratelor.

 

Î.: Ce recomandări au fost făcute, care, bineînţeles, vizează elementele noului acord?

R.: Noi reforme în sănătate, taxe, energie, transporturi şi companii de stat.

 

Î.: La negocieri se intră cu o scrisoare de intenţie aprobată de Guvernul României, care sunt principalele elemente care vor afecta în viitor existenţa noastră cotidiană şi nu numai?

R.: Scrisoarea de intenţie, comunicată oficial, este structurată pe 37 de puncte şi vizează, în principal, următoarele:

- Majorarea creşterii PIB la 1,6% în 2013;

- Menţinerea deficitului de cont curent sub 4% din PIB;

- Scăderea ratei inflaţiei sub 5%;

- Se menţin riscurile perspectivei economice datorate scăderii activităţii economice din zonă sub nivelul aşteptat şi o absorbţie a fondurilor comunitare sub aşteptări;

- Un deficit de cash de 2,1 din PIB;

- Mărirea salariului minim la 800 Ron;

- Creşterea pensiilor cu 4%;

- Reducerea până la eliminare a arieratelor bugetului de stat şi ale administraţiilor locale;

- Introducerea coplăţii în spitale;

- Revizuirea listei pozitive a medicamentelor;

- Reducerea perioadei de spitalizare şi creşterea nivelului de utilizare a serviciilor ambulatorii;

- Lărgirea bazei de impunere în agricultura printr-un impozit prezumtiv;

- Modernizarea administraţiei fiscale;

- Norme de personal pentru fiecare minister ordonator;

- Absorbţia mai rapidă a fondurilor UE;

- Noile proiecte de investiţii din resurse proprii vor fi limitate, accentul punându-se pe investiţiile care pot fi terminate într-un an;

- Continuarea privatizărilor din sectorul de stat;

- Îmbunătăţirea managementului companiilor de stat;

- O nouă legislaţie privind piaţa muncii.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.