Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Dialoguri virtuale. Droguri, bani şi puţină istorie
(ultima parte)
Întrebare: Deci a câştigat o altă filozofie şi nu cea marxistă!?
Răspuns: S-a dovedit că o comunitate adevărată este reprezentată de familie şi națiune, respectiv acel loc unde există comunitate de limbă, cultură şi sânge. Prin globalizare sau cosmopolitism nu te poți reproduce, trebuie să ființeze o comunitate naturală şi nu una artificială. Marxiștii nu au înțeles - şi nici în prezent nu înțeleg - cum de proletarii nu s-au unit. Nu au înțeles cum s-a putut întâmpla să nu se declanșeze revoluția mondială comunistă, respectiv cum nu s-a valorificat teoria lui Troțki, a revoluţiei permanente. Milioane de oameni au ales națiunea şi nu revoluția.
Î.: Care a fost explicația marxiștilor în eșecul experimentului?
R.: Explicația marxiștilor a fost că motivul nerealizării visurilor lor a fost cultura creștină şi au concluzionat că, atâta timp cât cultura creștină va exista, nu se va realiza visul lor milenarist. Până când cultura creștină va influența gândirea europeanului, nu este suficientă mișcarea muncitorească şi este nevoie ca această gândire să fie distrusă, nimicită.
Î.: Vă rog să reveniți cu câteva detalii privind Școala de la Frankfurt.
R.: Dacă citești lucrările lui Jurgen Habermas, rezultă clar scopurile marxiste ale Școlii de la Frankfurt.
Herbert Marcuse ( 1898 - 1979) filosof și sociolog german, un exponent de frunte al școlii neo-marxiste de la Frankfurt dorea instaurarea unei societăți de „perversitate polimorfăˮ și a chemat la „liberarea sexualăˮ, fiind liderul mișcărilor studențești din a doua parte a secolului XX. În acea perioadă s-a amintit de cei trei M: Marx, Mao, Marcuse. Se vorbea de omul unidimensional.
Î.: La numai câteva sute de kilometrii de noi a trăit un Lukacs Gyὅrgy?
R.: Pentru a înțelege mai bine modul de gândire a Şcolii de la Frankfurt, se poate aminti că Gyὅrgy Lukacs, pe timpul guvernului comunismului maghiar de la începutul secolului XX, a introdus în programa școlară educația sexuală. Sau azi, după aceeași filosofie, se pune sub semnul întrebării necesitatea grupurilor sanitare separate pentru băieți şi fete, egalitatea dintre raporturile homosexuale şi heterosexuale, totul să se reducă la plăcere fără nicio răspundere față de viitorul omenirii.
Școala de la Frankfurt a pornit o luptă împotriva culturii creștine, a familiei, a rolului tatălui, a sexualității tradiționale, normale.
Cultura occidentală a fost marcată semnificativ de această gândire. America şi Europa au fost grav afectate, destrămate din punct de vedere moral. Drogul are un rol decisiv în această direcție.
Î.: Care este situația din România?
R.: Trecerea în revistă a parcursului istoriei drogurilor se poate transpune şi în România contemporană. Școala de la Frankfurt nu a murit. Cutia Pandorei a fost deschisă şi demonii din ea colcăie şi vor colcăi şi pe meleagurile noastre.