Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Dialoguri virtuale / Droguri, bani şi puţină istorie
Întrebare: Care era specificitatea acestui triunghi?
Răspuns: În acest triunghi, ţăranii, populaţia majoritară, trăiau din producţia de droguri. Aceştia erau obligaţi să producă opiu, condiţionaţi de a primi în schimb orez şi bunurile minime pentru a-şi duce existenţa. Pe lângă această condiţionare, în caz de refuz deveneau militari în războiul din Vietnam.
Vietnamul acelor vremuri devine şi locul de rafinare a opiului care, în sine, nu are o valoare mare. Drogurile erau transportate cu avioane în zonele de consum unde erau mulţi bani, în afara Chinei.
Deci din India, iniţial zona majoritară de producţie a drogurilor, producţia se mută în triunghiul amintit, în care actorii principali erau constituiţi din parte a armatei lui Ciang Kai-Shek, populaţia din triunghi şi cei care au preluat, de la englezi, puterea din acea zonă.
Î.: Cum a apărut în această „afacere” Afganistanul?
R.: O altă zonă geografică de producere a macului, inclusiv în prezent, este Afganistanul. Primii care au intrat în război au fost ruşii. Cei care au finanţat forţele afgane împotriva ruşilor au fost producătorii de mac, opiul. Astăzi 80% din producţia mondială de opiu este în această ţară.
Î.: Pe lângă opiu intră în „afacere” şi cocaina?!
R.: O altă zonă în care drogul preferat este cocaina şi nu opiul este cea a continentului american. Ţinta traficanţilor este „Ţara Făgăduinţei”, Statele Unite ale Americii, o piaţă mare şi bogată. Poarta de intrare terestră preferată şi loc de rafinare era statul Arkansas. Marile ţări producătoare din zonă sunt Columbia şi Mexicul.
Î.: S-au făcut filme, reportaje despre „lupta” între bine şi rău, legată de droguri!?
R.: Paza de coastă a SUA a pornit un adevărat război împotriva ambarcaţiunilor care transportau drogurile, multe din acestea au fost scufundate, fapt care a făcut comercianţii de droguri să considere că această stare de fapt nu mai poate continua şi s-au aşezat la masa negocierilor în Elveţia, cele două părţi fiind comercianţii din America de sud şi cei din SUA. Astăzi, transportul masiv se face cu avioane şi, astfel, afacerea poate continua pe mai departe.