• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 18 August 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 22 Iunie , 2010

Dialoguri virtuale

Altii sunt mai buni ca noi? (II) Intrebare: In continuarea numarului trecut, legat de fenomenul Japonia, probabil ca este si o motivatie datorata conditiilor naturale ale insulelor japoneze! Raspuns: Desigur, Japonia nu dispune de resurse naturale. Solutia acceptata de intreaga natiune este: * Importarea de materii prime, prelucrarea acestora prin adaugare de valoare si exportarea produselor. Banii castigati sunt utilizati pentru procurarea de alimente. NOTA: * Au o populatie de peste 100 milioane locuitori; * Suprafata arabila 10% din suprafata tarii; * Zona predominant muntoasa, afectata de cutremure. I.: Care sunt preocupaarile guvernului in acest context? R.: Guvernul este preocupat sa „creeze” un popor cu un sistem unificat de valori, respectiv dedicarea pentru munca. Japonezii cred ca daca etica muncii se va deteriora, tara se va prabusi. Acest sistem de valori este impartasit de toate ministerele. Aceasta mentalitate este tipica robotului, reprezentand o sugestie posthipnotica, implantata permanent in mintea japonezilor. Japonezii sustin ca, desi tara lor nu este bogata din punct de vedere al resurselor, ea trebuie sa se comporte ca o mare putere. I.: Care este modul lor de operare educational ? R.: ªi aici se vede modelul japonez. * In programul educational pentru gradinite, de 3 ani, accentul se pune pe deprinderea de a lucra si a se juca impreuna cu ceilalti copii. (Lucrurile pe cont propriu se dezamorseaza cu enunttul: „Unghia care creste este taiata“). * Educatia japoneza pune accentul pe armonia grupului, ea descurajeaza eroii si superperformerii. Nici unui geniu nu-i este permis sa sara peste etape si sa avanseze mai rapid decat ceilalti. Copiii dotati sunt invatati sa-si utilizeze inteligenta sporita de care dispun pentru a netezi relatiile interpersonale si pentru a-i ajuta pe colegii mai „lenti”, acest mod de operare i se pretinde si unui director de firma japoneza. * Copiii japonezi, la varsta prescolara, sunt privilegiati si rasfatati. Mai tarziu, sunt invatati sa se comporte intr-un mod care sa favorizeze binele public, sa lucreze, ca nu cumva sa moara de foame. * Sistemul lor educational este puternic influentat de fostii lor stapani coloniali. Este posibilul motiv pentru care sunt atat de deosebiti din punct de vedere al comportamentului lor social si industrial de celelalte tari din Asia (va urma). Stefan GONCZI

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.