Curs valutar








Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii



Dialoguri virtuale / 12 tendințe importante în marketingul digital pentru 2025 (a treia parte)
NICOLETA BAICU
HEAD OF DIGITAL & ECOMMERCE MARKETING, CARREFOUR ROMÂNIA
Adoptarea noilor tendințe și cunoașterea consumatorului
Cred că toată perioada este aparte, prin câteva intersecții istorice foarte interesante. Avem opoziția tot mai vizibilă dintre neofili - cei deschiși la schimbare - și neofobi - cei foarte refractari. Vedem pe străzi o mulțime de Tesla, dar avem proprietari de Diesel care probabil că nu s-ar vedea folosind vreodată altă motorizare. Generația Z crește, începe să influențeze lumea, să câștige bani, așa că dobândește și o miză comercială tot mai mare. Milenialii au crescut de-a binelea și sunt dispersați destul de interesant pe un spectru care variază de la familii deja întemeiate și până la demisii și călătorit în lume cu rucsacul în spate. Suntem în momentul nașterii AI-ului. Suntem primii care ne-am jucat în DALL-E, Midjourney, ChatGPT. Suntem în cea mai inflaționistă perioadă din ultimii aproape 20 de ani. Dobânzile sunt foarte sus. Încrederea populară în crypto a scăzut. Google se pregătește de lumea fără cookie-uri. Și lista continuă.
Cu atât mai mult, noi, marketerii, avem o misiune dificilă. În primul rând, să înțelegem cu adevărat tendințele, să ne pregătim strategic, să cunoaștem consumatorii la nivel aspirațional și să le anticipăm corect nevoile. Pentru companii, probabil că în multe cazuri va fi nevoie de o adaptare radicală a portofoliilor. Din punctul de vedere al execuției comunicării, sunt sigură că va fi nevoie de multă inovație pe toate planurile - la nivel de structurare mesaj, design de campanie, standarde ale creativelor - creativilor, consumer experience flawless și operare în sistem omnichannel care să faciliteze acțiuni rapide în baza datelor de consumator.
SÎNZIANA STOICESCU
DIGITAL CHANNELS SENIOR MANAGER, BAT ROMÂNIA
Campanii online responsabile
Se estimează că publicitatea online este responsabilă pentru 2% până la 4% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră la nivel mondial. În 2025 o campanie de succes ar trebui să vizeze, pe lângă rezultatele de business, și un impact cât mai mic asupra mediului înconjurător și reducerea amprentei de carbon. Vedem că din ce în ce mai mulți clienți înțeleg importanța adoptării unor abordări mai sustenabile pentru campaniile lor publicitare online. Acestea includ utilizarea datelor first party pentru a obține avantaje competitive, folosirea formatelor și canalelor cu impact maxim, alese cu grijă de algoritmi dedicați, controlul atent al frecvenței reclamelor și adoptarea de instrumente de măsurare care să ajute la înțelegerea impactului real al campaniilor și la optimizarea acestora. Brandurile irosesc până la 57% din afișări, pe aceeași utilizatori, dar într-un studiu Adform și PwC, în urma unui experiment controlat, am observat că se poate obține un reach de până la 700% mai mare controlând frecvența corect, fără nevoie de cookies 3rd party.
Așadar, brandurile și agențiile pot alege să transmită reclama pe site-urile cu cea mai mică amprentă de carbon, care, nu întâmplător, sunt deținute de companii media de calitate și nu de „ad content factories”. Este posibil să reduci emisiile de carbon și să crești performanța în același timp, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă pentru brandurile care doresc să acționeze responsabil și sustenabil pe viitor.