Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
Luni , 4 Aprilie , 2011
Despre portretul in fotografie
* Portretul a fost, este si va ramane o tema majora in artele vizuale. La sfarsitul de secol XIX, fotografia a preluat aceasta problematica, rivalizand cu desenul si pictura. Pictorialistii au incercat chiar sa aduca imaginea, atat de tributara realitatii, pe taramul unui vizual deja cunoscut si apreciat de colectionarii si artistii epocii.
Reprezentarea portretului a fost - dincolo de un studiu minutios al expresiei, al luminii, al materialitatilor, al interpretarii universului cromatic mimetic intr-unul sintetic al alb-negrului - o masura a timpului, a efemeritatii fiintei umane. S-au editat chiar manuale care tratau problematici ca vestimentatia, gestica si expresia personajelor, care la inceput pozau timp de aproximativ 20 de minute pentru un cadru.
Fotografia portret de studio a declansat mai apoi in Europa de Vest si in America de Nord o moda in randul aristocratiei, atat pe plan familial, cat si pe cel social si in special pe cel politic.
La Galeriile UAP din Baia Mare putem viziona o expozitie de fotografie a artistei fotograf Alexandra PASCA din Bucuresti. Ideea de a reprezenta palarii de epoca personalizate si inscenate prin modelele feminine diferite, ne duce cu gandul la fotografia de epoca, mai mult la inceputurile fotografiei de moda.
Ne intoarcem in timp, atunci cand sotiile industriasilor isi prezentau propriile creatii. De data aceasta artistul prezinta colectia de palarii intr-o atmosfera creata in spiritul acestora, potrivind modelele pentru povestea fiecarui obiect, ramanand intr-o gama cromatica restransa, oprind timpul undeva, candva, intr-o nostalgie a ceea ce stim despre trecut. Ipostazele sunt regizate de asa maniera incat naturaletea ramane caracteristica principala a fotografiilor.
In cazul Alexandrei PASCA as spune ca preluam o tema majora a fotografiei de moda, pentru a o aduce de la stadiul de document la cel experimental specific fotografiei artistice. Portretul traieste intr-o simbioza cu accesoriul, in prezenta florii ce nu ne lasa sa uitam ca suntem efemeri. Totodata, frumusetea, delicatetea si gingasia celor trei elemente care compun imaginile prezente se contopesc pentru a crea un univers pur feminin si feminizant. Materialul vizual creat si prezentat de Alexandra PASCA ne arata inca o data ca imaginea fotografica are si va avea puterea de a dialoga intre trecut si prezent, invitand privitorul la o calatorie vizuala in care distantele sunt anulate.
Laura GHINEA, grafician
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.