• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Sambătă , 23 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 28 Septembrie , 2009

De ce o pagina despre educatie?

* Toate solutiile la problemele globale fac apel la educatie ca la un colac de salvare. Peste tot in lume educatia este in centrul atentiei, iar sistemele de educatie se afla intr-o transformare continua, incercand o tot mai buna adaptare la lumea reala. Un lucru este foarte clar: educatia are o implicatie vitala asupra destinderii si linistii sociale; cultura si educatia sunt cele ce intretin speranta si isi asuma realitatea evadarii din cele mai de jos, din cele mai putin favorizate straturi ale societatii spre o conditie superioara. Decenta sociala si stabilitatea politica cer sa existe efectiv si sa fie recunoscuta sansa ca oricine sa poata evolua. La noi, socul libertatii a creat dezordine, iar scoala este o institutie vulnerabila si in unele locuri a incetat sa mai fie spatiul rigorii si al demnitatii. In spatiul liber al mass-media se vantura tot felul de scenarii, uneori daunatoare, cu accent pe senzational si atipic. Oferta abundenta de informatii confisca atentia si comuta sensul gandirii spre provocari facile, ori in opinia noastra adevarata educatie incepe cu o atitudine speciala fata de invatare. Educatia trece obligatoriu prin accesul la cunostinte, prin impunerea de continuturi si metode, prin procese de invatare mai mult sau mai putin coercitive. Elevul trebuie sa fie motivat sa invete, efectiv in comunicare, creativ in spatiul sau de viata si cu responsabilitati in afara scolii. Din perspectiva elevului exista mai multe modalitati de raportare la invatare, de la dedicatie si pana la abandon si dezertare spre alte scenarii existentiale. Este nevoie sa se treaca, rapid, de la rolul autoritar si unic al scolii la un sistem de valori umaniste cu importanta pe initiativa responsabila venita din toate partile implicate in educatie. Noi credem ca se impune o redefinire a echilibrului educational; realizarea unui optim intre deciziile luate de scoala si initiativele venite din partea parintilor si partenerilor educationali. Dinamismul vietii sociale face ca la structurarea trasaturilor de personalitate ale copiilor si tinerilor sa contribuie o serie de factori cu influente specifice. Unul dintre acestia este si presa scrisa, media in general, care in viziunea noastra trebuie sa-si amplifice functia educativa. Mass-media formeaza al patrulea mediu constant de viata al copilului. Functia educativa a mijloacelor de comunicare in masa nu determina inlocuirea activitatii de invatare desfasurata in cadrul institutionalizat al scolii. In baza acestei functii, media va intelege educatia in sens larg, ca proces complex cu finalitate adaptativa, si nu in sens restrans, cu reducerea educatiei la activitatea educativa din scoala. Daca se priveste educatia in sens restrans, atunci se va sesiza ca in scoala sunt prevalente aspectele pozitive care merita mediatizate, chiar daca in opinia jurnalistilor nu sunt evenimente de presa. In privinta realizarii functiei educative, presa are marele avantaj de a prezenta normele, rolurile si modelele de comportament “in actiune”; in acest fel pot fi confirmate normele si modelele societatii chiar prin prezentarea unor situatii de incalcare a acestora sau se pot implica dezbateri referitoare la respectarea lor si a atitudinilor de acceptare, respingere sau modificare. Aceasta pagina despre educatie va da posibilitatea scolilor maramuresene sa se autoprezinte, iar noi, prin acest demers, incercam sa redobandim increderea in scoala ca institutie centrala a comunitatii, cu rol de constructie culturala a personalitatii. Prof. Mariana Pop, Inspector scolar general

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.