Curs valutar
Euro
4.5680 RON
Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc
1.4823 RON
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
bonta emese pe 29.02.2024 la 09:22
Domnilor ziaristi, sunteti intr-o grava eroare din nou, sunt in muzeu de pe vremea lui Ceausescu, domnul Alexa
G. Buju pe 16.01.2024 la 01:04
Felicitari lui !
Bun si de cinste Morosan !!
De mirare e ca polutucii din acelashhh aluat moroseni nu fac
Pompiliu Barbu pe 14.11.2023 la 16:08
Un om deosebit! De ar face fiecare roman pe sfert din ce a facut acest om Romania ar fi departe!
Nelu Botiș pe 29.09.2023 la 14:27
1. Stimate domnule Teremtus, cu tot respectul, vreau sa va comunic faptul ca Bonta Emese nu va respecta.
2.
* Numita de catre pictori, arhitecti si desenatori ai Renasterii camera lucida, camera obscura devine pentru fotografi, in secolul al XIX-lea, camera obscura. In ciuda denumirii pe care o poarta imaginea, se formeaza si este perceputa datorita prezentei luminii.
Dimensiunile ei au variat, de la o cutie de chibrituri, pana la dimensiunile unui hangar, cu ajutorul caruia s-a fixat pe pelicula un lant muntos la dimensiuni gigantice. Intr-adevar ca acest mister al imaginii relevate si revelate de o lumina aproape imperceptibila ni se destainuie de doua ori.
Prima data atunci cand vorbim de spatiul unde se impresioneaza suprafata fotosensibila si a doua oara in laboratorul propriu-zis, unde imaginea din starea latenta devine imagine vizibila cu ochiul liber si este fixata pe suportul fotografic. Camera obscura a fost martorul cel mai fidel al descoperirii si evolutiei tehnicii fotografice, fiind in acelasi timp un instrument pe care artistii si arhitectii Renasterii l-au utilizat in cercetarile si tratatele de la acea vreme.
Instalatia, alaturi de performance si mixed-media sunt tot mai des intalnite ca modalitati de exprimare in vizualul contemporan. Daca performance-ul imprumuta forme de manifestare, gestica si expresivitati specifice teatrului, mixed-media reuneste informatii provenite din medii vizuale diverse si diferite, instalatia este un rezultat al sincretismului dintre pictura, grafica, sculptura, arhitectura, muzica.
Ideea de a face o instalatie cu o camera obscura ce sa cuprinda desene pe suport transparent a venit in intampinarea gandului de a relationa imaginea ce se formeaza pe suportul transparent al peliculei fotosensibile cu desenul, cu prima reprezentare a ideii. Este asadar o asociere intre obiectul propriu-zis al camerei obscure cu insasi camera obscura din noi, din fiecare artist, unde se creeaza imaginile, unde vizualizam ceea ce gandim, ceea ce traim, ceea ce simtim. Spatiul expozitional este insotit de ganduri scrise pe tema camerei obscure apartinand colegilor de breasla si prietenilor.
Amintesc aici nume ca Ioan HORVATH-BUGNARIU, Dorel Stefan GERENDI GAINA, Nicolae SUCIU, FELEKI Karoly, Ovidiu PECICAN, Dorel TOPAN, Eugen SAVINESCU, Angela KALO si Adrian CHIRA. Instalatia este expusa la Galeriile de Arta ale Uniunii Artistilor Plastici Filiala Baia Mare.
Laura GHINEA, grafician
Comentariile celorlalți
Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.
Comentează acest articol
Adaugă un comentariu la acest articol.