• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 21 Iulie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Luni , 16 Iulie , 2012

De 3X ministru

Fostul rector al Universităţii Politehnice din Bucureşti, profesor doctor Ecaterina Andronescu, numită pentru a treia oară ca ministru al Educaţiei, după mandatele din 2000-2003, în Cabinetul Năstase, şi 2008-2009, în Guvernul PDL-PSD, şi-a început mandatul „abrupt”, aşa cum mărturiseşte. Trebuie să gestioneze „dezastrul” numit bacalaureat şi evaluare naţională. Ministrul Educaţiei explică într-un interviu acordat în exclusivitate GAZETEI de Maramureş care sunt obiectivele sale pe termen scurt, mediu şi lung.

 
 

Reporter: Cum aţi început cel de-al treilea mandat de ministru al Educaţiei?

Ecaterina Andronescu: Abrupt.

 
Reporter: Ce priorităţi v-aţi trasat?

Ecaterina Andronescu: Sunt obiective pe termen scurt şi obiective pe termen mai lung. Obietivele pe termen scurt se referă la finalizarea anului universitar şi şcolar, în sensul în care vreau să se încheie evaluarea la clasa a VIII-a şi admiterea în clasa a IX-a şi în şcolile profesionale. Apoi, să finalizăm examenul de bacalaureat în prima sesiune şi să pregătim cea de-a doua sesiune, încercând să-i susţinem pe cei care nu promovează cu nişte cursuri de pregătire. Tot pe termen scurt trebuie să pregătim examenul de titularizare, definitivatul şi începutul de an şcolar. Acestea sunt problemele curente, cărora trebuie să le dăm importanţa cuvenită, pentru că ele reflectă şi debutul în anul şcolar şi universitar următor. Apoi sunt obiective pe care aş vrea să le finalizăm şi să încercăm să facem schimbări de profunzime în ceea ce priveşte programele şcolare şi manualele şcolare.

 

Reporter: Cum se explică rezultatele de la bacalaureat şi care sunt solu-ţiile?

Ecaterina Andronescu: Pornim explicaţia în legătură cu acest subiect pe mai multe căutări, să spunem, pe mai multe căi. Pe de o parte, la liceele tehnologice, din păcate, prin repartizarea computerizată, nu ajung cei mai buni elevi şi nu s-au luat măsuri care să îi ajute pe elevi să treacă peste deficienţele cu care vin în clasa a IX-a şi, în acelaşi timp, cred că subiectele au fost inadecvate, şi de aceea cred că un bacalaureat diferenţiat, cu rute profesionale post-bacalaureat diferite, se impune, şi vom încerca, în următoarea perioadă de timp, să dezbatem public această idee cu toţi actorii din sistem interesaţi de acest subiect. Sigur că în documentul pe care l-am prezentat premierului sunt propuneri de măsuri concrete pe care le vom completa în perioada imediat următoare şi care se referă la propuneri la nivel naţional, la nivelul inspectoratelor şcolare, la nivelul fiecărei şcoli şi la nivelul fiecărui cadru didactic. Vom încerca să accentuăm monitorizarea prin inspecţia şcolară pe parcursul anului şcolar, în mod special pentru disciplinele prevăzute la bacalaureat. În acelaşi timp, vom încerca să organizăm mai multe simulări ale examenului de bacalaureat, în aşa fel încât să atragem atenţia, înainte de a fi prea târziu, asupra situaţiei în care se află elevii, într-un moment sau altul.

 

Ecaterina Andronescu s-a născut în 7 aprilie 1948, la Malovăţ, Mehedinţi, este căsătorită şi are un copil. În 1972 a absolvit specializarea Ştiinţă şi Ingineria Materialelor Oxidice, Facultatea de Chimie Industrială, Universitatea Politehnică Bucureşti. În 1982 a devenit doctor în Ştiinţa şi Ingineria Materialelor Oxidice, în 1994- 1995 a făcut specializări la Universitatea “Claude Bernard”, Lyon - Franţa, iar în 1995 -1997 la University of London, Darlinghton, Anglia, apoi, în 1998 - specializare la University of Sevilla, Spania.În perioada 1972 - 1983 a fost asistent universitar la UPB, apoi, 1983 - 1990, şef lucrări (lector), 1990 - 1994 - conferenţiar, iar din 1994 până în prezent, profesor universitar la aceeaşi instituţie de învăţământ superior din Capitală.

Andronescu a fost, în perioada 1989-1992, prodecan la Facultatea de Chimie Industrială, apoi, între 1992-2004, decanul instituţiei. Din 2004 şi până în 2008 a fost rectorul Universităţii Politehnice Bucureşti şi preşedintele Consiliului Naţional al Rectorilor.

 

Este membru PSD din 1996, iar din 1997 este membru în Consiliul Naţional PSD, membru în Biroul Executiv Central şi tot din 1997 vicepreşedinte al Organizaţiei PSD a municipiului Bucureşti. În prezent, Andronescu este vicepreşedinte PSD la nivel central. Ecaterina Andronescu este preşedintele Asociaţiei Profesorilor Social-Democraţi, are peste 155 de lucări ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi străinătate (30), peste 60 de contracte de cercetare ştiinţifică naţionale sau internaţionale (56 cu responsabilitate directă), trei cărţi apărute şi un brevet de invenţie. În 2002 a primit Steaua României în grad de Cavaler, iar în 2003 devine Doctor Honoris Causa al Universităţii Tehnice Iaşi, al Universităţii Aurel Vlaicu Arad şi membru corespondent al Academiei Tehnice Baia Mare. În 2004 primeşte titlul de Doctor Honoris Causa al Universităţilor Politehnice din Timişoara, Suceava, Petroşani.

 
„Probabil că, spre sfârşitul lunii august, ne punem speranţa într-o sesiune suplimentară, într-o sesiune extraordinară a Senatului, în aşa fel încât concluziile pe care le vom desprinde în urma dezbaterii publice să le putem materializa într-o lege, pe baza căreia să se organizeze examenul de bacalaureat pentru anul şcolar următor” - Ecaterina Andronescu.

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.