• Facebook
  • Rss Feed
2°C la Baia Mare
Astăzi este Duminică , 24 Noiembrie 2024

Curs valutar

Euro Euro
4.5680 RON
Dolar american Dolar american
4.0093 RON
Lira sterlină Lira sterlină
5.1744 RON
Forint unguresc Forint unguresc
1.4823 RON

Newsletter

Ultimele comentarii

Marţi , 6 Mai , 2008

Dakarul vazut din sa

La doar 24 de ani, Mani Gyenes e romanul care s-a clasat pana acum cel mai bine in celebra competitie Dakar. In urma rezultatelor bune inregistrate in Red Bull Romaniacs, Mani a avut pentru prima oara ocazia sa participe in cea mai renumita competitie rally raid din lume, cea din Dakar, din 2006. Mani a avut o comportare excelenta, ocupand in final locul 46 din 245, cate au luat startul, si locul 9 la debutanti. Anul acesta, Mani a fost prezent la concursul care a inlocuit Dakarul, s-a desfasurat in mare masura in Maramures. La mai putin de o saptamana de la terminarea primei editii a Central European Rally, Mani Gyenes ne-a vorbit despre cum s-a desfasurat concursul din punctul lui de vedere, despre motocicleta cu care a concurat si despre planurile pe care le are in continuare in acest an. „Am fost putin dezamagit de locul 11 la general pe care l-am ocupat in final. Daca nu primeam penalizarea de 30 de minute, cand am ratat un punct GPS, as fi iesit pe 7 la general. Concursul a fost mai usor decat Dakar, pentru ca a durat numai 7 zile si distantele au fost mult mai mici. Evenimentul a fost foarte bine organizat, traseele alese au fost excelente atat in Ungaria, cat si in Romania. Traseele din Romania au fost mult mai grele decat in Ungaria, pentru ca au fost multe pietre si nu s-a putut merge cu viteze foarte mari. Motocicleta cu care am concurat la Central Europe Rally este o motocicleta enduro, cumparata din fabrica de la KTM si modificata in Franta special pentru Dakar. Acolo, i-au fost adaugate rezervoare, s-a montat un scut si s-a instalat o pompa de benzina. Telescoapele au fost facute in Italia special pentru Dakar. Normal ca dupa ce am fost in Lisabona si ne-am intors acasa, am luat jos rezervoarele din spate, pentru ca nu aveam nevoie de autonomie prea mare pentru concursul asta. Am usurat motocicleta pe cat a fost posibil, ajungand la 130 de kilograme fara benzina, avand astfel o motocicleta mult mai usoara decat cea pe care am concurat in 2007 si, in consecinta, mi-a placut mult mai mult. In Romania, nu voi mai concura cu motocicleta asta, pentru ca in Campionatul National de Enduro si Enduro Motocros voi folosi o motocicleta mult mai usoara de doar 300 cm cubi. Acum, am ceva probleme cu motocicleta de Dakar, pentru ca s-a stricat schimbatorul in ultima zi de concurs si nu am putut folosi deloc viteza a 4-a, trebuind sa trec din a 3-a direct in a 5-a. Din fericire, s-a intamplat in ultima zi si nu a trebuit sa schimbam motorul atunci. Probabil o vom repara, o vom pregati pentru enduro si o vom vinde ca motocicleta de enduro. La anul, pentru Dakar, voi avea un model nou de motocicleta, dar voi alerga la aceeasi clasa, de 450 cm. Sunt dezavantajat in linie dreapta, pentru ca nu poti merge cu o astfel de motocicleta cu mai mult de 140 km/h. In linie dreapta, cei cu motocicletele mai mari treceau pe langa mine cu 160-170 km/h. Anul acesta, voi alerga in Campionatul National de Enduro si de Enduro Cross, urmand ca in august sa merg la etapa de Rally Raid care va avea loc in Ungaria. Daca pana atunci se repara motocicleta cu care am fost la Central Europe Rally, probabil o voi folosi si acolo. In septembrie, voi participa la Reb Bull Romaniancs la Sibiu si, tot in septembrie, voi merge in Grecia, unde va avea loc anul acesta competitia Six Days, una dintre cele mai vechi si mai celebre competitii de enduro motocross din lume. Dupa aceea, ma voi pregati pentru Dakar, care va avea loc in ianuarie, in Argentina si Chile. Sper ca Central Europe Rally sa aiba loc si anul viitor, pentru ca atat organizatorilor, cat si concurentilor le-a placut foarte mult”, ne-a mai declarat Mani Gyenes, incantat de experientele traseului din Maramures. George GINGUTA

Comentariile celorlalți

Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.

Comentează acest articol

Adaugă un comentariu la acest articol.