Curs valutar
Recomandările Gazetei
Evenimente locale, concerte, teatru, expoziții, filme, cărțiNewsletter
Ultimele comentarii
Culorile toamnei
„A venit toamna. Pe cărările de frunze, vântul păşeşte încet, să nu le tulbure somnul. Copaci sărăcăcioşi încremenesc la marginea timpului, osteniţi de truda rodirii. Un soare indulgent îşi mai arată din când în când obrazul, poleind muşchiul moale şi pieliţa strugurilor. Pe cer, stoluri de păsări îşi caută calea spre ţări mai calde. Copiii, şi ei stoluri-stoluri, se îndreaptă spre şcoală cu roadele toamnei în ghiozdan… De!... numai o dată pe an sunt „Culorile toamnei”! Și ce mai culori! – roşul aprins al măceşelor, galbenul şi maroniul frunzelor se întunecă de noaptea strugurilor. Dovleacul, ca un soare mai mic, aruncă raze spre suratele lui. Roşia, gata să plesnească de sevă, îşi înghesuie obrazul în vânăta bătrână, iar ardeiul iute e gata de fugă. Toate laolaltă stau aşezate cu rost pe machetele copiilor - o pată de culoare în tabloul vieţii de elevi. Noi, profesorii, ne bucurăm de bucuria lor şi aşteptăm o nouă toamnă în care să culegem alte roade - roadele învăţăturii”.
Pop Mariana, diriginte clasa a V-a
Grupa „Ciupercuţelor” se prezintă! Suntem ciupercuţele mici, o ciupercuţă mijlocie şi trei ciupercuţe mari. Noi, la grădiniţă, ne jucăm şi învăţăm pentru că vrem să devenim cei mai buni preşcolari. Suntem cu toţii prieteni buni, ne-am împrietenit deja şi cu doamna educatoare. Nouă ne place mult să venim la grădiniţă, fiindcă învăţăm lucruri noi şi interesante. Am desfăşurat un proiect de cercetare cu tema: „cu papucii ei de frunze, toamna a venit în zbor...”- Aspecte de toamnă”.
Profesor învăţământ preşcolar Telegdi Buzaş Erika
„Noi suntem clasa albinuţelor, ceea ce dovedeşte că suntem hărnicuţi şi de aceea am reuşit să pregătim ceea ce vedeţi azi aici. Ne place foarte mult ora de arte vizuale şi abilităţi practice, unde ne putem demonstra abilităţile şi talentul. Știm foarte bine şi să cântăm, dar şi să citim. Chiar dacă suntem trei clase împreună: pregătitoare, I, II, ne înţelegem de minune. Și toţi suntem ca o familie, iar doamna învăţătoare, mămica noastră de la şcoală”.
Învăţător Daniela Mureşan, Școala Chechiş
„Elevii claselor a III-a şi a IV-a au participat cu drag şi interes la această activitate dedicată anotimpului toamna. Ei au realizat desene frumos colorate despre toamna cea bogată, au desenat fructe şi legume de toamnă, peisaje, activităţi ale copiilor şi oamenilor din satul natal. De asemenea, au folosit foarte frumos materialele din natură: seminţe de dovleac, frunze de diferite forme şi culori, flori din grădina proprie şi au obţinut obiecte, sau chiar persoane într-o manieră foarte creativă. Coşuleţele pline cu bunătăţi ale toamnei, aduse la şcoală, arată că elevii mei iubesc acest anotimp şi îl preţuiesc la adevărata valoare. Eu le mulţumesc pentru implicarea de care au dat dovadă şi le doresc mult succes şi la următoarele activităţi”.
Înv. Alina Roşu, clasa III-IV
„Clasa noastră este una specială, este un covor multicolor, format din 14 frunze mereu vesele şi din ce în ce mai frumoase. Doamna dirigintă este pentru noi ca o mamă care crede în noi că putem mai mult şi care ne îndrumă pe drumul cel bun. Noi suntem împreună ca o familie, în care ne respectăm şi ne iubim”.
CLASA A VII- A, Diriginte Manea Mariana
În armonie cu natura, toamna prin culori presară în sufletul şi gândul copilului cuprinsul farmecului său.
Oamenii, şi mai ales copiii, cunosc şi învaţă prin intermediul simţurilor. Școlarul mic învaţă multe lucruri despre vreme şi mediul înconjurător, pur şi simplu prin intermediul observaţiei directe.
Prin expoziţia din cadrul proiectului „Culorile Toamnei” organizată de elevii clasei pregătitoare: Jiga Ionuţ, Mureşan Alexandra, Pop Luca, Șimonca Ionuţ; elevii clasei I: Ardelean Cezara, Berchi Cristian, Dobrican Adela, Filipan Ștefania, Lar Petru, Pop Denis; elevii clasei a II-a: Bârda Raluca, Bîrda Andrei, Botiş Izabela, Ciceu Casiana de la Școala Unguraş, îndrumaţi de prof. înv.primar Filipan Aurelia, au realizat activităţi tematice şi prezentarea diferitelor produse naturale, dar şi sub formă de gemuri, compoturi şi sucuri.
Originalitatea lucrărilor au evidenţiat priceperea şi talentul elevilor. Munca individuală, în echipă şi în familie, au dat şi mai mare satisfacţie, ştiind că expoziţia urmează să fie vizitată.
Legumele, fructele şi cerealele folosite au însufleţit lucrările copiilor, oferindu-le fizionomie şi culoare. Elevii trebuie să cunoască şi să respecte tradiţiile meşteşugăreşti locale. Ei au posibilitatea să lucreze în echipă pentru obţinerea unor produse cu specific popular, dezvoltându-şi astfel spiritul de solidaritate şi întrajutorare. De asemenea, elevii intră în contact cu tradiţii şi obiceiuri vechi legate de evenimentele importante din viaţa comunităţii locale, învăţând în acelaşi timp cântece şi dansuri populare.
Acest colţ de clasă expune lucrări şi produse ale muncii din toiul toamnei.
Îndrumător,Prof. înv. primar Filipan Aurelia, Școala Primară Unguraş